Anonym (TS) skrev 2011-03-20 12:54:11 följande:
Jag har funderat på babysitter också ifall detta inte skulle funka. Även att söva den ene först och den andre sen. Hur mycket skiljer det på dina pojkar?
Anonym (Stina) skrev 2011-03-20 12:45:52 följande:
Ja självklart ska du ha henne hos er om det är vad ni vill!
Du kan ju göra som jag beskrivit på dagtid, funkar det bra kan ni ju göra samma på kvällen (plus flaskan då) när ni känner er redo! Ni kan ju oxå ställa sängen bredvid er säng så att ni har henne nära ändå när ni vill börja ha henne i egen säng på natten, tex precis bredvid er säng.
Tror absolut du kan få henne att somna själv i sängen fram till aug! För oss tog det bara några dagar som sagt. Hade iofs inget annat val heller höll på att bli galen på att ha henne sovande på mig jämt och la jag ner henne så vaknade hon. Gick lättare om hon somnade själv i sin säng.
Ja jag tyckte ditt tips lät jättebra! :) Ska prova med att lägga en hög med nappar i spjälsängen o lägga mig på en madrass nedanför o hålla på henne osv. Tack så jättemycket! :)
Jag hade dottern sovandes på mig tills hob var tre månader ungefär. Ibland sov hon i en vagga men efter att hon var tre månader så sov hon hela tiden i vaggan dagtid o sen övergick vi till spjälsängen. Man blir så himla låst ja som du säger! Samtidigt är det ju mysigt men det blir lite långtråkigt efter en stund, hehe. :) Får se till att göra lite annorlunda nu med bebis så att h*n inte blir van vid att alltid sova i famnen.
Jag har 19 månader mellan pojkarna.