• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

En liten rättelse... Såg att jag skrivit fel. Jag ska INTE försöka ytterligare en gång till efter det kommande 3 försöket utan 4 försöket kommer att bli IVF om det inte tar sig. Satt nog och tänkte på annat när jag skrev Obestämd 

• Carrella
    Månblomma skrev 2012-04-21 07:35:25 följande:
    Carrella: Kul att se dig här igen! Vi kommer kanske igång ungefär samtidigt, hoppas att det är vår tur nu! Grattis till nikotinfrihetenSkrattande!!!
    Ja nu är det vår tid!! Dags för ett plus nu tycker jag! =)

Känner mig mer redo nu än vad jag någonsin har gjort, jag har börjat pratat mer öppet om det med andra vilket gör att det inte längre är något tabu belagt, jätte skön känsla. Det är ingen hemlighet längre men jag pratar inte vitt och brett om det med alla...och så vill jag inte att de på jobbet ska få veta då jag står som näste man för att få fast tjänst. Glad Och kan säga att ALLA är och har varit positivt inställda och verkligen önskar mig lycka till och tycker att jag är en kämpe som vill skaffa barn helt solo...

Livet är underbart och känner att jag inte kan komma igång igen fort nog Tungan ute 
  • Carrella

Nu har jag fått provsvaren från MamaMia och ALLT såg bra ut så nu är det bara o tuta och köra. Idag lägger jag på papperna inför samtalet och imorogn ringer jag och bokar tid för samtal =) 

Är det någon som har köpt sperma direkt från cryos nångång?

zandraebba skrev 2012-05-06 10:27:41 följande:
    hej!

jag har en dotter på 6 år snart..jag har levt ensam med henne och nu planerar ja inte en till:)Jag planerar en inseminering hemma.  
    visst det kanske inte känns så roligt att inte ha nån att dela de med men tänker att ja vill inte ha allt för stor ålderskilnad. 
     har du en donator eller har du köpt direkt från spermabank? 

Har suttit och läst på om heminsemination och om att köpa sperma direkt från Cyros de levererar  till privatpersoner också och det kostar endast 2800 svenska kronor för det alternativet jag vill ha men då får man som sagt göra jobbet själv. Chansen att bli gravid är 3-4 ggr större om man gör det på klinik....värt att fundera på. Om det inte fungerar på kliniken denna gång lutar det åt att köper hem simmare direkt från Cyros och då kan man även välja själv vilken donator man vill ha. Som jag har förstått det iaf, rätta mig gärna om jag har fel. 
  • Carrella

Hmm ja det var väl för bra för att vara sant, antar jag Glad 

• Carrella
    Månblomma: jag förstår hur du menar, det är klart att man blir glad för deras skull men man får lov till att vara avundsjuk. Min bästa vän har slutat med p-piller så hon och hennes sambo ska försöka att bli gravida. Jätte roligt, och jag är jätte glad för deras skull och det skulle vara extremt kul om vi skulle bli gravida samtidigt Glad. Men så gnager oron och avundsjukan i mig de har ju så mycket lättare att bli gravida, och inte behöver de betala flera tusen lappar för att bli det heller, om nu allt fungerar som det ska för dem och det hoppas jag innerligt att gör! Men nu så känner jag att det bara måste funka när jag åker iväg på nästa äl...
    Om du inte kom iväg på den äl som var så var det någon mening med det. Nästa gång kanske är den gången som det fungerar =) 

Jag satt med min app (women log) och försökte planera lite grann när jag ska åka osv, Då en tanke slår mig, förhoppningsvis är den kommande mensen den sista på ett bra tag Glad Men jag har köpt på mig tamponger så jag har i ett halvår, hehehe, jag har råkat köpt (3) dubbelt så jag har massor Tungan ute men det är ju bara att ge bort till någon som behöver. 
  • Carrella
    Rosie Jay: Låter som om du har det alldeles jättebra! Och tycker verkligen inte att ni är konstiga på något sätt, att folk måste ha åsikter om allt! Och jag tycker att idén om att göra egna böcker var kanon och något jag kommer att anamma med mitt barn. Ska komma ihåg att ta bilder på min näst kommande resa som jag kan använda till boken. Jag tror liksom du att man måste vara öppen med det direkt, annars tror jag att det kan bli något tabu belagt. 

