• Den lilla M

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Lully Hill skrev 2011-11-17 10:50:42 följande:
    Hej vännen!
    Har tänkt på dig också!! Undrar om du träffat Dr D och vad du tyckte. Kanske är på g med någon behandling?
    Kram
    Grattis till en super bra hcg stegring.. vem vet det kanske till och med är enäggstvilligar där inne !

Jag har inte varit till Dr D ännu då vi var tvungna att avboka i sista minuten pga att min mans mormor (hon har varit mer som hans mamma än mormor) blev riktigt dålig sen har det inte funnits nån möjlighet att åka ner till Athen och kommer inte bli möjligt förns i februari/mars vilket känns riktigt trist. Jag bor i Sthlm så är definitivt intresserad av var men kan få LIT här i krokarna. Även om det inte riktigt är dags för mig ännu. Men inboxar dig
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M
    Den lilla M skrev 2011-11-17 11:31:59 följande:
     Jag bor i Sthlm så är definitivt intresserad av var men kan få LIT här i krokarna. Även om det inte riktigt är dags för mig ännu. Men inboxar dig
    Skulle stå IL inte LIT..
  • Den lilla M

Lully åhhh vad glad jag blir!!! Ett stort grattis!! Massor med kramar {#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}

• Den lilla M
    ush idag vaknade jag med en känsla av hopplöshet i kroppen.. tänk om jag aldrig får barn! vad har då mitt liv för mening?!? nej jag har sagt åt mig själv att jag inte skulle tänka så här men ändå så kan jag inte hjälpa det. tror  jag känner så här för jag precis haft min mens å varje gång den kommer så känns det lite som ett misslyckande.
    Jag hoppas ni andra mår och har en bättre dag! kram på er och tack för att ni finns.. 
  • Den lilla M

tack så mycket lully.. självklart kan jag inte ge upp nu Skäms. men vissa dagar känns livet några nyanser svartare än vanligt.

hur går det för dig..vilken vecka är du i nu? du är en av mina förebilder härinne, jag tycker du är helt fantastisk som kämpat som du gjort/gör!! kram på dig 

• Den lilla M

Mitt TSH låg också på 2,5 och det tyckte min läkare var för högt då jag vill bli gravid och behålla barnet. Så äter nu levaxin och försöker få ner mitt tsh till runt 1.0. Sen när men blir gravid så ökar ju tsh naturligt och då är det inte bra att ha ett för högt start värde.

• Den lilla M

Jag har fått 4st MF och min läkare sa att under nästa graviditet så ska vi hålla sten koll på mitt tsh och hålla det så lågt som möjligt.

• Den lilla M
    Lully Hill skrev 2011-12-15 18:34:17 följande:
    Lilla M, 
    Vad säger Dr D om TSH värdet? Har du pratat med honom om det?
    nej inte pratat med honom sen sist. vi skulle ha ny kontakt i slutet av januari. men det jag kollat på nätet gällande tsh o fertilitet så är det att det ska vara så nära 1 som möjligt...
  • Den lilla M

Fru xx: vad konstigt att dem tycker det är okej ur fertilitetssynpunkt. båda mina gyn här hemma och min kompis läkare i england tycker att ett värde på 2,5 är för högt. Men du ska iofs göra ÄD så det kanske hänger ihop med det.

• Den lilla M

ego: mitt nya tsh är nu 1.4.. så börjar bli bättre. var 2.5 innan jag fick levaxin. så nu hoppas jag på att bli gravid snart så jag får testa fragmin mm.

lully: trist att dem inte kunde göra mp men jag håller tummarna att fvp ser bra ut. jag är iaf glad att allt såg bra ut. kram på dig! 

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.