• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Dummle

Kelsson: Det låter inte roligt. Men de låter som du är lugnare nu. .Jobbigt att inte veta vad som händer men man kan inte göra så mkt än att ta de lugnt och vänta. Jag stannade hemma från jobbet. Det kändes skönt att få vara hemma och rå om sig lite, man gör nog inte så mkt nytta när man går runt och oroar sig på jobbet.
    Kramiz

• Kelsson1

Ankaja: Du är så välkommen! Förstår exakt hur det känns men är säker på att det går bra för er nu! Stor kram!

Tack alla för omtanke o fina ord! Vet inte om jag är så stark, mest uppgiven just nu. Finns inget jag kan göra åt något håll bara vänta snällt på att antingen blir det inget mer blod eller också få ännu ett MF. Har lust att gråta men orkar inte. Tror att jag väntar med tårarna tills jag verkligen har något att gråta över, inte för säkerhetens skull...

• Viksan07

Kelsson: Neej, har du börjat blöda igen? Förstår att du är orolig, men det kanske bara blöder från ngt annat ställe där inne, men inte från embryot. Och att du fortfarande har illamående är ju ett fint tecken - läk sa idag att alla grav-symtom är bra, det visar att det är som det ska. Är det runt tiden du skulle ha fått mens? Då kan man ju blöda lite.

Vickan: Vad skönt att få ett extra ul och ta en titt på räkan, och vad fint att det såg bra ut. Stort lycka till på KUB! Tror också att man kan hetsa upp sig av att läsa trådar och annat om hur det har gått dåligt för vissa. Det är säkert skönt för dig att slippa läsa mycket sånt framöver.

Ankaja: Grattis till graviditet och välkommen! Ja, visst känns det overkligt och underbart när man får plus

Dialiy: Läk förklarade för mig att bedömningen gjordes utifrån ålder och att VUL såg bra ut. Då elimineras stor del av risken för missfall. Trevligt att höra - var inte beredd på så glädjande besked!

EGO: Jag är lättad över att läk sa att jag inte behövde gå på extra kontroller etc och att kub-test inte behöver göras, om jag verkligen inte vill. Jag tycker inte om att göra för mycket test, utan vill att detta ska flyta på som en "vanlig" graviditet. Så jag ska lugnt invänta RUL
    Ser fram emot nästa veckas besök på BM.

• Aurora1979

Kelsson: Kan inte ens tänka mig din oro. Skickar en kram och hoppas att det "bara" visar sig vara ett elakt skrämselskott.

• Jis

Dealiy, jag jobbar på en myndighet, har sagt att jag är tillbaka på måndag efter tre veckor borta :)

• Vickan I

Jis - jag har haft en blodpropp i benet för många är sedan. När man blir gravid har man en extra förhöjd risk för ny propp. Måste ta blodförtunnande sprutor VARJE dag från plus på test till några veckor efter förlossningen. Det räknas som en riskgraviditet där lite extra kollar måste göras av läkare. Mest koll på blodet så det inte blir för tunt el tjockt av sprutorna. Om man får en propp brukar den ofta sätta sig i navelsträngen. Därav spec.mvc.

Kelsson - hur är det idag? Inget mer rosa hoppas jag. Tänker på dig. Kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011