• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Tack alla!

Ego: Inget mer rosa sen igår eftermiddag. Men brösten känns annorlunda, inte ömma längre o de synliga blodådrorna jag haft i de har blivit mindre framträdande. Magen är inte heller lika svullen som innan. Känner mig bara inte gravid längre. Har kommit fram till att det finns två alternativ. Antingen hade jag ökade gravidkänningar av crinonen (som jag tog den sista av förra torsdagen) eller så är det på väg att barka åt H-vete! Vilket det blir får tiden utvisa. Är ändå deppig fram till definitivt svar åt ena eller andra hållet...

• Skrollansmamma

Hej alla kämpar

Jag tänkte hoppa in här om det var ok. Har träffat några av er tidigare i andra forum.

Jag fick ett plus efter IVF ICSI den 13/2. Är nu i v13 (12+3) - BF 23/10. Jag har inte vågat skriva in mig i något gravidforum tidigare då jag varit så rädd för MF.

Nu känner jag dock att jag skulle vilja höra lite hur ni andra plussare har det.

Jag har läst igenom forumet och just nu tänker jag verkligen på dig Kelsson!! Fy f-n så jobbigt! Hoppas verkligen det går bra för dig!!

• Kelsson1

villsågärna: Det är mer än OK att du hoppar in här. VÄLKOMMEN! Stort Grattis till Graviditeten!
    Tack! Håller mig flytande än så länge, alla känslor är bara så starka just nu men finns inget annat att göra än att vänta...

• Skrollansmamma
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 08:49:43 följande:
    villsågärna: Det är mer än OK att du hoppar in här. VÄLKOMMEN! Stort Grattis till Graviditeten!
    Tack! Håller mig flytande än så länge, alla känslor är bara så starka just nu men finns inget annat att göra än att vänta...
    Tack för det fina välkomnandet!

Jag kan int ens ana hur jobbigt du har det just nu. Skickar styrekramar och håller alla tummarna!! Jag var ett vrak i princip fram till v 12 trots bra VUL x flera. Det har iof inte helt släppt ännu men jag försöker njuta av det mer nu.
  • Kelsson1

villsågärna: Stort Tack! Värsta är att inte veta, bara vänta o hoppas på det bästa...

• Skrollansmamma
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 08:54:56 följande:
    villsågärna: Stort Tack! Värsta är att inte veta, bara vänta o hoppas på det bästa...
    Ja fy f-n, kan du inte gyn titta? Eller lämna blodprov? Jag hade aldrig kunnat vänta, det hade gjort mig galen!! Även om de inte kan göra något åt ett ev helvete så kanske den rent psykiskt är lättare att veta för dig?

Nu menar jag verkligen inte att måla fan på väggen, men jag tycker inte du ska behöva leva i denna terror!!
  • Kelsson1

villsågärna: Känns jobbigare att ringa någon o säga högt det jag är sååå rädd för. Vara borta från jobbet för blodprov känns också jobbigt, tror inte att jag skulle klara av att gå tillbaka till jobbet. På något sätt är det enklare att inte tänka på saken o vänta o se vad som händer än att bryta ihop o stanna hemma o göra nödvändiga tester för att få besked. Låter det helt sjukt? Vågar kanske inte ta reda på svaret? Vet inget just nu, vill bara vänta o se för då kan jag fortfarande hoppas...

• Skrollansmamma
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 09:06:55 följande:
    villsågärna: Känns jobbigare att ringa någon o säga högt det jag är sååå rädd för. Vara borta från jobbet för blodprov känns också jobbigt, tror inte att jag skulle klara av att gå tillbaka till jobbet. På något sätt är det enklare att inte tänka på saken o vänta o se vad som händer än att bryta ihop o stanna hemma o göra nödvändiga tester för att få besked. Låter det helt sjukt? Vågar kanske inte ta reda på svaret? Vet inget just nu, vill bara vänta o se för då kan jag fortfarande hoppas...
    Jag förstår det och respekterar verkligen dina tankar. Jag kände lite likadant inför TD, jag ville inte kolla - för sålänge jag inte visste svart på vitt så hade jag hoppet kvar. Jag tror det kommer att gå bra för dig, man måste tro på det. Jag lovar att hålla alla mina tummar för dig!!
  • Kelsson1

villsågärna: Tack! Skriv gärna positiva saker om din graviditet så får jag något gladare att tänka på Skrattande

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011