Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Här och nu skrev 2011-03-30 18:04:56 följande:
    Ts; har du berättat för din mamma om du skyddade dig eller inte? Om det kan ha med hennes reaktion att göra.
    Oj, här mixades 2 trådar.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 18:13:13 följande:
    nej who saäger inget om det
    Nej, för att det är från fall till fall om amning är lämpligt.
  • Här och nu
    Åskan skrev 2011-03-30 22:10:18 följande:
    Min syster ammade i stort sett sin unge under hans första levnadsår. Inte för att hon inte erbjöd mat, men för att han vägrade mat. INget som helst fel på honom.

Det där artikeln har ju inget om amningens vara el icke vara att göra. Hon hade ju "dålig" mjöllk. Och har man det, ja då är givetvis ersättning bättre.
    Är ju skillnad om barnen vägrar mat, men jag tror de flesta i den sitsen försökt för dåligt. Skillnad om det är medcinska orsaker.
  • Här och nu
    Blgebo skrev 2011-03-30 22:09:03 följande:
    Det där var tragiskt, men inget man kan skylla på amningen. Däremot på föräldrarna....
    Föräldrar som inte förstod ansvaret bakom amning, men använde det för att det anses heligt.
  • Här och nu
    ModestyB skrev 2011-03-30 19:53:23 följande:
    Jo, det är mycket märkligt att barnet dog av näringsbrist. Att vara strikt vegan innebär INTE att man lider av näringsbrist, varken som mamma, eller mjölken. Okunskap.

Artikeln är vansinnigt vriden över lag. Det handlar ju om föräldrar som brustit i omsorg om sitt barn och som fanatiskt valt bort konventionella metoder. Det har INGET med amning att göra.

Barnet dog inte av amning, det dog av vanvård.
    Om man är vegan o inte har kunskap om näringslära kan man mycket väl ha näringsbrist.
  • Här och nu

Även om andra faktorer var de största är det jäkligt nyttigt med kritik mot den heliga amningen.

• Här och nu

Klart att sättet att mata spelade roll. Ett barn på 11 mån ska inte väga bara 5.7 kg. Därmed inte amning som fenomen.

• Här och nu
    infragilis skrev 2011-03-30 22:28:03 följande:
    Nej.
    Så den får inte kritiseras?
  • Här och nu
    holy shit skrev 2011-03-30 22:27:04 följande:
    Det kan man ha som köttätare också. Vet massor av människor som lever på mamma scans köttbullar, pasta och ketchup. Att vara köttätare är inte synonymt med att vara insatt i näringslära.

Ja, men kött ger så mycket mer näring, att det räcker med lite. Sen finns extrema exempel.
  • Här och nu
    infragilis skrev 2011-03-30 22:30:13 följande:
    Dvs, jag anser inte att amning är något heligt (även om jag personligen tycker att amning är väldigt viktigt och något väldigt mysigt för mig personligen och mitt barn) och sån här felaktig kritik är inte nyttig.
    Felaktig kritik är aldrig nyttig.
    Jag skrev ju det. Även om det inte bara hela orsaken, behöver det röras om i amningsgrytan, som är så helig för vissa, att de bedömer ens människovärde efter om man ammar eller ej.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....