• Trisse76

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

BIM imorgon och ingen mens ännu. Känns iofs som att den är på G men tänker att det lika gärna kan vara tecken på något roligare Flört. Håll tummarna där ute att jag får den bästa julklapp som kan tänkas.

• Trisse76
    sillencillasill skrev 2014-12-11 20:52:08 följande:

Då håller vi tummarna Trisse!!!!!

Tack!
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-11 21:20:11 följande:
    såklart jag håller tummarna! :)
    Tack! Hur går det med din donator?
  • Trisse76

Tack för alla hållna tummar! Tyvärr blev det som jag trodde och nu har jag fått mens Rynkar på näsan. Tar en paus nästa ägglossning som infaller runt jul och kör på igen i januari.

• Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-13 12:20:00 följande:
    det blir ju ungefär 1-2 dagar innan äl eftersom jag gör försöket när jag får en glad gubbe på testet, då har man ju äl 24-48 timmar (tror jag det är?) efter man fått utslag på det.
    Så har de förklarat det för mig på kliniken. När jag testat positivt på kvällen (de tycker man ska testa morgon och kväll) så har jag fått komma dit på em dagen efter. När jag testat positivt på morgonen har jag fått välja att komma dit på eftermiddagen eller morgonen därpå. Sedan säger de att sperman de inseminerar "lever" i ca 24 timmar. Det är nog annorlunda vid heminsemination då sperman inte varit fryst. 
  • Trisse76

Ingen aning! Men om du inte hade någon ägglossning alls så skulle väl inte testerna indikera heller?
    Man blir alldeles nojjig av detta tycker jag. Allt är ett tecken på något sätt. Jag är övertygad om att jag upptäckt hundra saker med min kropp som jag aldrig ens tänkte på innan :)

• Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-14 21:25:19 följande:

Jag använder clearblues digitala äl-test, de man får en glad gubbe på när man har äl. Men vad jag jar förstått så visar äl-test positivt när man har LH-höjning, men det behöver inte betyda att man faktiskt släpper något ägg... ja, tankarna snurrar...

Men då kan man väl inte veta säkert utan att göra ett VUL? Förstår att tankarna snurrar.

• Trisse76
    Ciconiidae skrev 2014-12-14 21:50:52 följande:

Stämmer, VUL eller blodprov som mäter progresteron efter äl. Det är lite segt att man kanske inte ens släpper ett ägg när man betalar nästan 10 papp för resa och insemination.

Ja, det är mycket pengar. Nu har jag provat tre gånger och frågade senast om det var något mer man kunde göra. De saatt man kunde be att få göra en liten hormonutredning hos sin gynekolog och att man då kunde få en "liten" hormonbehandling för att säkerställa ägglossning.
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-16 19:09:42 följande:

Nehej, nu fick jag svar att han KANSKE kunde komma loss en snabbis på torsdag, annars kan han inte förrän lördag :/ har en annan som back-up, men vill helst ha "min" donator! den andra kan inte på torsdag, så vi får se om det blir något försök alls denna månad :/ Vill ju!!!!

testar ni både morgon och kväll när ni vet att ni ungefär borde få äl? min brukar komma meööan kvällen dag 14-dag 16. är ju på dag 14 idag,testade imorse, tycker ni jag bordr testa ikväll med??? börjar känna lite molvärk som om den är på g men knappt några flytningar :/

Hoppas att det löser sig med "din" donator.
    Jag brukar testa morgon och kväll för det är vad kliniken ber mig att göra. Kanske för att det är lite resväg så att man inte ska missa fönstret :). Brukar testa positivt på dag 11-12
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!