• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Tack Carrebarre... får vänta och se, men jag har ont i magen som riktig mensvärk. Det var jobbigare än jag trodde... Men det är bara att ta sig i kragen och se framåt. Trodde att jag hade symtom, men det hade jag visst inte. Såklart visar de bara massa gravida människor på tv just nu... Blä, mår fysiskt illa.

• Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-09-15 18:00:47 följande:
    Härligt Carrebarre!

Sedan var det ju så att det röstades om singelinsemination i Sverige i våras och det blev nej då. Enda anlednignen till detta var kristdemokraterna som fick igenom sitt nej. Flera andra partier var positivt inställda till det.
    Såg på Femmis att de har skickat mail till regeringen igen, så förhoppningsvis ska det röstas på nytt om det Kd åker, om allt går väl, ut nästa riksdagsval. De fick förmodligen igenom sitt nej pga att regeringen godkänt homoäktenskap och ville stryka kd medhårs ett tag.
  • Fröken Smilla
    Carrella skrev 2011-09-15 23:08:24 följande:
    Fröken Smilla skrev 2011-09-15 18:03:04 följande:
    Såg på Femmis att de har skickat mail till regeringen igen, så förhoppningsvis ska det röstas på nytt om det Kd åker, om allt går väl, ut nästa riksdagsval. De fick förmodligen igenom sitt nej pga att regeringen godkänt homoäktenskap och ville stryka kd medhårs ett tag.
    Jag förstår inte hur ett sånt litet parti kan ha så mkt makt?? de har väl typ bara 4 % eller nåt? Lite dåligt insatt i politiken måste jag erkänna...men tycker ändå ensamstående borde ha rätt att skaffa barn...för det är bara en minimal procent av alla par som skaffar barn som håller 'hela livet ut' så lite fel känns det jue :S

man måste ju se till samhället och dess behov, ursäkta att jag säger det, men undrar hur många det är egentligen som är troget kristna och håller på de gamla lagar o reglerna i Sverige? 
    Tyvärr blir de ju ofta de som har en avgörande röst när det gäller olika motioner osv, så Alliansen måste försöka hålla dem på sin sida. I övrigt tror jag de andra partierna är positiva till detta, ja utom Sverigedemokraterna men de ser jag inte som en del av regeringen, bara en del av skiten i hörnet.
  • Fröken Smilla
    Carrebarre, är osäker, men kan inte tänka mig att det skulle ha någon inverkan.

Jag har precis mailat med min läkare som inte tycker det finns nån grund till att avvakta en månad. Samtidigt ska de hålla stängt vecka 42, som förmodligen sammanfaller med den månadens ÄL, så det verkar som jag provar igen direkt nästa ÄL som lär bli runt den 25:e. Inte så länge kvar då... Har bett om en annan donator, man vet ju inte var det kniper nånstans ju
  • Fröken Smilla

Vivann: Jag har bara inseminerats en gång, men känner att jag vill försöka med en annan ändå. Kan ju inte skada liksom... Får se vad läkaren har att säga om det
    Det där med dubbel inseminering är ju definitivt intressant. Jag ska prova med enkelinseminering en gång till sen sparar jag till dubbel!

• Fröken Smilla

Har också bestämt mig för att det blir sista försöket för i år, sen inväntar jag årsskiftet för nya försök.

• Fröken Smilla

Carrebarre, jag gissar på att måndagen blir bäst. Jag fick positivt ÄL-test och inseminerades dagen efter och då satt äggblåsan kvar.

Mmmbop: Ja jag har läst att man inte behöver göra dubbelinseminering om inte man har nån speciell anledning. Utomkveds låter väldigt hemskt, hur lång tid efter det blev du gravid?

• Fröken Smilla

Mmmbop, vet du i vilken vecka du fick det? Jag var nästan rädd för att det var det som hände mig med tanke på hur ont jag haft i magen, men nu mår jag betydligt bättre, dessutom känns det som normal mens, vilket jag antar att jag inte borde ha om det var utomkveds? Tror magontet beror mycket på nerver, jag har gjort mig själv sjuk förut...

• Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-09-17 10:54:49 följande:
    Jag minns inte exakt, men jag hade massa gravsymptom men fick inget plus, fick "mens" på dag 17 efter ÄL som varade två dagar. Sedan fortsatte gravsymptomen och fem dagar efter mensen slutat testade jag igen och fick plus. Det var alltså typ dag 24-25 efter ÄL. Ganska snart efter det började jag småblöda igen och det höll på sju veckor (!!) tills hcg sjunkit under 2 igen. Själva x:et upptäcktes väl en vecka efter jag började blöda igen. Åkte till Stork den 25 oktober och jag fick metotrexat 1 december. Så jag var väl i vecka 7-8 ungefär när det avbröts.
    Är iaf glad för din skull att du ändå blev gravid igen

Jag har mycket mindre ont idag, så jag tror bara det var mensvärk jag hade. Jag är inte van vid normal mens... Haft p-pillermens större delen av mitt liv, och den är så lätt att hantera. Kom alltid samma tid månad efter månad. Om några dagar börjar jag ÄL-testa, bör vara en dryg vecka kvar nu. Det går rätt fort trots allt. Och denna gången ska jag inte gå runt och tänka på det hela tiden. Första gången är ju alltid lite speciell...
  • Fröken Smilla
    Mia therese skrev 2011-09-18 21:35:43 följande:
    idag annonserade en kusin om barn nummer 2 och en annan om giftemål. Hög till lite i hjärtat men samtidigt min känsla av att jag verkligen vill skaffa barn själv blev starkare. Så bär nog av till danmark efter jul och 30-årsfest....var dock på date förra veckan. tror ni han tycker det e för tidigt med barn om ett halvår?!
    Ja håller med om det med ägglossningarna! Köp billiga tester som du kan hålla koll med

Jag har massor av vänner och kollegor runt omkring mig som ynglar av sig i en helt extraordinär fart!! Helt otroligt...! En tös föddes för en vecka sen, om en vecka inväntas nästa nedkomst. Dop i början av nästa månad mm mm. Visst är det jätteroligt för dem, men det är lite jobbigt samtidigt. Fast jag önskar dem inget annat självklart! Men man har slutat förvånas när folk berättar numera...

Halvår är väl ingenting
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!