-
tack o stor kram tillbakaCurlyRed skrev 2012-01-14 12:48:28 följande:Lilla M - styrkekram till dig!! Jag är i exakt samma situation! Är på dag V5+6 idag och har också bara lite symptom. Känner inget alls på morgonen och på dan, bara lite ont i brösten och runt äggstockar livmoder på kvällen. Eg enda symptomet att jag är uppe och kissar 1-2 gånger varje natt. Så stor kram till dig - nu kommer det gå bra för oss båda så är det bara!! Jag går också hos Stein precis som Lully. Ska nog gå dit måndag morgon och göra UL, hoppas så få se ett eller två småhjärtan!! Kram!
-
jag håller mina tummar för dig så att dem blir blå. KramarCurlyRed skrev 2012-01-15 10:27:29 följande:Fick åka in på Gyn akuten imorse då jag vaknade med världens mens blödning. Säker på missfall... Men på VUL syntes fortfarande en hinnsäck och litet blinkande som kan va ett hjärta, storleken stämde m V6+0. Så antingen är det missfall på gång eller så slutar blödningen... Så det är bara att vänta nu...
-
det tycker jag att du gör rätt i, min läkare tyckte jag skulle vara sängliggandes till iaf v12..CurlyRed skrev 2012-01-15 11:58:56 följande:Tack rara ni!!! Ligger här m tårarna rinnande av alla fina sms och FL hälsningar!! Vad skulle jag göra utan alla er!?! Enligt läkaren var det bara att jobba som vanligt i veckan, men har hört tips här från FL vänner att man ska va sängliggande hemma och bara vila. Så det får bli det tills VUL...
-
curly har tänkt på dig idag och fortsätter självklart att hålla tummarna. Vilka mediciner går du på under denna graviditet? Kram
-
curly: det låter ju iaf som du har bra medicinering i ryggen, vilket känns skönt att läsa. Tar du allt fortfarande?
Ja vissa läkare här i Sverige skulle jag kunna säga ett och annat till angående ofrivillig barnlöshet. Men jag är glad att jag fått en gyn här hemma som iaf tänker lite outside the box så att säga. Jag har ju varit på utredning på ett ställe där dem tog en del prover men det visade inget. När jag fråga där ifall det inte fanns flera prover att ta gällande blodproppar så sa dem bara att jag inte hade några av dem vanligaste å då fanns ingen mening med att testa för dem mer ovanliga. Sen när jag bytte till Läkargruppen Viktoria så fick jag en lista på 20st till prover hon ville ta som hon tyckte att dem hade missat. Då visade det sig att jag hade faktor V leiden, vilket ofta leder till att det bildas microproppar i livmodern och stryper tillförseln till fostret. Så denna graviditet tar jag fragmin, trombyl och progisar. Så får vi se hur det går denna gång...
-
Ja det är i Stockholm och ja man behöver remiss. Jag fick min remiss via min vanliga gyn..CurlyRed skrev 2012-01-15 19:36:03 följande:Lilla M - läsargruppen Viktoria är det i Stockholm? Behöver man remiss dit? Ja svenska läkares brist på vilja att utreda är verkligen ett kapitel för sig! "trial and error system" kallade vår Aten läkare dom svenska IVF rutinerna, stämmer rätt bra! Ja jag tar allt fortfarande, men tänkte göra uppehåll m fragminen nu och se om det kan hjälpa blödningen att stanna.
-
Curly: Jag förstår att det känns rent ut sagt pissigt idag. Men det finns fortfarande en chans att allt är som det ska. Jag kommer fortsätta hålla mina tummar för dig! Men idag ska du bara vila och ta det lugnt. Kramar
-
jag fortsätter att tänka på dig och hoppas så innerligt på det bästa. kramarCurlyRed skrev 2012-01-16 14:20:36 följande:Tack för ert varma peppande!!! Det betyder massor för mig just nu! Har inte hänt ngt nytt här, blöder vidare rött... Har typ mens värk. Men inga mer klumpar. Tycker att jag har tappat allt ont i brösten, är väl inget gott tecken antar jag. Vill bara snabb spola till Gyn besök imorn bitti. Kram alla!
-
lully: Ett STORT grattis!! Blev så glad så att tårarna trängde fram i ögon vrån .
-
Ang BV se bara till att dem gör en ordentlig bakterieodling å inte bara ett sk lukttest. Ett lukttest är vad dem flesta gynekologer gör men tyvärr så missar det många fall med BV då dem på senare tid har kommit på att man kan ha sk dold BV. Dvs den upptäcks inte med ett lukttest! Bara ett litet tips Lycka till!!L Maria skrev 2012-02-01 23:10:53 följande:Jag har tid hos en privat gyn om ett par veckor och bad då att få kollat både BV, ureaplasma och mycoplasma, det verkade inte vara några problem, så du kanske kan spara de pengarna för just de testerna.