• Den lilla M

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Dem jag tar är Pharbio Omega-3 Forte med epa+dha+dpa. En kapsel 1000mg
    ingen vitamin e så vitt jag kan se på innehållsförteckningen 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Såg att utav de 100mg så är 33% epa, 22%dha och 2%dpa.

Då börjar jag också med två från och med i morgon! 

• Den lilla M

nikki detta skulle jag också vilja veta eftersom min temp höjs gradvis efter ÄL. först från 36.4 till 36.6 och sen efter ytterligare några dagar till 36.9 (ca äl+6). Har funderat på att testa att köra med proggisar två dagar efter positivt ÄL-test för att se om det gör någon skillnad. Har ju haft 4st MF så kanske har man något problem med  progbildandet i kroppen.

• Den lilla M

nikki ja då borde du ha haft ÄL. men för att vara säker så ska ju förhöjningen vara minst i tre dagar i sträck. Nu håller jag tummarna för dig att nån duktigt liten simmare hann fram till ägget och gjorde sitt :)!!

• Den lilla M
    Lully Hill skrev 2011-10-02 10:04:35 följande:
    Jag har precis läst att Aloe Verra juice är bra mot autoimmunitet! Det balanserar ett överaktivt immunförsvar! Man skall dock vara noga med kvaliteten på juicen. Det finns många oseriösa som säljer utspädd etc.
    Åh va intressant detta ska jag genast kolla upp
  • Den lilla M
    Bling1975 skrev 2011-10-03 11:10:44 följande:
    Nämen, ska svenska läkare äntligen få lära sig lite om detta så man slipper höra att det inte finns någon koppling.
    Hahaha ja precis så där kände jag också när jag kollade på dem där två klippen/artikeln. Själv har man ju fått höra så många ggr att det har med immunologi bara är nonsens och dem som håller på med sånt är kvacksalvare. Nej det är mycket bättre att tro på slumpen!!

• Den lilla M

zinfandel: en applåd till dig för att kunna berätta något så krångligt och invecklat så enkelt. Vet inte vad du jobbar med idag men jag skulle kunna svära på att du skulle ha kunnat blivit en bra barnläkare/läkare . kram på dig

• Den lilla M

nikki: nej det behöver man inte få.. själv hade jag bakteriel vaginos men det märktes inget. men när dem kollade i microskåp såg dem att jag hade en kraftig infektion som dem trodde pågått minst i 3år..

• Den lilla M

glömde skriva att det har visat sig i färska undersökningar att bv kan öka mf risken med 20-50% i dem 8 första veckorna utöver dem vanliga riskerna. Så se till att dem kollar det på dig.

• Den lilla M

nikki: vissa gynekologer kollar i microskåp anrda går på lukttest. Fråga din gyn hur han/hon gör.

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.