• villsågärna38

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Paltkoma skrev 2011-04-04 09:50:10 följande:
    villsågärna - oj hoppas ev magsjuka går över fort. såklart man blir nojig. men det går nog bra.
    allt bra med blödningarna nu? jag blödde vid två olika tillfällen tidigt i grav o det har ju gått finfint.

jag gjorde KUB/Nupp och det var ingen som sa att det skulle vara mindre tillförlitligt bara för att vi gjort ÄD. de knappade in donatorns ålder istället för min och i övrigt var det mina värden som de använde (vikt, rökfri osv).

jag connectar inte jättebra med min BM, alla säger att det är så viktigt. tänkte först byta men nu orkar jag inte. hoppas det blir lite BM-byte till de andra äldre på min MVC under sommaren/semestertiden när jag ska gå dit som mest.
    Har inte kräkts något men har diarré. Var precis på toan igen och då blödde jag lite också, lite ljusrött blod. Blev helt kall, så himla nervös nu. Om det fortsätter vågar jag inte vänta till vårt vul den 11:e. Hur har ni andra gjort? Kram
  • villsågärna38
    Tabasco1 skrev 2011-04-04 11:53:46 följande:
    Villsågärna38: Jag blödde nästan varje dag i början av graviditeten. Det var både brunt och färskt blod. Under två dagar hade jag även ont i magen precis som mensont. I vecka 6 gjorde jag ett VUL för att kolla att allt såg ok ut och det gjorde det. Att man blöder mer i början vid en ÄD-graviditet har nog att göra med att man tillför hormonerna utifrån istället för att kroppen bildar sina egna graviditetshormoner. Efter ett tag kan man sluta med hormonerna då kroppen själv tar över produktionen.

Kram
    Tack det lugnade att höra! Har ju varit gravid tidigare med ivf och då blödde jag inget alls i början men det är klart då tog jag ju bara progesteron och inget östrogen. Kanske är östrogenet som gör att man blöder lättare. Vi har ju fått ma tidigare så jag blir bara så oerhört rädd. Vet att jag inte kan göra så mkt men ändå. Är hemma ifrån jobbet idag iaf eftersom jag ju också är magsjuk. Känns bra att vila och inte stressa idag iaf. Vecka 6+0 imorgon, får väl åka till gynakuten och sätta mig om jag börjar blöda mer för då orkar jag inte gå och oroa mig ända till nästa måndag då jag har mitt vul. När kan man se hjärtljud - nån som vet? Jag har för mig att det tidigast är i v.7.

Kram
  • villsågärna38
    Jennie2010 skrev 2011-04-04 11:52:10 följande:
    Härligt! Skrattande
    Har precis pratat med barnmorkemottagningen. Ska dit nästa fredag.
    Jag trodde man gick dit lite längre fram och gjorde ultraljud men så var det tydligen inte. Nästa fredag ska jag dit och sitta i grupp och höra om vad det innebär att få ett barn....okey?
    Har ni också så?
    Välkommen hit Jennie! Jag ska inte gå till MVC förän jag gjort mitt vul på Huddinge och det gör vi i v.7+0. Innan dess så vet man ju tyvärr inte att allt står rätt till. Vi har därför bokat vår första tid med vår barnmorska på Mama Mia i början på maj ist. Förra gången jag var gravid gick jag på ett annat ställe som hade liknande upplägg som det du berättar om med gruppinfo (i v.8 tror jag). Gör det som känns bäst för er! Kram
  • villsågärna38
    Jennie2010 skrev 2011-04-04 12:19:30 följande:

Hmm...jag tog det som var närmast. Gruppinfot får jag väl stå ut med...tar ej med mig sambon då han inte klarar av sånt hahaha
    Tycker det känns jätte långt att vänta till den 26:e April för att få göra ultraljud.
    Jag har svårt att greppa att jag verkligen är med barn just nu. Jag behöver få se ett litet pickande hjärta för att kunna jubla och andas ut!

Jag vet precis vad du menar men jag tror inte att det är förrän i v.7 som man kan se hjärtat första gången så det är ju bara att vänta. Tiden gör grymt långsamt i början tycker jag! Kram
  • villsågärna38
    Nidra skrev 2011-04-04 17:56:40 följande:
    Välkomna och stort grattis till er sharika och jennie2010!! Vad härligt!

