-
Tack vännen för att du inte klickade bort. Dina ord betyder jättemycket. På nåt sätt klarar vi detta, jag vet att vi gör det bara lite svårt att se just nu. Stora kramarLeiben skrev 2011-05-02 22:19:33 följande:Villsågärna: Jag blev så ledsen när jag läste ditt inlägg att jag tom tänkte klicka mig bort och inte kommentera för jag vet inte vad jag ska skriva....Det är så grymt sorgligt eller sorgligt grymt kanske, det ni går igenom. Jag önskar så av hela mitt hjärta och allt jag kan känna, att ni två tappra människor ska få avsluta er sjukt orättvisa kamp och få ert efterlängtade barn. Det bara MÅSTE bli så för så där mycket kan man inte få gå igenom förgäves....
-
Hej vänner!
Har precis testat positivt igen efter ett FET och undrar om jag kan haka på den här tråden igen? Hängde ju här i våras men då fick vi MA. Om det går vägen den här gången blir det BF 27/5 så jag ligger ju långt efter er andra men skulle ändå så gärna ha kontakt med ÄD-mammor i Stockholm. Håll tummarna för mig/oss!!
Stora kramar till er alla -
Tack Tea
-
Tack Ja hoppas så innerligt att det går vägen nu. KramWildaMathilda skrev 2011-09-24 15:27:26 följande:Men åååh, så kul VSG!! Grattis!! Nu håller vi tummarna!
Kram -
Tack Sommarbebis och Tabasco
Känns lite overkligt, vi som var så inne på adoption just nu men processen med vårt medgivande har varit så seg, mkt långsam utredare även om hon är bra, så vi ska inte upp i nämnden förrän om ett par veckor. Känns skönt iaf för om det här inte går vägen så går vi direkt vidare och väljer land isf och om inte, så ja då kanske vi kan adoptera ett syskon istället Win - win med andra ord!!
En annan fråga - när började ni må illa? Mådde aldrig illa i våras direkt men fick ju ma redan i v.8 då, gången innan jag var gravid började jag må illa i v.6, går in i 6:e veckan imorgon. Är supertrött på kvällarna och lite molvärk men annars inga symtom än så länge. Har lergigan sen tidigare på e-recept om det skulle behövas. -
Bokat in första vul:et nu på Huddinge i mitten på oktober - Kristina (barnmorskan som ju känner oss sen snart två år tillbaka) var helt rörd idag då jag talade med henne. De är så söta där borta Nu blir det pirrig väntan till vulet. Bokade i v.8+ denna gång. Sist såg vi ju hjärtljud i v.7+1 och sen blev det missfall några dagar senare så hellre vänta lite längre tänkte vi. Förhoppningarna går ju alltid upp om man sett ett hjärtljud. Håll era tummar!!! Kram
-
Nån av er som gått på MamaMia på Söder? Funderar på dem den här gången. Har ju testat Barnorskorna i Gamla Stan och MamaMia på Östermalm innan, även om jag ju aldrig hunnit vara på så många besök.... men Söder ligger nära mitt jobb så det är mer praktiskt. Tänkte iaf att jag skulle boka tid så att det är gjort.
Har en liten fundering till tråden också - är det någon mer kvar här som är gravid förutom jag och IVf-dagar? Även om ni är supergulliga så funderar jag på om jag ska starta en ny tråd för oss som hoppas på att bli lattemammor 2012 -
Ja jag tror att jag gör det Återkommer! Så roligt att höra att allt går vägen för er, v.26 är ju riktigt långt. Klart du måste få vräka Tycker också programmet var bra, såg det precis på svt/play. Äggdonation tror jag kommer att komma i tv3:s program istället, verkar bara vara embryodonation i svt:s. KramWildaMathilda skrev 2011-09-28 17:30:46 följande:Bra idé, VSG. Vi kan bli en liten hangaround-klubb till original-ÄD-lattemammor-tråden. Vara med i båda världarna liksom, hihihi!
Förresten, jag började må illa i vecka 6 redan men sen eskalerade det och försvann i vecka 13.
Paltkoma: Jag såg också programmet och det var så mycket bättre än vad jag befarade (titeln var lite oroväckande). Tyvärr tror jag inte att de har med någon som gjort ÄD. Himlans synd! Det hade varit kul att få följa.
Och Barnlängtan är verkligen helt suveräna. Johanna har hjälpt mig med mycket och nu startar hon upp Barnlängtans lokalförening i Stockholm. Där ska jag hänga lite tänkte jag. Det blir mest träffar och umgås (om man inte vill engagera sig i föreningen så klart). Det tror jag kan bli både kul och nätverkande.
I övrigt är jag nu i vecka 26 och det mesta magen består av är rent fett för jag har VRÄKT i mig senaste veckorna.... Allt jag kommer över liksom.
Kram på er! -
Hej! Nu har jag startat en ny tråd för oss som är ÄD-gravida just nu. Kikar säkert in även här framöver men förstår att ni andra har fullt upp med era bebisar och inte vill snacka så mycket gravidsnack Kram
-
Kram tebaxSilkes skrev 2011-09-30 10:29:50 följande:VSG, underbara nyheter! Nu har du fått mig att gråta två gånger men denna gång av glädje! Kram!
Vi kör med en tnn sjal men det blir varmt ändå. JAg bär och bär då lilltjejen bara vill sova nära. Just nu prövar jag med ett hemma gjort babynest (nyggt upp med amningskudde och täcken, i sängen bredvid mig och peppar peppar, det verkar funka bättre än att bara lägga ner henne i sängen. Hon har nu sovit ensam i nästan tio minuter!