• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Va härligt Månblomma att du sluppit allt som heter biverkningar. Och va spännande att åka iväg igen, det är snart måndag Glad Jag bodde på hotell i Lund så lämnade bilen där och tog tåget över, tog ca 50 min med tåg så det va helt ok. Jag gillar inte att köra i storstadstrafik, jag blir så stressad, förmodligen för att jag inte hittar och så är det trafik överallt. 

Jag har haft molvärk konstant men så igår efter lunchtid så försvann det och har inte kommit tillbaka. Jag vågar inte riktigt hoppas...imorgon ska jag testa första gången Förvånad 7 dagar efter insemination...tålamod är som sagt inte min starkaste sida och är det så att det inte tagit sig så kan jag förbereda mig på ett negativt slutresultat. Men "testa tidigt" test säger att de kan visa resultat 6 dagar efter ÄL så vi får väl se. 

• Carrella

Testade idag men fick skarp negativt...så om det funkar eller ej kan jag inte svara på det kan hända att det var för tidigt eller så är det inget. 

Månblomma: Lycka till imorgon jag ska hålla alla tummarna för dig!! Glad 

• Carrella
    Månblomma skrev 2012-06-10 21:27:26 följande:
    Carrella: Fortsätt tänka positivt!! Det är ju fortfarande väldigt tidigt! Vänta en vecka till så får du ett mer tillförlitligt resultat Tack, hoppas på några fina äggblåsor men tror egentligen att vul:et görs för tidigt. Har inga älflytningar och känner inte alls att äl skulle kunna vara på gång. I går blev jag rejält blöt (ursäkta om någon är äckelmagad ) men idag känns äl avlägset. Får se imorgon.
    Kan du inte be om att få ett vul innan du åker (vet inte riktigt hur det där funkar)? Förstår känslan av att inte pricka äl...hoppas på det bästa dock!! Glad

Jo jag testade allt för tidigt...säger till mig själv hela tiden att jag ska ha tålamod Tungan ute
  • Carrella

Jösses: Ohh va tradigt...men så länge inte mensen kommer finns det en chans. Håller tummarna! 

Baby2013: Hoppas på det bästa. MamaMia finns ju, men de står inte högt i kurs hos mig men de kanske beter sig bättre för andra så dit kan du vända dig för de hjälper singlar som vill skaffa barn och de har kliniker lite över hela Sverige. 

Jag har också ömma bröst, är konstant kissenödig, mensvärk/molvärk har jag ju haft hela tiden men nu känns det som om mensen är på gång vilken sekund som helst. Min BIM är så svår att säga då min cykel varierar mellan 26-29 dagar så på onsdag är det dag 26 och på lördag är det dag 29 så BIM kan ju vara närsomhelst däremellan Obestämd

Idag är det dagen för hemresa Glad 

• Carrella
    Månblomma skrev 2012-06-11 12:36:07 följande:
    Lycka till ni med BIM i antågande

Jag var nervös för två saker imorse, dels vul:el och dels bilbesiktningen. Min pärla gick igenom - skönt!

Men vul:et var sådär. Jag hade 3 växande äggblåsor men den ena var så stor att han trodde den var en rest (?)från föregående cykel. En var riktigt liten och en hade bra storlek men jag är ännu "långt" från äl så nu ska jag dit på ons och ev på fredag för att följa händelseförloppet. Han sa att denna cykeln kanske inte är bra att åka i Vet ej vad han grundade det på men förmodligen på "rest-äggblåsan". Eftersom den kliniken har sommarstängt kan jag åka först i september, kanske augusti, om jag inte kommer iväg nu i juni. Suck. Vad surt!!! Jag har väntat så himla länge nu! Ett alternativ isf är att åka på vanligt omslag (äl-test) men med tanke på mina opålitliga senaste cykler vågar jag nog inte chansa utan vill åka efter vul. Nåja, vi får se vad han säger på onsdag. 
    Åhh va kämpigt!! jag hoppas dock på det bästa för dig och att insemination kan göras på onsdag! Förstår ju att du vill vara hos den här kliniken men du kan inte tänka dig att byta så att du kan insemineras under sommaren om det inte fungerar denna månad. Obestämd Kanske kan han rekommendera någon annan "läkare" och vidare befodra din "journal". Jag förstår att det känns super tradigt, är jätte ledsen för din skull men hoppas och tänk positivt! 

• Carrella

Så jäkla ledsen just nu...nyss när jag var på toa så hade tant röd kommit med besked! 

Urklipp från min blogg: Lite tidigare än beräknat och en dag tidigare än vad jag någonsin fått mens förut. Mens värken är nu mer påtaglig men det ömma i brösten har inte släppt än. Livet är fan hopplöst! Känner mig just nu totalt krossad...nu när mensen verkligen kom så dog det där lilla lilla lilla hoppet jag hade kvar. Förväntan var så stor denna gång, och speciellt med tanke på att jag slutat röka och snusat. Jag är fan sämst, allt jag tar mig för misslyckas jag med. 

Så här krossad har jag inte varit de andra gångerna jag misslyckats med inseminationerna. Inga höga tankar om mig själv just nu...

• Carrella
    sthlmsliv skrev 2012-06-12 20:22:14 följande:
    Usch, vad tråkigt:( Jag förstår om du känner dig nere men det är ju inte ditt fel eller ngt du kan hjälpa. Det handlar inte om att du misslyckas, jag har läst och tittat på filmer mm och för att bli gravid är det massvis som skall matcha. Jag tycker själv att det är porvocerande när missbrukare har hundra ungar, eller de som inte tar hand om de barn de fått och här står man utan. På storken sa de att jag skulle testa även om jag får mens då man kan blöda i alla fall.
    Du kanske skall göra som jag, bara ge det ett visst antal ggr och sen satsa på IVF istället. Då vet man i all fall att det är ett ägg med god kvalitet samt att det är befruktat. Det är ju lite hjälp i alla fall!

Ge inte upp:)
    Tack! Glad

Du har helt rätt...det är dags att göra IVF. Jag ska prata med de på Vitanova om det när jag ringer och berättar de tråkiga nyheterna.

Idag när jag sovit på saken känns det lite bättre. Tror dock att det var en lite kraftigare förblödning för under natten har det inte kommit nåt. Tog ett grav test 05.15 (kunde inte sova) men det visade så negativt det bara kan inget spökstreck, utan visar verkligen ingenting. Jag har förlikat mig med att det inte blev något barn denna gång, klart att jag fortf är ledsen. Men den värsta besvikelsen har lagt sig. 

Månblomma: Jag håller tummarna för att du kan åka iväg på denna ÄL!! Lycka till idag!  
  • Carrella

Månblomma: Nikotinet har jag jag nog gett upp för alltid Glad Men va tråkigt att det krånglar för dig också!! kanske är det bättre att skrapa bort polypen om det ökar dina chanser att bli gravid. IVF kan ju vara en bra idé för dig just för att det måste ske så exakt. Jag länkar prislistan för IVF från Storken: http://storkivf.se/priser/priser/ och prislistan från Vitanova här: http://www.vitanova.dk/sv/om-vitanova-2/priser-och-betalning. Dock så ingår nog inte donatorsperma i priset varken hos Stroken eller Vitanova. Och till min förvåning är Storken billigare (vid utan hormonstimulering) och det hade jag faktiskt inte trott. Flört

Idag är jag på cykeldag 27 jag har fortf förblödningar men den riktiga mensen har inte kommit igång än för jag har fortf ömma bröst och det brukar försvinna så fort mensen kommer. Och molvärken är också kvar men ibland så håller det upp men så kommer det tillbaka och förblödningarna är annorlunda denna gång... Obestämd

Jag mår konstigt i kroppen, vet inte om det kan vara sömnbrist (för sover väldigt dåligt) eller om det är förkylning på gång eller något annat.  Är lite orolig över de konstiga blödningarna. Om det inte känns bättre på måndag så ska jag ringa barnmorskemottaningen så får de kolla om jag fått nån infektion. 

Dum som jag e så gjorde jag ytterligare ett grav test imorse som visade lika negativt som det igår...jag hatar det där jäkla kontrollstrecket som verkar hånskratta åt en o säga: hade du trott något annat? Nu vill jag att mensen ska komma så jag sipper gå o ha det här dumma hoppet om att det faktiskt kan vara nåt fast jag är 99 % säker på att mensen kommer att komma så är den där 1 % kvar som håller hoppet vid liv. 

• Carrella
    baby2013 skrev 2012-06-14 19:43:52 följande:
    hej allihopa! vad jag hade fel testade negativt i måndags och har känt mig konstig ömma bröst,trött och svag mensvärk så jag tog nya test i dag och dom är positiva så jag är gravid!!!!!!!är i vecka 4 om jag räknat rätt jag är så lycklig :) hoppas ni andra också får pluss snart
    Va kul GRATTIS Skrattande 

• Carrella
    Månblomma skrev 2012-06-15 07:32:10 följande:
    Carrella: 1%s chans kan vara allt som behövs Hoppas för din skull!! Ja,om inte polypen är borta i aug ber jag honom nog ta bort den. Känns så läskigt bara. Jag avskyr gynundersökningar vanligtvis och ser inte fram emot detta alls. Nåja. Det skulle ju öka chanserna iaf.

Ang ivf. Tack för länkarna!  Eftersom jag bara vill ha öppen donator går det alternativet bort för min del, båda klinikerna använder bara anonyma donatorer vid ivf.

Jag hoppas att det lyckas i aug/septembermed vanlig insemination. Förmodligen gör jag ett uppehåll med Familjeliv under sommaren, känner mig golvad och nedstämd efter sista vul:et och det blir bara plågsamt att att vara här. Men först tittar jag in då och då för att se hur det gick för dig Carrella, hoppasde konstiga blödningarna betyder bebis 

Glad sommar allihop!
    Ja fast den 1 % känns väldigt långt borta...det ömma i brösten är borta sen igår kväll men den riktiga mensen har fortf inte kommit dock så har jag fått ordentlig mensvärk här nu på morgonen så den är nog på väg. Men jag har förlikat mig med det nu. Har redan börjat kollat på nya datum som jag kan åka men har bestämt mig för IVF nästa gång iaf Glad 

Jag hatar också gyn undersökningar, det är det värsta jag vet. Håller tummarna för att polypen växer bort under sommaren så du slipper genomgå den processen också! 

Önskar dig en riktigt härlig sommar och glöm bort alla sorger och besvär de tar vi tag i till hösten!! 

Kram

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!