• Den lilla M

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Hjärtefröjd skrev 2012-03-01 09:20:52 följande:
    Nej nej, man behöver inte remiss till Anette Sjösten. Jag ringde bara och bokade tid i december och fick tid i januari.
    Okej jag pratade med henne nu när jag var in sist (för ca en vecka sen) och då skulle hon ändra till remiss eftersom hon var överbelastad. Men det kanske inte har hunnit träda ikraft ännu
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Vilaa är inte helt säker men inom immunologin (när det gäller fertilitet dvs) så tror jag att gränsvärdena är mycket lägre än vad den svenska allmänvården ser som sina referensvärden.
    Precis som tsh så är referensvärdet inom allmänvården 0.3-4.0 (även om många läkare har börjat vilja se ett värde under 3 nu). Ur fertilitetsynpunkt så ska tsh helst ligga runt 1. 

• Den lilla M
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-06 13:54:53 följande:
    Hon sa typ att om man inte hittar nån orsak så kan man testa kortison och/eller fragmin, kanske funkar det, kanske inte.
    Precis så sa hon till mig också! Men hos mig så hittade hon att jag hade faktor V leiden så det blir bara fragmin för min del. Det hade dem som gjorde MF utredningen på mig (CvL) innan lyckats missa trots att det ska vara en av grundtesterna i en MF utredning.
  • Den lilla M

Mettebus: Önskar dig all lycka till i London och jag hoppas att ni får bra vård som hjälper just er! Kram

• Den lilla M

Mitt TSH var 2,4 och då fick jag levaxin direkt av min gynekolog eftersom ur fertilitetssynpunkt är det bra att vara så nära 1.0 som möjligt..

• Den lilla M
    Ljusgläntan skrev 2012-03-26 20:30:03 följande:
    Eller vad som händer om man skulle råka bli gravid under tiden behandlingen pågår från Ludmila?
    Det ska du inte kunna bli eftersom hon vill träffa dig innan ÄL och sen om du får kuren så är det sexförbud tills den är klar!
  • Den lilla M

Bling här hålls alla tummar !! Helt galet att du ska bli mamma om ett dygn, jag tyckte inte att det var så längesen du plussade!! En STOR kram till dig och ett stort lycka till i morgon  {#emotions_dlg.flower}

• Den lilla M

tjorven: Grattis!! Visst är det här erat första plus? Mins inte riktigt men jag har för mig att du och din partner har försökt ett bra tag nu med ivf. Hur som helst ett riktigt stort grattis till erat Plus !

• Den lilla M

tjorven: jag håller alla tummar för er!!

• Den lilla M

finafina. Önskar dig all lycka till i Aten !! Kram

• Den lilla M
    L Maria skrev 2012-05-13 23:08:17 följande:
    På tal om saker att undvika - vad är er uppfattning om sex...? Hittills har jag inte vågat, men vet inte om det är celibat som ska gälla till BF eller...?
    ja du det där är en svår fråga. Jag och min partner har tagit beslutet att avstå från sex under graviditeten. det var helt enkelt det som kändes säkrast fös oss. (dock så gosar vi mycket, då närheten är viktigt å så tar jag hand om min man då o då ). Jag har ju använt mig av ett TLC-program där det var mer eller mindre sängläge fram till vecka 16, ändrad kost samt fragmin, levaxin, aco gravid och en högre dos av omega 3.
  • Den lilla M

vinterland: en bra början kan vara att köpa och läsa boken:

Står mycket bra och fakta nyttigt i den här boken.
  • Den lilla M
    lillis79 skrev 2012-05-26 10:45:26 följande:
    började igår med 10 mg prednisolon, embryo-återföring av blastocyst på måndag, hoppas prednisolonet hjälper det lilla knytet så det stannar kvar Skäms
    Jag kommer att hålla mina tummar för dig på måndag!!
  • Den lilla M
    lillis79 skrev 2012-05-26 10:56:31 följande:
    tack snälla! Glad{#emotions_dlg.flower}
    hur går det för din del? försöker bli gravid, är gravid eller har fått bebis??
    Det går framåt! Är gravid i v.26 nu, så än så länge ser allt bra ut !! 
  • Den lilla M
    Pechi skrev 2012-06-28 13:29:51 följande:
    Hej Cice,

Jättegulligt om du vill ta med dig nga lådor hem till mig! Vore jättesnällt. Har du även möjlighet att ta med IL oxå?

Ni andra som använt er av Clexane/Fragmin, hur många behöver man? Jag ska börja ta dem utifall att jag blir gravid.

Kramar!
    Jag ska ta fragmin fram till BF, tar en spruta om dagen så när jag är klar har jag väl tagit ca 250st sprutor totalt  
  • Den lilla M
    Ninninn skrev 2012-07-07 21:19:29 följande:
    Finns de något annat forum som man kan få svar på alla immunfrågor jag har??? vet att inte ni orkar svara hela tiden!
    Fråga på så ska vi alla hjälpa dig så gott vi kan .
  • Den lilla M

Lully tack så mycket för bra tips!! Kram på dig

• Den lilla M
    Tjorven skönt att du har fått ett datum, nu har du fått ett "slutdatum" vilket är skönt. Jag vet flera i stlhm som har fått sina snitt datum tidigt nu pga att dem vill kunna planera mera runt platser osv. Det råder ju platsbrist på samtliga BB'n i sthlm just nu å tydligen är det fullt upp resten av året också..

Curly hur går det för dig? Tänker på dig ska du veta.. Kram 

Bling och Lully hur stora är era små nu?

Ego: Jag har nu 14dagar kvar till BF och mitt psyke är helt slut, det blir värre o värre för varje dag som går. Tänker att en lilla ska dö i magen nu i sista minuten så jag önskar att dem bara kunde plocka ut henne. Ska till läkaren på BB på måndag för att prata om hur jag mår plus att få göra ett TUL. Så om det visar sig att hon är stor kanske dem går med på igångsättning, vilket vore guld värt. Så håll tummarna för mig är ni snälla !!
  • Den lilla M

curly ush o fy för att du har fått UVI. Ska dock inte vara någon fara med antibiotika under IVF. Fråga om du kan få selexid, vilket är det man ger vid UVI om man är gravid.

Önskar dig all lycka i detta och du vet att du har mina tummar hela tiden !! Kram på dig 

• Den lilla M

Fast all den senaste forskningen visar ju på att mannen också bär på BV bakterier också och genom detta smittar tillbaka till kvinnan. Jag blev inte av med min förens jag åkte till ludmilla och hon behandlade både mig och mannen.

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.