• villsågärna38

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Leiben skrev 2011-03-28 20:04:41 följande:
    hela tiden. man var knuten till en doktor hela tiden och vid minsta oro fick jag lyssna på hjärtljud och jag gjorde en del vul/ ul också :)
    Det låter ju jättebra Ja det är lite klurigt det här med att välja mvc, finns ju så många bra i Stockholm. Får nog fundera nån dag till...
  • villsågärna38

Tack Tea och Sommarbebis Nu blir jag ännu mer förvirrad!! Ha, ha Har många bra vänner som gått på Karlavägen så jag lutar nog åt det iaf men från jobbet är det nära till Söder så det vore ju också praktiskt.... hm... men såg att de inte har barnläkare där så då kan man inte gå kvar efter barnet är fött om man vill det. Delikata problem det här - så nice att ha lite i-landsproblem igen

• villsågärna38
    Emmylou skrev 2011-03-29 20:34:47 följande:

Hej på er!

Tack för inbjudan Tea75, sent om sider har jag hittat hit.

Bor i norra förorten Österåker. Har redan en pojke efter ÄD, han blir 2 till sommaren. Det blir inte så värst många stads-trippar för mig. Har ingen bil och att åka med liten kommunalt härifrån är ingen höjdare..

Är i 20:e veckan  och väntar en pojke igen

Nu kom maken med take away, hungriga jag måste rusa! Kram på er

Hej Emmy och välkommen hit vännen! Kram
  • villsågärna38
    Vinterprinsessa skrev 2011-03-29 17:46:31 följande:
    Hej gravida och redan fått  ÄD-mammor!

Finns det inga som redan har bebisar från ÄD i Sthlmsområdet?? Skulle vara intressant att höra era tankar =)
    Har själv en dotter på snart 8 månader, helt fantastiskt.. <3
    Finns ett gäng som hänger i gamla "ÄD på Huddingetråden". Kram
  • villsågärna38
    Paltkoma skrev 2011-03-29 10:56:12 följande:
    villsågärna - jag går på Ultragyn o tycker det känns jättebra att allt finns på samma ställe, bm, ul, läkare osv. annars verkar det ju som att de flesta är nöjda så närhet till jobb el bostad är väl en bra vägledning. håller tummarna att det ser bra ut o att hjärtat pickar på vid nästa koll.
    håller absolut med, barnet ska ju få veta o gärna tidigt, tidigt och visst barn pratar och kommer säkert att säga något till omgivningen. jag tänker att när barnet vet och pratar kan vi också berätta för familjen och de närmaste. familjehemligheter tror jag man ska undvika för allas välbefinnande.
    Det låter också jättebra! Har bestämt mig för att fatta ett beslut imorgon. Får se vad det blir! Kram
  • villsågärna38
    Emmylou skrev 2011-03-30 09:33:57 följande:
    Hej Vännen! Vad kul att träffa dig här. Underbart att du "hör hemma" i en grav-tråd, Äntligen! Jag har tänkt på dig så mycket sedan jag läste den glada nyheten Kram

Hemma och vabbar med sonen som är sjuk varje vecka sedan förskolestart. Mer hemma än på jobbet..

Hoppas ni alla har en bra dag!
    Ja det känns så underbart!!!! Vi hade på ett sätt helt gett upp det här med ÄD efter alla misslyckade försök och tänkte satsa på adoption istället men så dök den här sista chansen upp och vi valde att trots allt göra ett sista försök. Vul om två veckor, så pirrigt i väntan på. Kommer nog eg inte att kunna slappna av förrän efter kub/nupp-ultraljudet men får vi då se ett hjärta som slår så lovar jag att bara njuta

Stora kramar
  • villsågärna38

Nu har jag fått första tiden på Mama Mia jag med - vi satsar på Karlavägen. Bara att hålla tummarna för att det klickar med barnmorskan, gör det inte det så får man väl be att byta isf. Tea - vem går du till? Kram

• villsågärna38
    The75 skrev 2011-03-30 14:49:32 följande:
    Hej
    VSG vi går hos Vibecke Tham hon är super jag hade henne förra gången oxå, hon är som jag tar allting med ro :0)
    Person kemin är jätte viktig så hoppas ni oxå får en ni klickar med :0)
    FIck någon som heter Eva. Ja man får känna efter helt enkelt. Personkemin är ju det allra viktigaste. Klickar det inte så ber jag att få din istället Kram
  • villsågärna38

Hej tjejer!

Hur mkt molvärk hade ni i början? Är ju bara i v.5+1 men har haft rejäl mensvärk till och från ikväll och man blir ju trots allt rädd för mf. Kännt mig allmänt bakis och trött också iofs, undrar om gravillamåendet är på ingång. Jag som inte kännt nåt alls tidigare. Kram

• villsågärna38
    Emmylou skrev 2011-03-30 20:33:31 följande:

Hej på er!

Villsågärna: Spännande med VUL om 2 veckor! Det kommer gå bra, det måste det. Så, nu har vi bestämt det! Jag vet precis hur det känns att inte kunna njuta, under min första grav tog det låååång tid. I början kunde jag inte ens uttala ordet gravid, g-ordet kallade jag det för.. När man kämpat så länge mot barnlöshet är det så svårt att få hjärnan att koppla av & ta in det stora fantastiska & bara njuta. Men, tids nog är du där!

Jag hade inte så mycket molvärk i början. Men, jag vet flera som haft det. Min kusin tex hade som du en rejäl mensvärk, hon trodde den skulle komma när som helst. Men, hennes nu 7- åriga bustvillingar gjorde entré utan några blödningar eller andra problem. Förstår att du blir rädd för MF vännen, du har ju varit där förut. Men, nu är det eran tur!!

Tea75: Bra att du mailat din BM. Så du går backe upp & backe ner. Låter som att du är ute på hembesök. Det är jag, distriktssköterska. Men, jag har en tjänstebil så det är oftast inte synd om mig, förutom när man lägger om bensår på damer i rullstol eller får gå 5 trappor upp när någon hiss är trasig. Just arbetsställningen är det stora kruxet i andra halvan av grav när man gör hembesök.. Men, dom är snälla på mitt jobb- förra grav fick jag vara inne på mottagningen sista tiden. Hoppas du får svar av BM snart!

I morgon får jag gå till jobbet igen Maken ska vara hemma och vabba. Men, sonen hade bara 37,5 i kväll så nu hoppas jag han är feberfri i morgon.

Kram på er

Tack för pepp vännen! Behövde det. Känns bättre nu och ska verkligen försöka njuta. Man ska ju inte ta ut nåt i förväg, ingen som tjänar på det. Kram
Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm