• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hm det kanske lät som jag generaliserade (nu när jag läste igenom va jag skrivit) men menade då så klart ur min synvinkel och min situation...Glad

• Carrella

Jag har många olika skäl till varför jag valde anonym donator och inget av skälen var ur ekonomisk synvinkel. 

Den första kliniken jag fick upp när jag googlade första gången om detta var storkkliniken och det var väldigt många som prata om just storkkliniken med, men jag hittade en alternativ klinik Sellmar kliniken den var lite billigare än stork och kändes bra. Ingenstans hittade jag någon info om läkarkliniker för ens Miss Smilla nämnde det för mig, så tror att Stork är det första och mest naturliga val för många då det är den som är en av de mest etablerade. Och jag blev jätte glad då man slapp journalsamtalet för det finns inte direkt överflöd av gyn häromkring, sen om den som finns är singelvänlig eller inte vet jag faktiskt inte. 

Tror att det är bra för andra att veta att det faktiskt finns andra alternativ och Dr Lars man kan inte annat än o gilla han, och de övriga personer jag varit i kontakt med på kliniken är helt underbara! Glad

Ang journalsamtalet och de tester man ska ta innan, tycker att det ändå ligger på eget ansvar att man är frisk. Men kanske är det så annorlunda för mig då jag e blodgivare för jag testas för en massa saker varje gång jag är där. Och som blodgivare så är man skyldig till att använda skydd med ny partner eller tillfälliga förbindelser. Varför jag har valt att skaffa barn via den här möjligheten det vet jag redan och är jag osäker på något så har jag familj och vänner som stöttar samt att jag bara kan slänga iväg ett sms till Dr Lars om det är något jag undrar över. Glad 

Evileve72: Vissa tester kan visa svaga streck även fast de är negativa det ska vara starka streck för att det ska vara positivt. Prova CB digitala test om du är osäker. Glad

Ett stort lycka till, till alla!! Skrattande

• Carrella
    Dreamarmalin skrev 2011-11-10 01:03:38 följande:
    När man skall iväg så vill de att man skall vara undersökt...vad är det dem vill att man ska kolla upp? 
    Jag gjorde test för hepatit hiv och sånt för något år sedan...kan man få papper på sådant av barnmorskan..?

Hoppas att det blir plus för alla som varit iväg nu...spännande..=) 
    Jag har för mig att testerna inte får vara äldre än 6 månader tillbaka vid journal samtalet men allt sånt står (tror jag iaf) på storkens hemsida. Och jag kan rekommendera alla "nya" som går och funderar på detta att besöka deras webbsida för det står en massa bra saker där samt att läsa femmis webbsida. Massor av information som man har nytta av. 
    nangijala01 skrev 2011-11-09 21:55:05 följande:
    Miss Smilla: När du kontaktade kliniken ringde du då eller mailade du??Jag är ju inte så bra på danska Hur sa du till honom att du är själv och vill skaffa barn? Om man får fråga alltså? Skäms . Hur fort fick du komma dit??
    Många frågor och fler kanske det blir.
    Men du verkar ha sån koll på läget så att säga.  
    Jag kan inte många fraser på danska och deras räknesätt skiljer sig markant ifrån det svenska, men jag läste och pluggade på om det så kan lite grann iaf om räknesättet Flört det finns en sajt där du kan kika på det danska räknesättet...=P
    Jag har skrivit på svenska och och pratat svenska med både Dr Lars och sekreterarna och det har inte har inte varit några problem. Och Dr Lars sa, när jag nämde att jag inte prata danska, att de är skandinaviska där så de förstår, inga problem alls.  
    Du kan önska längd, vikt, hårfärg, ögonfärg och blodgrupp på donatorn ibland kan han inte uppfylla alla önskningar utan man får göra en  komprimiss Glad

