• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Miss Smilla: Härligt =) Tycker också att du ska försöka igen nästa månad, om allt känns rätt varför vänta? =)) 

Jag har precis fått svar från kliniken och allt pekar mot att det blir insemination i början av november =))
    Men jag har börjat tveka på när...för de ÄL tester jag gjort hittills har visat positivt på dag 13 vilket infaller på en lördag för mig men ägglossningen är beräknad till på måndagen. Ska jag vänta till måndag eller ska jag göra det på lördagen? Kliniken är stängd på söndagar... 

• Carrella

ÄL testerna visar positivt ett par dagar innan den verkliga ägglossning, det va det jag menade med beräknad ÄL. jag har en app i mobilen som visar när jag har beräknad ÄL och dagarna innan, samt när jag ska ha mens mm jätte bra app som man kan lägga in både det ena o det andra i informationsväg =) 

Men jag känner också att söndagen skulle va den bästa dagen =(  men å andra sidan så har jag lite molande värk på måndagen påminner om mensvärk och det måste ju vara då som ägget släpper. Men om jag åker ner (har 43 mil till Helsingborg) på söndagen och går till kliniken direkt på måndagmorgon så borde det kanske fungera...Åhhh jag är så förväntanasfull!! Hoppas att allt går vägen! 

• Carrella

Eleator---> Tack för rådet men jag har lämnat blod idag =), och mitt blodvärde var lägre än det brukar så jag fick järntabletter jag ska äta. Men ska nog inte lämna mer blod nu på ett tag då jag hoppas att jag snart ska vara gravid. =) Å andra sidan så bygger kroppen upp nytt färskt blod istället så vem vet kanske det hjälper istället ;) 

• Carrella

Har suttit å googlat runt lite och läst om rosenrot den ska tydligen öka fertiliteten =P 
    Jag ska gå till affärn imorron o inhandla lite rosenrot o hoppas på det bästa =)  Def värt ett försök iaf!! 

• Carrella
    Mia therese skrev 2011-09-18 21:35:43 följande:
    idag annonserade en kusin om barn nummer 2 och en annan om giftemål. Hög till lite i hjärtat men samtidigt min känsla av att jag verkligen vill skaffa barn själv blev starkare. Så bär nog av till danmark efter jul och 30-årsfest....var dock på date förra veckan. tror ni han tycker det e för tidigt med barn om ett halvår?!
    Förstår precis den där känslan, hugget i magen, hjärtat ett stelt leende fast klistart trots att man egentligen är och blir väldigt glad för deras skull!! 

Ang daten, jag har tänkt på det också tänk om man träffar nån precis när amn gjort inseminationen :S Men jag har fattat beslutet om det nu blir så, så har man ju hela graviditeten på sig att lära känna varandra...o ogillar han situationen så va han inte den rätta ;) 

Har du bestämt vart du ska åka nånstans? Och ett litet tips om du inte redan vet det såklart börja klocka dina ägglossningar redan nu! 

Önskar dig all lycka till! 
  • Carrella

Miss Smilla; hur går allt för dig? Redo inför nästa? =) 

• Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-09-19 06:55:22 följande:
    Jadå. Carrebarre blir förhoppningsvis om en vecka. Själv då?
    Härligt =) Håller tummarna för att det kommer gå vägen...jag hoppas på att få åka i november =)) Skulle egentligen kunna göra i oktober men tänkte att jag skulle slanka mig nåt kilo innan det e dags, för att öka förutsättningarna att det tar sig.
    Men ska se va gyn svarar på mejlet. Brukar du ringa dit? Känner att jag kanske kommer ha lite svårt att förstå danskan iaf över telefon när man inte ser kroppsspråk o ansiktsuttryck  :S 
  • Carrella

Vivann: Är det första gången för dig också?
    Jag har tänkt att åka till en klinik som ligger i Helsingör, Fertilitetsklinikken  Nordsjælland =) Jag ska köra en shake diet på 14 dagar och hoppas på att det iaf försvinner 5 kg =) Ska prova o ta rosenrot också innan ägglossningen i november och hoppas att det stämmer att det ökar fertiliteten, det skadar ju inte att prova iaf =) Önskar dig all lycka till!! 

Annaloo: Ja jag vet att det kan va kämpigt att få hjälp från gynekologer här i Sverige tack vare att det är olagligt, fy skam, men inget som man kan göra något åt så länge kd sitter i regeringen. Den kliniken som jag ska besöka kräver ingen undersökning innan utan det ligger på ens eget ansvar att man är 'frisk'. Men då jag lämnar blod kontinuerligt så vet jag att jag inte har några blodsjukdomar och iom att jag lämnar blod så har jag inte oskyddat sex heller för ansvaret är ju ens eget. Så, så vitt jag vet är jag frisk, men ska boka tid hos en barnmorska för att ta de vanligaste  testerna för då behöver jag inte ens nämna att jag tänker åka till Danmark o bli inseminerad.  =P 
    Önskar dig all lycka till också och hoppas att det löser sig med jobbet och hämta från dagis!! =)  

• Carrella

Nu är det bokat och klart om ägglossningen kommer som den ska så är det första helgen i november 
    som gäller! Åhhh vad jag är glad o förväntansfull! Glad

• Carrella

Vivann; Vilken klinik åker du till? 
    Bogaroolja vad är det?  Jag suger till mig allt som kan hjälpa! Glad 
    Hoppas att allt går vägen för oss! För oss alla!
    Jag hoppas ju på första försöket men har bestämt mig för att göra 3 försök iaf...men av vad jag har förstått så är det ovanligt att det fungerar på första...
    Ja helst så skulle jag behöva gå ner typ 20 kg innan Skäms men hoppas på att de kilon jag lyckas gå ner till dess är tillräckligt. 

Hoppas att det inte behövs 8 försök denna gång för dig!  

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!