• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Sunseed: Vi gjorde ett försök i början av sommaren som inte gav något alls. Nu ska vi testa stimulerad FET när nästa mens börjar.

• Sunseed

Då är vi nära. Har nog äl om en vecka och sätter in 5-6 dagar efter det. Håller tummarna för er Kel!

• Knytet

Kelsson och Sunseed, håller tummar och tår för er båda . Hoppas det är varsin guldis som väntar på er !!

• Knytet

Kelsson, drygt en månad kvar och det börjar bli väldigt tungt. Jag har ju nästan varit gravid lika länge som en elefant nu med tanke på missfallet i höstas. Känner att det är mkt tyngre den här gången än förra. MEN jag vet ju att det är värt hur mkt som helst när man väl får sin belöning .
    Ladda upp bra nu med vitaminer och energi inför ert fet. Du vet vi fick ju Ludvig efter stim fet . Kram

• Kelsson1

Knytet: Har ni blivit fler nu

Sunseed: Blev det återföring, är du gravid nu?

MissCat: Hur är det med er?

Ego: Ruvar igen RD5 och som vanligt håller jag på att bli nipprig redan jag är inte gjord för att gå o vänta...

• Knytet

Kelsson, spännande. Nu håller vi alla tummar o tår för att det är guldisen du ruvar på. Antar du inte kommer kunna hålla dig till TD..?
    Vår lilla Leia kom till världen i tisdags. En liten plutta på drygt 3 kg, 50 cm. Tyvärr blev förlossningen lite av en mardröm. Det var planerat snitt och allt gick fint tills Leia var ute. Då började bedövningen släppa samtidigt som en stor ven brast utanpå livmodern och därefter brast ett bråck i livmodern. Blev kaos och under en timmes tid med kraftiga smärtor "lagade" dom mig. Efteråt hamnade jag på intensiven då livmodern inte drog ihop sig och blödningen fortsatte. Varje kvart kom en barnmorska och knådade magen så blodet sköljde ut och jag skrek som en gris. 3,5 liter blod förlorade jag totalt. Fick blodtransfusion o hur mycket mediciner som helst men värst av allt var att vara skiljd från sitt nyfödda barn. Hursomhelst har jag nu belöningen i mina armar och allt är värt det .

Vi flyttar tillbaka till Stockholm i slutet av nov, kanske vi kan koka ihop nån träff i vinter ?

Låt oss veta hur det går, hoppas hoppas på ett starkt PLUS

Inseed, hur har det gått för dig ?

• Kelsson1

Knytet: Fruktansvärt att behöva gå igenom. Skönt att ni mår bra nu!
    Vad roligt att ni flyttar hem igen självklart måste vi träffas då!
    Lyckas vi inte styra ihop någon storträff träffas jag gärna ensam också
    Stort Stort Grattis till lilla prinsessan!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011