• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Ja nu har den riktiga mensen iaf kommit så nu vet jag iaf till 100 % att det inte blev något denna gång. 

Månblomma jag har fortf inte pratat med de på kliniken, jag är inte så där jätte insatt i själva IVF grejen så måste läsa på lite och vet inte om jag behöver ta hormoner eller inte och jag vet inte hur lång tid det tar innan man kan göra själva IVF. Men om allt går lika fort som jag vill så vill jag köra igång i september då är det lite lugnare på jobb fronten.

Och om jag vore du så skulle jag äta pillerna nu så att man inte har några p-piller i kroppen till hösten som kanske kan försvåra att man blir gravid. Hoppas att allt löser sig iaf, och kroppen gör sig av med et gamla ägget av sig själv. Ha de så gott! Glad Kram 

Stockholmsinnerstad skrev 2012-06-16 08:21:23 följande:
    Hej!
    Jag startade min IVF behandling i måndags. Skönt att mycket kan skötas från Sverige. I dag ska jag på ultraljud efter Gonal-F sprutor för att se hur många follikar jag har och hur stora de är inför planerad ägguttagning :) 
     Hur går man tillväga vid en IVF behandling? Som sagt så är jag inte alls insatt i ämnet Glad 
  • Carrella
    Stockholmsinnerstad skrev 2012-06-16 23:42:05 följande:
    Hejsan Carella!

Under ett samtal ser läkaren till just dina förutsättningar så det finns lite olika vägar. För mig har det sett ut så här:

1, Samtal med Storkkliniken och ultraljudsundersökning

2, På kommande mens tredje dag görs ultraljud för att se att ingen cysta bildats och om allt ser bra ut får man påbörja hormonbehandling med sprutpenna som man tar varje kväll till dag 8.

3, Ultraljud för att se antalet ägg och utökar till två olika sprutor under två kvällar(Dag 8-9).

4, ägglossningsspruta på morgonen dag 10 efter det.

5, ägguttag dagen efter det, dvs dag 11.

:) 
    Tack för infon :) Oj vilken process men det är det värt. Gör du alla dina undersökningar i Sverige och sen bara åker till DK för att plocka ut och sätta in ägget/n? Jag får nog åka till DK och bo där under hela den processen. Hur mycket kostar medicinen/sprutorna? Så jag vet på ett ungefär vad det kommer att gå på, det är ju inte gratis :( 

• Carrella

Jösses pannkaka kostar medicinen så mycket!! Ja då lä jag få försöka med vanliga inseminationer för SÅ mycket trodde inte jag att det kosta en 3-5 tusen kanske på sin höjd! Förvånad 

Själva IVF kostar ca 25 tusen sek och  sen medicinen 10-18 tusen sek + då resa, boende och fickpengar notan kommer ju att landa på en ca 50 tusen det är ju helt galet... jag hade kanske räknat med en 30-35 tusen sek totalt... Hmmm nu blev allt ställt på sin kant, och jag måste verkligen ta en funderare för 50 tusen har jag ju inte i madrassen Rynkar på näsan Kanske måste jag spara ytterligare pengar innan jag kan åka. Och jag som vill ha barn nu, helst igår...

Tack för infon dock!! och stort lycka till hoppas att allt går bra!! Glad Kram 

• Carrella

Åhh tack tjejer för det tipset, nu känns det lite bättre och lite mer positivt Glad Kan en barnmorska skriva ut recept? Har för mig att jag fick antibiotika utskrivet av en barnmorska för nåt år sedan men hon kan ha konsulterat en läkare och fått recept utskrivet kommer inte ihåg hur det var. 

Jag har ju kontakt med en gynekolog på MamaMia i Sthlm men jag skällde ut de efter noter sist jag hade kontakt med de så dit vill jag inte vända mig annars hade ju det varit bekvämt och förmodligen inga problem med att få mediciner utskrivna.  

Tänk om allt kunde vara enkelt... Tungan ute 

• Carrella
    Dina0001 skrev 2012-06-21 22:17:37 följande:
    Jag har ett tips på en bra läkare i Stockholm men vill inte skriva det här eftersom det syns på internet. Om ni är medlemmar i Femmis så kan ni skriva en fråga där och då får ni nog namn på läkare som skriver ut på högkostnadsskydd.
    jag är medlem i Femmis om det blir aktuellt så ska jag fråga där :) 
    finskorpan skrev 2012-06-22 12:10:48 följande:
    dålig midsommarafton... idag har jag helt vanlig mensvärk... skit!
     Hoppas som sagt att det är växtvärk och inte mensvärk!! 

Månblomma: jag tycker def att du ska ringa och fråga, för på minipiller får man väl ingen mens? Eller är jag ute och cyklar, har inte ätit p-piller eller dyl på flera år så är inte riktigt insatt. Och det är ju bättre att få svar än att gå och oroa sig och fundera. 

Hoppas ni alla haft en kanon bra midsommar!! Det har faktiskt jag haft, trots tråkiga besked.
    Jag jobbar som en tok nu och är helt slut men nu är det bara en veckas jobb kvar sen är jag ledig en vecka, det ska bli underbart Glad 
  • Carrella
    Birgitta 933 skrev 2012-06-23 22:55:06 följande:

Det jag ville fråga är egentligen helt meninglöst, eftersom vi alla är olika skapta och det är så mycket som spelar roll när man gör inseminationen. Men jag vill ändå veta =)
    Hur många av er har åkt ner och gjort det här och på vilket försök lyckades det för er? Jag vet ju att man ska ställa in sig lite på att det kan komma ta några gånger innan det lyckas, men jag har samtidigt hört och träffat kvinnor där det lyckats på första försöket
    Jag vet inte varför jag egentligen vill veta det här, som sagt bara för att det lyckades på första försöket för en kvinna och på tredje för en annan säger det inte hur det kommer att gå för mig. Men om ni ändå vill delge era erfarenheter skulle det vara intressant att läsa om.

