• Terese f
    larssonanna90 skrev 2011-03-17 17:24:40 följande:

Känner igen mig i att längta efter nästa :). Hade inte ekonomin varit som det varit hade vi nog skaffat en till redan :).
    Min gick jätte fort och bra,  han blev fem veckor för tidigt född så det var nog därför det gick fort ;P.
    Vart bor ni?
    Är det bara jag som känner mig extremt ensam?
    Har ju några kompisar, men alla är barnlösa så det går inte att prata riktigt med dom (som te.x graviditets besvär, förlossnig och alltannat som tillhör) och gör man det förstår dom inte iaf. Umgås är också mycket svårare för man har en till att anpassa sig efter och man kan inte vara spontan på det sättet och det kan jag tycka att folk har lite svårt för att förstå ibland...

haha min förlossning gick super den med , bara moderkakan som fastnade lite men de löste sig tillslut :)
    Jag bor i Huddinge c, ca 20 min från Centralen. :)

jag kan ju vara ärlig och säga att jag har i princip inga kompisar eftersom jag bara har bott här i 2 år och mina gamla kompisar från där jag bodde förut vi "gled isär" eller vad man ska kalla det :S
    Så jag känner mig rätt ensam jag med ...
  • Terese f
    larssonanna90 skrev 2011-03-18 07:14:28 följande:

Skönt att det löste sig utan problem :)
    Hej Ungmamatillenpojke :)

Vad gör/gjorde ni innan ni blev gravida?

Jag jobbade på en butik inne i stan. Sen blev jag gravid och fick sjukskriva mig och sen havandeskapspenning för jag hade 20 v. konstant rygg och huvudvärk. :/ Så min grav. var inte den bästa faktiskt...

Men nu sitter jag här och längtar till juni, för då får jag reda på om jag kommer in på en utbildning jag sökt eller inte!

Kan alla skriva var de bor? :)
  • Terese f
    larssonanna90 skrev 2011-03-18 11:03:00 följande:
    hade också ont i ryggen och problem med huvudvärk. Fast det gick som tur var över för mig runt vecka 20.
    Vad är det för utbildning?

Själv är jag arbeslös sedan studenten 2009... Håller på att titta efter jobb nu, men det är svårt då jag är utbildad konditor och dom tiderna kan jag inte jobba... Min pojkvän jobbar på en annan ort så han bor inte hemma på vardagarna vilket gör att jag måste hitta något jobb som kommer passa med dagis tiderna.
    tur för dig! :D Jag fick gå till sjukgymnast men de hjälpte inte så jag mådde dåligt... :P

jag har sökt behandlingspedagog :)

ja då är de ju lite tokigt. Kan inte din sambo byta jobb då så han är hemma mer? Du får söka på allt som finns helt enkelt.
    Då kan du inte få mkt i mammapennning! :O Jag får inte heller ut så mkt eftersom att jag bara jobbade deltid. :/
  • Terese f
    AnnaPS skrev 2011-03-20 17:04:34 följande:
    Hej allihopa! Jag är född 89, så egentligen känner jag mig inte som en UNG mamma.. det är mest jämfört med de andra i mammagruppen som verkligen har allting  ordnat... med jobb, ledighet, mammapenning...

Hur gör ni som inte hade jobb innan.. har ni fått lägsta mammapenning? Är ni hemma tills ni hittar nåt jobb? Och vad vill ni bli?

Och så har jag en till fråga =) vad gör ni på dagarna? Är det bara jag som kan bli sjukt uttråkad? Har börjat plugga på distans.. då känns det mer som att man gör nånting!

Och grattis allihopa till barnen =)
    Hej hej :) jag känner mig ärligt talat inte heller mig som en ung mamma, jag fyller ju förfan 21 i år ;)
    Men enligt andra är jag en ung mamma så jag antar att jag är lite yngre än medel.

jag hade ju jobbat deltid, så jag får inte ut lägsta, emn så när som på.... Jag ska antagligen börja pluuga i höst, annars tror jag att jag har en 100 % tjänst som väntar mig...

Vad vi gör, jadu, inte mkt. Skulle också velat plugga distans men jag ska varas hemma till augusti så de känns som om de är lite sent.
  • Terese f

Kan vi inte dra ihop en träff nästa vecka, förslagsvis inne i stan, vet att de finns ett barnvagnscafé på söder, någon som vet mer om de?

• Terese f
    Xofina skrev 2011-03-21 09:36:09 följande:

Självklart! Alla är välkomna hit! =)

Terese f skrev 2011-03-21 07:55:30 följande:
    Kan vi inte dra ihop en träff nästa vecka, förslagsvis inne i stan, vet att de finns ett barnvagnscafé på söder, någon som vet mer om de?

Jag är på! Men vet tyvärr inget om barnvagnscafé Obestämd Kanske någon annan gör?

någon spec. dag? Jag kan alla :)
  • Terese f
    Xofina skrev 2011-03-21 16:40:01 följande:
    Jag kan alla dagar förutom fredag Glad ne usch jag är jätte skygg så jag vågar inte ringa haha!

Så roligt att så många hittat hit!!!
    Jag är inte blyg så jag kan ringa och fixa det, gör det imorgon. Men ska vi säga tisdag då? :D
Svar på tråden Unga mammor i Stockholm!?