Myra skrev 2013-11-24 14:15:14 följande:
Nu sitter vi och knåper på brevet till FK. Kände mig så osäker på vad mera man ska ta med. Det vi skriver lite kort om våran resa, misslyckade fertilitetsbehandlingar och IVF som vi gjort privat (betalat för själva)
Att vi fått besked att mina ägg är dåliga och läkarna säger att äggdonation är enda alternativet för oss.
Vi beskrev hur vi försökt få en allmän behandlingsplan från kliniken och fått nej. Bifogar mail där vi kämpar att få en behandlingsplan och deras svar,
Vi skriver att vi bifogar utdrag från deras hemsida om, öppendonation, priser, behandling, mediciner som används mm.
Flera mail där dom skriver att vi har en tid bokad, vilka mediciner och vad det kostar mm.
Även att psykologens läplighetsprövning är med.
Vi bifogar journalkopior på mig, mannens vet jag inte om dom behövs men skickar med ändå.
Hittade någon sida från ett annat landsting som beskriver hur äggdonation går till.
Vad mera tror ni att vi måste skriva i brevet? Det känns som man nästan vill böna och be.
Min sambo tycker inte vi behöver skriva så mycket men han förstår inte hur lätt det är att få avslag om man missat något och sen när man måste kompletterar så är det kort om tid.
Ska man skriva med att vi stått i kö för lanstingsfinansierad IVF och att vi nu har blivit för gamla?
Jag är lite orolig att dom ska fråga om det för jag hoppade aldrig på det för jag visste att jag skulle få nej till IVF av dom för jag vägde lite för mycket. Har dock gått ner i vikt men behöver gå ner mera. Så jag är lite orolig att det kan vändas till något negativt för oss. Nu står det i journalen att vi står den 2011 tror jag det är. Greje är att jag trodde att jag stod i kö tidigare och en annan ställt oss i kö men det blev inte så. Privata fertilitetscentret ställde mig sen i kö.
Hmmm det kanske man borde nämna. Nu är jag ju för gammal för ÄD/IVF finansierad av lanstinget.
Mitt AMH värde är viktigt och står i journalen men den var låg redan för 3år sen, ska man ta upp det i brevet?
Usch fy vad stressande allt det här är.
i ansökan under frågan "vilken vård har du blivit erbjuden i sverige?! hur fyllde ni i där?
Hej!
Oj vad mycket ni skickar med. Kanske bör man ringa FK och höra att de fått vår ansökan?! De måste väl höra av sig om vi skall komplettera med något? inte avslå direkt. Har ju skickat med ett personligt brev, bifogat journalkopior från IVF kliniken, journalkopior från den finska kliniken, där står ju vilka mediciner man använder och hur länge osv...