Jag har gjort 3 misslyckade inseminationer och funderar nu på IVF till hösten :) Håller tummarna för att du kommer att kunna åka iväg under semestern. Har du klockat äl sen innan så du vet på ett ungefär när den kommer? 
  • Carrella

Sorry tjejer att jag inte varit här på ett tag men jag har tagit sommarlov från bebisverkstaden. Det är mkt jobb just nu eller ja inte just nu för denna vecka så har jag semester och befinner mig i Oslo :) Hoppas på att få läsa att att ni allihopa har blivit gravida när jag kikar in nästa gång! 

kram på er så länge!!  

• Carrella
    Vinci10 skrev 2012-07-14 13:02:59 följande:
    Hej tjejer! Den 3/7 tittade min lilla flicka ut, 3 veckor tidigare. 3540g och 52 lång. Nu har man fullt upp med en underbar men trotsig kille och en liten princessa som gillar att vara vaken om nätterna Grattis till er som blivit gravida och lycka till ni försökare! Glad sommar allesammans. Soliga hälsningar från Vinci
    Stort grattis till en liten tjej :) 
  • Carrella

Hej allihopa! 

Sorry att jag inte varit så aktiv de senaste månaderna. Här har det varit fullt upp med jobb, sol och lata dagar.  Jag  ska läsa ikapp lite vad ni skrivit snarast.

Det verkar som om att jag måste vänta ända till november innan jag kan försöka igen. Jag har bokat en utomlands resa mitt i äl i september, klantigt nog så kollade jag inte min women log först och på äl i oktober så ska jag på konsert i Oslo. Så nästa försök får vänta tills november helt enkelt. Jag bestämde mig för att detta inte ska få hindra mig att må bra och göra roliga saker. 

Men för några dagar sedan berättade min allra bästa vän att hon var gravid, hon lever i ett sambo förhållande sen många år tillbaka, orättvist som livet är fungerade det på första försöket för dem. Det är klart att jag är jätte glad för deras skull men ändå så svider det i mitt hjärta av avundsjuka. Jag vet att hennes glädje dämpas för att det inte lyckats för mig. Så jag lider helvetes samvetes kval för att jag är avundsjuk. Men tro inte att jag inte är glad för deras skull för det är jag verkligen. Det hade varit så kul om vi hade fått barn samtidigt. Så här sitter jag och kan inte berätta för nån om mina känslor för jag var den som fick veta först och får inte säga nåt till nån. Så känner mig både super glad för deras skull och super ledsen för min egen skull. 

Men nu ska jag verkligen göra ALLT för att maxa mina chanser att bli gravid för iom att hon blev gravid så blev min längtan efter ett barn ännu mer desperat. 

Hoppas ni alla har en underbar sommar!! 

• Carrella
    Månblomma skrev 2012-08-07 18:56:40 följande:
    Carrella:  Jag förstår precis hur du känner det. Min granne har försökt på naturlig väg under tiden jag gjorde försök och slutligen lyckades det för henne. Jag är givetvis glad för hennes skull men också så himla avundsjuk. Men vi måste tro att vi också kommer lyckas Carrella! Trist att det dröjer ett tag för din del men bra med tanke på ekonomin. Skönt också att komma iväg på en resa! Sommarvädret i Sverige är ju inte mycket att hurra för i år tyvärr. Har själv lust att åka iväg nånstans men har inte råd. Jag ska på vul påmåndag för att se om polypen är borta. Är den det åker jag så snart det går. Om inte måste jag skrapa bort den först innan jag kan göra nytt försök i Danmark.

Jag är som ni nog vet själv med min dotter sedan födseln (i princip) och har tidigare haft två förhållanden (sedan hon föddes alltså) som jag dock brutit upp ifrån. Jag känner mig så himla misslyckad på kärleksfronten!  Jag vill egentligen inte ha någon man (och jag vågar definitivt inte få barn med någon efter vad jag varit med om) men på något sätt avundas jag ändå dem som har hela paketet sas. Jobbigt. Hur ska min dotter (och kommande syskon ) få bra förebilder vad gäller relationer om hon har en singelmamma hela uppväxten?Men jag kan ju inte börja dejta för hennes (deras) skull. Hur har ni andra det? Jag menar, vill ni ha barn själva för att den rätte inte dykt upp eller vill ni ha barn själva oavsett? Hade ni hellre fått barn i ett förhållande menar jag?  Brottas med många tankar just nu. Inga som påverkar mitt inseminationsbeslut, jag vill ha barn själv, men är även inne i en konstig period:-P
    Jag håller alla tummar för att den är borta så att du kan åka till DK så fort som bara den :) 
    Jag önskar att jag kunde åka nu i augusti men det är massor av jobb hela augusti ut. Bra för ekonomin dock :) 

Jag vill ha barn ensam, men det är för  att jag börjar bli till åren fyller ju snart 35 Förvånad jag har inte tid att vänta på att den rätta ska dyka upp. Skulle det nu vara så att jag skulle råka träffa någon nu så skulle jag vara ärlig. Berätta att jag vill ha barn och det NU om han inte vill ställa upp så kommer jag att fortsätta försöka med inseminationer. Jag vill inte vänta men kan ju förstå killen att han vill lära känna en först och bla bla bla. Men jag har inte tid att vänta det är barn nu som gäller. Eller ja så fort det bara går, för det är ju inte så bara att bli gravid verkar det som... jag är också inne i en konstig period, är jätte deppig och funderar på både det ena och det andra. Kanske är ett virus som går ;P 
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!