• Trisse76

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Ha ha, nä vem har det som stark sida att vänta till BIM :). Jag har försökt vänta till BIM -4 i alla fall. Sedan lever ju hoppet i vilket fall även om man testar negativt fram till dess att man får mens. Och hur många gravidsymptom kan man få inom tre dagar från ÄL? ;) 

• Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-11-26 14:30:34 följande:

Idag är det 6 dagar sen äl, om 7 dagar har jag bim. Funderade på att snart börja testa eftersom jag är så sjukt nyfiken av mig... Men idag känns det verkligen inte som det tagit sig, bara en känsla jag har. Så kanske väntar lite till med att testa.

Visst är det jobbigt att vänta! Försöka hoppas och vara realistisk samtidigt. Vänta lite till och gör testa när det känns bra. Jag fortsätter att hålla tummarna för dig Glad 
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-11-27 08:52:09 följande:
    Lycka till :)

BIM-6 idag, negativt test..
    Tråkigt! Men det är väldigt tidigt så ingen anledning att ge upp :)
  • Trisse76

Ingen aning. Hade det varit en nidblödning så hade det väl snarare varit brunt/rosa? Ökade flytningar skrivs det om i samband med graviditet men har inte läst om lukt. Kan det vara obalans? Finns ju mjölksyra att behandla med på apoteket i så fall. Om det fortsätter hade jag kolla med en gynekolog.
    Mest funderingar och inga svar tyvärr...Obestämd

• Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-02 19:49:51 följande:
    Tyvärr inga goda nyheter här :(

negativt test imorse så mensen kommer säkert imorgon :(
    Åh, vad tråkigt! Vet ju precis hur det känns Rynkar på näsan. Hur mår du?
  • Trisse76

Jag är också på tredje försöket (BIM runt 12-13/12). Frågade på kliniken vad som görs om det inte funkar denna gången (känner mig lite pessimistisk). De sa att då kan man spola äggledarna (har jag redan gjort) samt göra en hormonutredning hos en gynekolog. Om denne sedan tycker det är lämpligt startar man en hormonbehandling. Men allt är så klart privat och kostar pengar :/

• Trisse76
    pollinator skrev 2014-12-02 20:43:49 följande:

Ni få ursäkta, men tycker 3 försök inte särskilt mycket..och få neg på stickan vid bim inget ovanligt. Nu tänker vi lite positivt;)

Helt sant! Ibland vill man bara försöka vara realistisk för att inte bli för besviken. Men klart att jag hoppas jättemycket! Vill just nu inget annat än att få barn :)
  • Trisse76
    pollinator skrev 2014-12-02 20:55:01 följande:

Förstår, de ju klart;) Gör du inseminationerna på klinik ?

Ja, på Storkklinken.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!