• Den lilla M

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Tack för alla tummar. Var på vul idag och och såg ett litet pyre på ca 21mm med hjärtslag och rörelser. Kändes otroligt skönt, längsta graviditeten hittills iafGlad. Var 8+5 -> 8+6 idag enligt min gyn vilket stämmer exakt med mina egna beräkningar.
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Bling: Är det bara 6veckor kvarFörvånad?!?? Galet jag tycker inte alls att det var så längesen som du plussade. En liten fråga till dig, för visst ska du föda genom kejsarsnitt? Var det svårt att övertala läkarna att få kejsarsnitt?

• Den lilla M
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-09 11:27:39 följande:
    Är de bra på engelska i Grekland och kan förklara så man förstår? Jag tycker det känns så svårt med alla begrepp...

Tar Dr D inte betalt för varje konsultation som kliniken i England gör?
    Ja dem är bra på engelska. Jag har iofs bara pratat med Dr D och en av tjejerna i receptionen, men dem var iaf jättebra på engelska så inga problem att prata med dem.

Nej dem tar inte betalt för telefonkonsultationerna i grekland.
  • Den lilla M
    Angla skrev 2012-02-09 11:33:53 följande:
    Intralipider går det via högkostnad? Besöken också?
    Om du får en svensk läkare att skriva ut dem så gör dem det, men inte med ett utländskt recept då får du betala.
  • Den lilla M

Hej på er tjejer,
    Nu var det ett tag sen jag skrev men tänkte iaf uppdatera lite från min sida.

Var på VUL idag och vi såg en liten krabat på 4.59cm med slående hjärta och viftande armar och ben. Är enligt henne 11+3 men enligt mig själv 11+0. Känns overkligt att jag har kommit till v.12 och allt ser bra ut. Jag vet att det är långt kvar ännu men ändå ett steg i rätt riktning.

Är så glad över allt stöd jag fått i den här tråden!

• Den lilla M
    Lully Hill skrev 2012-02-22 22:37:56 följande:
    Härligt lilla M! Kommer inte ihåg; får du någon immunbeh eller hur blev det? Visst var du i Athen hos Dr D?
    Nej jag kom inte iväg skulle dit nu i februari. Men blev ju gravid under jul och förändringarna den här gången är botad bakteriel vaginos, levaxin, fragmin, dubbeldos omega 3, glutenfri kost samt att jag ska vara mer eller mindre sängliggandes fram till vecka 16. Så nu är det bara att fortsätta hålla tummarna!! 
    Hur går det för dig, vilken vecka är du i nu? 
  • Den lilla M
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-27 10:15:27 följande:
    Undrar också..
    jag hittade ingen som tog detta på allvar här i sthlm samt att dem behandlade ens partner. Dem flesta behandlar bara kvinnan (idioti!!). Så jag hoppade in i bilen och körde upp till Sundsvall, hade min undersökning, hämtade ut medicin och hoppade in i bilen igen och körde hem till sthlm igen. Tog en heldag men det var det värt!!  
  • Den lilla M

det har ju visat sig i många studier av BV att lite mer än hälften av alla som har det har sk dold BV. Dvs man märker inte direkt av det och det ger då absolut inte några utslag på det uråldriga lukttestet. 

• Den lilla M

Holly: välkommen hit!
    Eftersom du bor i sthlm så tänkte jag tipsa om en läkare som kanske kan hjälpa dig med pred och fragmin. Hon heter Anette Sjösten och jobbar på victoria kliniken vid medborgarplatsen. Dock behöver du numera en remiss för att komma till henne.

Ludmilla Ondrasek håller till på storgatan 20C i sundsvall. Hon är bra och väldigt noggrann när det gäller att kolla efter BV och om du har det behandlar hon även din partner vilket inte många i Sverige gör. Enklaste sättet att nå henne är att skriva ett kort brev. Du kan även försöka nå henne på 060 - 17 20 60 måndag-torsdag kl 8.00-9.00 men det kan vara väldigt svårt att komma fram. 

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.