Min 1-åring vill bara somna i min famn o kan inte somna själv, vad/hur gör tills/när syskon kommer?
Hej!
Jag har en dotter på 1 år och hon sover i sin spjälsäng på dagarna (2 ggr/dag) och i våran säng på nätterna. När jag nattar henne på dagarna/kvällarna vaggar jag henne i min famn o nynnar lite o så sover hon efter 5 minuter.
Nu har jag försökt få henne att somna själv, eftersom hon ska få ett syskon om några månader. Men det går inte. Hon kan inte somna själv.
Hur ska jag göra när lillasyskon kommer? De första månaderna sover ju bebisen bara men sen ska ju den också nattas, och helst samma tid som dottern. Jag kan ju inte ha två i famnen och sambon jobbar på dagarna. Kan inte heller släpa upp och ner barnvagnen från våning till våning och dessutom vill jag inte ha barnvagnen inomhus.
Hur ska jag göra? Någon som har ett bra tips?
När jag har försökt få henne att somna själv så har jag lagt henne i spjälsängen o sagt att hon ska sova o sagt godnatt, sen har jag satt mig på en stol utanför sängen, men hon vill bara ställa sig upp o prata med mig o bita på sängen. Så då har jag gjort likadant (lagt ner henne osv) och gått ut ur rummet, men hon gör samma sak, sen slänger hon ut nappen på golvet o så blir hon sur för att hon inte når den (hehe, sötis). Så då har jag gått in efter en stund och så slutar det med att jag får ta upp henne o vagga henne i famnen o så somnar hon med en gång.
Tips, någon? :)