• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

finskorpan skrev 2012-08-12 22:11:02 följande:
    Har här det vaerit lite stilla.

Undrar, ni som gjort insemination i Danmark, om man väljer öppen donator - får man ändå underhåll?

Har gjort min andra försök som också misslyckades. 
    Tråkigt att det inte fungerade denna gång :( 

Precis som Grönöga sa så kommer du att få underhåll även om du använder dig av en öppen donator. Det finns ju fortfarande ingen "pappa" till barnet utan en donator som har valt att dela med sig av uppgifter av sig själv när barnet blir 18 år.  
  • Carrella

Månblomma: Tack, det samma gäller dig!
    Skönt att få ta bort den så vet du att du har större chans vid nästa insemination :) Jag hade räknat med att få ut mina semesterdagar i pengar men nu visar det sig att jag faktiskt inte kan få ut dem i pengar nu utan måste vänta tills i april innan jag kan få ut dem. (suck) så det får bli vanlig insemination nästa gång istället för ivf. 

Jag har börjat tro att det är nåt fel med mig, eller egentligen så har jag misstänkt det ett tag nu. Min mens har inte varit som den brukar på säkert ett halvår. Jag tänker hela tiden att jag ska ringa barnmorskan och boka tid men drar hela tiden på det. Dum som man är, men tror jag är rädd för hur bemötandet kommer att bli när jag berättar om mina inseminationer. Nåja, vem vet kanske jag ringer imorgon ;P 

Jag tror inte heller "den rätta" existerar för mig men kanske står han i farstun när man minst anar det, tror dock inte att det blir bättre med att dejta tjejer så fort det kommer känslor med in i bilden så tror jag det gör det samma om det är en kille eller tjej Tungan ute 

• Carrella

Månblomma: Nej måste inte berätta men det känns som om jag vill tala om att jag försöker bli gravid. De på vitanova vill att jag ska göra en genom spolning av äggledarna och det vill jag också säga till barnmorskan för kanske så vill hon hjälpa mig det... annars kostar det en peng att göra på vitanova tror det var 1000 danska kronor + en extra resa. Positivt tänkande är SÅ viktigt när man gör det här för det är så lätt att falla och skada sig och då menar jag inte fysiskt. Klart att det kommer funka nästa gång som sagt positivt tänkande!! Och jag tror faktiskt att det inte var meningen att jag skulle bli gravid sist, nu kommer jag hinna att få fast anställning innan jag berättar att jag är gravid (om det nu tar sig nästa gång). 

Fröken Smilla: jag hoppas att de kommer att bemöta mig bra angående inseminationerna, det är bara det att närkingar har en tendens att vara lite stela (hahahaha) Jag har varit på G att ringa flera gånger men hittar alltid på ursäkter till varför jag inte ska ringa. Om jag vaknar i tid imorgon SKA jag ringa (tror jag).  Jag vill ju verkligen ha hjälpen här hemifrån det skulle underlätta så himla mycket. =)

• Carrella

Månblomma: Nej ringde aldrig till bm sköt upp det som vanligt :) Men kanske ringer jag på måndag. Jag hittade bara en privatklinik här i stan vet inte om den är bra. Synd att jag inte uppskattade Mama MIa i sthlm för de hade kunnat hjälpt mig men dit kommer jag aldrig mer att vända mig. Så dåligt bemötande har jag aldrig fått någonstans. Jag vet faktiskt inte om bm gör spolning men de kan säkert skicka mig vidare till en gynekolog om de vill, hoppas på det iaf! Glad

• Carrella

Månblomma: Det var bland annat sena provsvar, men det var annat också. Så som att inte upplysa mig om att det endast gick och lämna blodprov på fm när jag hade fått en tid fredag em när jag åker "lång väga" för att komma dit så jag blev tvungen att åka dit en gång till. Sen bemötandet när jag väl var där för att lämna blodprov, fick vänta en timme trots att jag kom dit innan tiden för provlämning var över och trots att det inte var någon före. Så jag kommer inte att åka dit igen. Blev så besviken på dem, hade hört allt gott om dem men sen blev allt så struligt. 

Men jag kan upplysa om att jag nu har fått läkar tid nästa vecka för att kolla upp vad som kan vara fel Glad Så det är bara till att vänta. Blev glad dock att jag fick tid så snart som nästa vecka trodde jag skulle få vänta 3-4 veckor. Rädd för resultatet dock. Tänk om de kommer fram till att jag måste ta bort hela livmodern? Eller att jag har en infektion som gjort mig steril? Försöker att tänka positivt men samtidigt också förbereda mig på det värsta.  

• Carrella

Nej det här har inget med bebisverkstan att göra, eller jo iofs. Men det är min mens som har varit strulig i flera månader och jag har misstänkt att det är nåt som är fel typ cellförändringar. Jag är bara rädd för vad resultatet utav det här kommer att bli. Om det visar sig att jag inte kommer kunna bli gravid pga infektion, cellförändringar eller rent utav i värsta fall cancer. Det skrämmer mig, men jag har fått tid på onsdag så det är bara och vänta och se. Men jag har en tendens att måla fan på väggen innan jag vet Tungan ute

• Carrella
    Jösses skrev 2012-08-27 22:19:10 följande:
    För att inge lite hopp hos er som håller på eller som läser den här tråden så har jag varit nere i dk 4 gånger och gjorde ett positivt gravtest i lördags. 4 de gången gillt :)
    Önskar er alla lycka till! 
    Va roligt GRATTIS!!! Glad
  • Carrella
    Månblomma skrev 2012-08-28 11:22:33 följande:
    Där ser du Carrella, snart händer det oss också! Vi måste bara komma igång med inseminationerna igen Flört
    Ja det blir inga barn gjorda genom att enbart sitta vid datorn och vilja ha barn :P Man måste jobba lite för det ;) 
    Jag räknar med att åka i november :)

Och bara för att skryta lite grann, så kom jag i ett par jeans som jag inte har kunnat haft på ett tag för bara ett månader sen kunde jag inte ens knäppa de och nu slank de på hur lätt som helst och vågen visar på 7 kg neråt :) Så med lite övervikt borta med så hoppas jag def att det ska bli positivt test i november :) Framtiden är ljus!  
  • Carrella

Läkarbesöket gick bra, han hittade inga fel och mina nedre regioner verkade vara hur frisk som helst. Men han gjorde inget VUL så lite oroar jag mig fortf. Men han sa att jag inte skulle oroa mig att kroppen kunde vara lite knäpp ibland. Jag Sa aldrig något om att göra en genomspolning av äggledarna men berättade om inseminationerna. Så egentligen så står jag på ruta 1 igen. Det lutar mot att jag kommer att göra en genomspolning i DK iaf jag ska mejla till kliniken och se hur de vill göra, kanske kan man göra det i samband med en insemination? Någon som vet? 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!