Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Så nu har jag tagit emot 40 miljoner spermier välkomna!
Så nu har jag tagit emot 40 miljoner spermier välkomna!
ja berätta för oss törstande kvinnor!
Välkommen Azurblå!
Jag kan bara komma med info om Danmark. Det finns billigare och dyrare kliniker. Generellt är läkarkliniker billigare och de beror förmodligen på att de inte bara "lever på" insemineringar, samt är offentliga många gånger.
Min klinik är en läkarklinik som ligger i Helsingör. De tar 2200 Dkr per gång, i dagsläget ca 2800 kr. Det tycker jag räcker att lägga ut, känner inte för att lägga en massa mer pengar bara för att få ett puttinuttigt rum Jag tyckte kliniken var ljus och fräsch ändå, och min läkare hur go som helst. Dock kan man endast välja helt anonym donator hos dem.
Chockgravid: åh va glad jag blir för din skull!! Härligt för er!
Själv växlar jag mellan att vara gravid och inte vara gravid Men nu känns det faktiskt riktigt mycket ibland. Molvärken är där hela tiden, mer eller mindre. Så nu hoppas jag bara att det inte bara är nåt huvudet hittar på!
Välkommen Carrebarre!
Jag tycker personligen att barnmorskeklinikerna tar ut väldigt höga avgifter för journalsamtal mm. Själv betalar jag 2200 Dkr för insemination som inkluderar VUL och ett extra ultraljud om man blir gravid. Jättegullig läkare som svarar på alla ens dumma frågor via mail.
Jag har vad jag vet inga fertilitetsproblem, så därför känns ett journalsamtal lite overkill. Sen är kliniken jag går till inte så puttenuttig med myshörnor och sådant, men det är jag inte heller ute efter. Det är ganska raka rör som gäller där Om det skulle visa sig vara svårt för mig att bli gravid så kommer jag agera utefter det och kontakta gyn här. Har pratat med sjukhuset och de säger sig inte ha några problem med att hjälpa singelkvinnor. Men jag förstår dig, det var jättesvårt att ringa och fråga!
Jag har berättat för ca 5 st vänner och min chef. Men det är för att jag känner fullt förtroende för dessa kvinnor. Tror det är det viktigaste, att man känner sig bekväm nog att berätta det. Jag har än så länge inte mött några negativa åsikter, inte ens tveksamma faktiskt. Tror folk är mer öppna för det än man tror!
Sen är det bara att ta steget att berätta, det är det första ordet som är det svåraste att få ut.
Lycka till du med!!
Carrebarre:
Det är Gyn Grønlund i Helsingör: www.gyngronlund.dk/index.php (det är Lars Grønlund som utför inseminationerna). En liten klinik på en mysig liten innergård mitt i Helsingör, med gångavstånd från färjeläget. Han är en enkel och rak man som är trevlig och tillmötesgående. Fräscha och fina lokaler, känns rent och prydligt.
Han kräver inte att några tester görs, men rekommenderar att man testar för de vanliga könssjukdomarna. Det är ju jättebra också att han gör VUL och han berättar och beskriver om det han ser.
Jag ringde gynmottagningen på vårt sjukhus här. Har inte hört talas om någon privat gyn här som är villig att ta emot singeltjejer, så jag håller mig nog till det. Vet inte hur utgifterna blir... Jag kommer att göra minst två inseminationer innan jag vill utredas, jag har inget som misstänker att jag borde ha svårt att bli gravid (tvärtom så verkar kvinnorna i min släkt ha lätt för det där med graviditeter hehe).
Imorgon har det gått 14 dagar sen min första insemination och jag hoppas verkligen det tagit sig för det är en ganska dryg process att gå igenom månad efter månad...
Tack för infon mmmbop
Sitter här och har fått mens. Så himla typiskt att det sker tom innan BIM. Hann inte ens testa med CB-testerna. Känns för jävligt.