Månblomma: Jag tror att det bär iväg nånstans runt om den 3-4 juni Glad Ja det är klart att blir roligare att få barn samtidigt som en vän då kan man dela erfarenheter och man vet vad den andra går igenom sen när barnen blir äldre kan ju de umgås också. jag förstår din tanke på att åka trots att det finns fler ägg än två för att öka chansen men tänk om det skulle bli 3 st barn Förvånad jag skulle inte ha vågat men förstår om du åker iaf. 

Vivan: Tack, nu är det fasiken vår tur!! 

Om det inte tar sig nu kommer jag bli riktigt arg...jag försöker hota min kropp så den fattar att den inte har något annat val än att bli gravid Tungan ute  jag har även bestämt att jag ska insem 2 ggr i samma cykel nu för att optimera chanserna det är iaf värt ett försök för jag har ta me sjutton gett mig f'*n på att det ska funka denna gång!

Jag ska ha samtal med Vitanova på fredag, både bävar och ser fram emot det. Jag bävar inför det faktum att det återigen kommer att bli tal om vikt, jajajaja det är för mitt eget bästa. Men hon jag mejlat med har varit kanon gullig och bara att hoppas att hon jag ska prata med är lika rar Glad sen är jag lite nervös över att de ska vilja ha fler prover så att jag inte kan åka på nästa äl. Nåja det får ta den tid det tar...men barn ska det bli iaf! Flört

• Carrella
    AMC76 skrev 2012-05-17 12:14:03 följande:
    Håller tummarna för dig Carrella!

Själv går jag och väntar på mens så att jag kan göra hsg, men det är långt kvar än och dagarna går såååå låååångsamt...
    Tack :)
    Åhh jag vet, allt det här väntandet gör en galen!! Men helst plötsligt så är dagen D inne =) 

Vivann: Jag hoppas på att det ska gå bra :) Känns skönt att jag är på gång nu, igen! 

Månblomma: Jag har också "bara" gjort 2 försök innan så det här blir mitt 3:e...3:e gången gillt kanske ;)  Jag hade också funderingar på att köpa direkt från Cryos men det kändes som om det blev alldeles för mycket pengar. Inkl allt så hade jag fått betala en 13-14 tusen för ett försök hade jag vetat att det def skulle ta sig så hade jag gjort det direkt men ovissheten är så jobbig... :( 

Ego: Jag har mitt journal samtal med Vitanova idag...det gick väl som förväntat. Vi pratade lite om vikten och hon tyckte för att jag verkligen skulle optimera  mina chanser ( för min egen skull, då det är jag som håller i plånboken) så skulle jag gå ner lite vikt men menade också att det fanns överviktiga som blev gravida iaf utan något krångel. Så vi kom fram till att vi gör en "test omgång" på nästa ÄL och fungerar det inte så väntar vi till efter sommaren men inte på grund av vikten utan för att jag kommer att jobba så pass mycket och inte ha möjlighet att ta ledigt för ens i slutet av augusti men det skulle ju inte skada om jag jobbade lite på vikten då med. Hon tyckte att jag skulle försöka gå ner mina "sluta röka kilon" iaf :P Så värre än så var det inte! =) Dock så efterlyste hon dokumentation på mina provsvar som jag själv också har efterlyst från mamamia men fortf inte fått i pappersform hem. Börjar bli mer och mer sur på mamamia i Sthlm...allt bra man hört om dem gäller tydligen inte mig! :-/
    Mensen är på intågande (den sista på ett tag nu hoppas jag) så om ca 14 dagar bär det iväg. 
  • Carrella
    baby2013 skrev 2012-05-23 14:28:45 följande:
    jag ska göra heminsemination i början på juni det längtar jag till och sen njuter jag av att sommaren har kommit också
    Va roligt hoppas att det tar sig! =) 

Jag ska åka iväg nästa vecka till Köpenhamn...hoppas jag, om nu Mama Mia (el rättare sagt läkaren) kan få tummen ur och skicka iväg mina provsvar!! Inga provsvar= ingen insemination. Tycker inte det har varit annat än strul hos Mama Mia så kommer förmodligen inte att vända mig till de igen. 

Jösses vilket underbart väder vi har haft och jag är jätte glad att jag lyckas träffa så rätt med min ledighet Glad med humöret på topp så hoppas jag kroppen e topp nästa vecka så att det blir bebis denna gång! Skrattande
  • Carrella
    Hbg33 skrev 2012-05-24 21:11:11 följande:
    Åh lycka till både Baby och Carella!! Jag håller alla tummar o tår att ni har samma flyt som jag hade och att det tar sig direkt!
    Kram
    Tack... =) bara att hoppas att MamaMia faxar iväg mina provsvar så att jag kan åka nästa vecka. 
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!