Jag:  Idag är det dag fem efter inseminationen...jag är glad så länge jag inte har några symtom alls då jag lider av pms som liknar enormt mkt gravsymtom. Men igår så började det pirra och göra lite ont i bröstvårtorna och sånna känningar brukar jag inte ha, lite molvärk då och då har jag också haft men inte så farligt. Men än vågar jag inte hoppas...det e ju för gudsskull 9 dagar kvar till testdagen och mkt kan hända innan dess. Men hoppas gör man ju ändå. Glad Dessa 14 dagar är alltid så långa...och jag hinner tänka och känna en massa saker. 
  • Carrella
    Miss Decibel skrev 2011-11-10 10:10:09 följande:
    Carrebarre: jag håller tummar och tår att det blir ett plus!! :D
    Tack. Jag hoppas ju så klart på ett plus också Flört men man måste vara försiktig med förväntningarna och hoppet för det gör ont i hjärtat när mensen kommer eller när gravtestet är negativt. Men å andra sidan tror jag på positivt tänkande Glad så man måste hitta en balansgång som uppväger både ett positivt och negativt tänkande och besked. 
  • Carrella
    Miss Decibel skrev 2011-11-10 10:53:00 följande:
    Det är sant! :) vilket försök är du på?
    jag är på försök nr 2 och hoppas att det stannar vid försök nr 2 Glad

Man måste respektera varandras val med öppen el dold donator även fast jag tycker det oetiskt att ha öppen donator så respekterar jag era val och vad som är viktigt för er samtidigt förväntar jag mig den respekten tillbaka då några av er tycker det oetiskt med dold donator, det är en tycke fråga.

Jag tycker att det mer viktigt att vi finns här och stöttar varandra när något känns svårt, när man har funderingar, någon att bolla med när man vill tyda äl och grav test och eller symtom mm.
    Vår resa är så mycket mer än valet av donator...vi är här för att glädjas med när det går bra men också för att sörja och stötta när det går mindre bra. Eller så är iaf min synvinkel och så tycker jag det även har fungerat i tråden så länge jag har varit med, tills nu. 

Mmmbop jag förstår dig på sätt vis för du ÄR gravid och har kommit en bit på vägen och att det är andra funderingar som snurrar i ditt huvud än äl och grav symtom eller val av klinik mm. Tyvärr så har många av oss  inte kommit så långt än. 

Jag: Nu är snart dag 5 till ända och inga fler pms symtom har dykt upp...Glad
  • Carrella
    nangijala01 skrev 2011-11-10 22:42:31 följande:
    Carrebarre: Tack för infon. Har du lust att länka till den sidan du pratar om?? Hur man räknar alltså?
     Sen vill jag bara skicka ett lycka till och hoppas det går vägen för dig.

Miss smilla: Hoppas det går bra för dig också denna månad:   
    Tack Glad här kommer länken: http://www.danmarkguiden.se/sprakskolan.php lycka till!! 
  • Carrella
    anifree skrev 2011-11-11 19:12:29 följande:
    Håller med Miss Smilla i föregående inlägg. Hoppas att ni alla mår fint och får en trevlig helg Själv har jag idag fått lite spottings som jag brukar få dagar före mens Men men, än är inte hoppet ute helt! /Anifree
    Tråkigt Rynkar på näsan hoppas dock att mensen håller sig borta!! 

Här är snart dag 6 efter inseminationen snart till ända och har precis börjat få känningar av en mina allra vanligaste pms symtom, ömmande bröst! Rynkar på näsan Så får nog inse att det inte blev något denna gång heller men säger som anifree: än är inte hoppet ute. Flört Imorgon är det en vecka sen jag var iväg och det känns som om det va ännu längre sen trots att tiden ändå gått rätt fort...
  • Carrella

mail66: Jag är inte alls insatt i din situation så jag låter de andra proffsen svara på dina funderingar Flört men hoppas att, hur det än blir, att det kommer att gå bra!! Glad Lycka till! 

• Carrella
    anifree skrev 2011-11-12 10:57:35 följande:
    Tack Miss Decibel. Det kan vara iphonen som skojar med dig för jag har oxå lite spratt från min Samsung galaxy s2. Imorse har det hänt något som jag nu sitter och överanalyserar:-P . Jag har börjat få ådror på mina btöst, mer än vanligt. Det fick jag när jag var gravid med sonen. Nyfiken som jag är tog jag ett billiga tester gravtest, fasiken att man inte kan hålla sig till bim:-\ Nu är det så att jag fick ett sk. tunt tunt tunt teststreck som jag nu sitter och analyserar. Det måste vara ett spökstreck intalar jag mig och dka testa igen imorgon. Ha en skön helg alla Kram Anifree
    Va roligt hoppas att det är ett starkare streck imorgon så du kan utesluta spökstreck!! Glad Och avundsjuk blir jag med...hoppas jag med får streck :) 
  • Carrella

Anifree: Säger som Miss Smilla det där e inget spökstreck, så STORT GRATTIS!!! Skrattande 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!