Villsågärna: Håller tummarna att allt är ok och att du snart känner dig bättre. Som sagt, blödningar är ju vanligt, även om det inte är så roligt. Om du känner dig väldigt orolig så skulle du kunna be om att få mäta HCG i blodet. Då kan man se om det stiger som det ska.

Idag har jag gjort UL och fick se två levande foster!! Nu är de 7 cm mellan huvud och rumpa. De låg och vände och vred sig, så roligt att se. Allt var ok så här långt, känns superbra. Nu är nästa delmål RUL i v 18.
    Ha det gott alla!
    Stort grattis!!! Kram

Blödde inget när jag var på toan precis nu så jag hoppas att det gått över. Ska ringa Huddinge igen om det fortsätter och då får jag ta ett hcg-prov. Kram
  • villsågärna38
    Sharika skrev 2011-04-04 13:35:07 följande:
    Hoppar in här jag med efter rekommendationer från Villsågärna ;)
    Jag bor i Gävle, har gjort mina ÄD på Uppsala akademiska

Idag har vi fått tid för inskrivningssamtal hos barnmorska den 12:e april och tid för första VUL den 20:e! (ska då vara i v 7 om beräkningarna stämmer) IIIIIH! Det känns helt surrealistiskt. Men härligt naturligtvis...
    Ja det känns ju lite konstigt att vi ska på inskrivningen innan vi sett att allt ser okej ut.. men men.. Jag tar det som det kommer bara...

Jag tror jag har sagt grattis till er VSG och Jennie2010 en miljon gånger redan.. men GRATTIS{#emotions_dlg.flower}

Kram på er!
    Välkommen hit du med Kram
  • villsågärna38
    Charlotta71 skrev 2011-04-04 17:36:53 följande:

Hej alla och varmt grattis till er alla som lyckats!
    Jag känner igen många av namnen från tidigare trådar och det glädjer mig att ni äntligen är gravida.
    Själva väntar vi på att åka iväg i slutet på maj/början av juni och jag har OERHÖRD nytta av att läsa om alla era tankar och känslor inför ÄD, er ÄD-graviditet osv.

Jag hoppas att jag kan "joina er" längre fram och rulla vagn i stan.

Jag fyller 40 år på lördag och har gjort 3 inseminationer + 9 IVF och nu givit upp den delen helt.

I maj/juni åker vi som sagt iväg och då är det EGV i Riga som gäller.

Jag kommer att följa denna tråd om det är ok trots att jag kanske inte kan "bidra" så mycket just nu.

Stor kram <3

Lycka till med din ÄD! Kram
  • villsågärna38

Hej!

Jag lägger in mig på listan också, fixade även en liten mage  Kram

ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS LISTA
    BF Gravid
    Tea75: BF 2011-07-28,  snitt troligen v 39+0
    Villsågärna38: BF 2011-11-28, femte ÄD, tidigare sex ivf.

• villsågärna38
    Silkes skrev 2011-04-04 22:29:49 följande:
    Hej igen!
    Följer tråden och känner väl igen mig i nojja kring små små blödningar och oro inför ultraljud. Det tar verkligen tid att hinna med, att våga hoppas och våga känna att det är på riktigt. För mig har det också varit stor skillnad inåt och utåt. Det tog inte så många veckor innan jag kunde njuta och vara glad tillsammans med min man men däremot är det alldeles nyligen jag har börjat uppskatta att prata graviditet och mage med folk jag inte känner så väl.

Hakar på listan!

ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS LISTA
    BF Gravid
    Tea75: BF 2011-07-28,  snitt troligen v 39+0
    Silkes: BF 2011-08-01, Första försöket med ÄD och första graviditeten, 4 tidigare IVF:er
    Emmylou: BF 2011-08-21. 2:a ÄD- en son efter 1:a.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28, femte ÄD, tidigare sex ivf.
    Hej!
    Blöder mer och mer här så ja, vi får väl se hur det går. Kommer rätt mkt rött blod varenda gång jag går på toa och sist var det även lite "slemmigt" om ni förstår vad jag menar, som att det var lite av slemhinnan med. Jag och maken ber till alla gudar som finns just nu att bebben får stanna. Håll tummarna för oss! Kram
  • villsågärna38

Ja i natt sov jag inte så mkt. Vaknade kl.5 av hjärtklappning så det var lika bra att gå upp. Blöder dock ingenting än så länge idag vilket känns jätteskönt. Hoppas att det inte var någon fara utan bara en sån där blödning som nästan alla ÄD-gravida verkar få. Håll tummarna! Kramar

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm