• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Månblomma skrev 2012-05-29 18:30:25 följande:
    Carrella: Hur går det? Kommer du iväg snart? Hoppas det! Jag väntar på mensen, sen kör jag igång Glad. Jag ber till gud att ägglossningen ska komma innan min dotters skolavslutning (alternativt efter), vore synd om hon missar den. Hon själv säger att det är ok om vi måste åka den dagen dock. Men om kroppen beter sig som den brukar (!!) ska vi komma iväg innan dess.
    Jag håller på att ÄL testa morgon och kväll men hoppas dock inte på positivt förens tidigast fredag. Men helst på måndag så jag slipper helg taxa på hotell och tåg. Men jag skulle gissa på att jag kommer få positivt test på fredag så det är bara och bita ihop och betala dyr helg taxa. 

Håller tummen för att du/ni kommer iväg på en passande dag Glad Inte lätt när man inte kan planera. Jag håller på att bli knäpp och blir arg på kroppen för att man inte kan förutsäga exakt när ÄL kommer att ske så man skulle kunna boka hotell och/eller tåg i förväg... 
    baby2013 skrev 2012-05-29 21:02:02 följande:
    jag väntar på äl som beräknas komma den 3 juni och då blir det dubbel heminsemination det längtar jag till!
    Håller tummarna! Och jag håller på att längta ihjäl mig tills jag kan lägga Köpenhamn resan bakom mig...så man kan börja hoppas på riktigt. Och jag längtar tills de där jobbiga 14 dagarna innan BIM är över och jag hoppas att jag får ett + på gravtestet sen Glad
  • Carrella

Månblomma: åå va tråkigt att mensen kom så sent, kanske för att du omedvetet gått och spänt kroppen och väntat som den blev sen, huvudsaken är att du kommer iväg och det är ju bra att din dotter är så förstående Glad

Fick så klart positivt på ÄL test här nu runt lunch tid...åker inte idag men imorgon Skrattande 

Vet dock inte om jag vill bli inseminerad imorgon, mina ägg brukar ju släppa så sent som 36-48 timmar efter positivt test, för att öka chansen tror jag att jag skulle vilja bli inseminerad söndag morgon och måndag morgon. För även om ägget har släppt så lever det ju i några timmar till, är det 12 timmar som det lever? (osäker). 

Kliniken vill att man ska ringa och helst komma direkt när man får positivt äl test  men som sagt det känns som om det är bortkastat att bli insem så snart, men jag vill ju inte missa äl heller Obestämd.  Lutar åt att jag åker till kliniken söndag och måndag iaf det känns bäst för mig.  Är jag knäpp som väntar? 

• Carrella

Vivann: Kanske ska jag bara göra 1 insemination och göra den på söndag...
    Jag har gjort en insem dagen efter ca 24 timmar efter pos test och en insem ca 36 timmar  efter pos test och ingen av gångerna fungerade det. Synd att kliniken inte har öppet kvälls tid, för då hade man kunnat gjort en på morgonen och en senare på kvällen. Förra månaden fick jag positivt på lördag fm och fick ordentlig ÄL ont på måndag kväll antar att det var då ägget släppte för det brukar jag kunna känna. 

Vi pratade om det när jag hade journalsamtal då jag nämnde att mina ägg brukar släppa sent, men hon sa ändå att de vill att man ska komma i stort sett på direkten. Jag har ju fått VUL de andra gångerna så då har han ju sett om ägget släppt eller inte och det är ju fördelen med VUL. 

Jag ska ringa kliniken imorgon och se va de säger.

• Carrella
    Månblomma skrev 2012-06-01 17:41:24 följande:
    Carrella: Åh vad svårt att avgöra när du ska åka! Önskar man hade råd att göra typ 3 inseminationer i varje cykel. Söndag låter bra tycker jag med tanke på att dina ägg brukar släppa sent. Gå på din magkänsla (om du kan urskilja den bland alla andra känslor)! Lycka till!

Jag har fått tid för vul, dag 12. Hoppas äggblåsorna (gärna 2 st Flört) vuxit sig relativt stora då. Ja ja,det är ett tag kvar. Ska börja äta pergotime på måndag. En del skriver om diverse biverkningar, hoppas de inte gäller mig 
    sasFlört
    Tack :) Ja nu får det bära eller brista men jag kommer att be om en tid på söndag typ vid lunch tid för då är det ca 48 timmar sen pos test och jag gör bara en insemination Glad Jag har haft molvärk i flera dagar och det brukar jag inte ha, inte som jag kan komma ihåg iaf hoppas att det är något positivt iaf. 

Jag håller tummarna för att det finns 2 st lagom stora o fina äggblåsor klara åt dig och hoppas att du slipper biverkningar av pregotime. Och nu jäklar är det vår tid att få plus!! Glad

Hotellet är bokat, resväskan är packad det enda som skulle behövas nu är lite ordning och reda på nerverna för när jag var ute och körde förut så hade jag ett måste och det var och tanka bilen men det glömde jag bort och kom inte på för ens jag kommit hem. Ska bli spännande att köra 50 mil helt solo...jag ska ut på äventyr, ser faktiskt fram emot det samtidigt som jag är lite pirrig och nervös också Glad 
  • Carrella

Månblomma: japp 50 mil enkel resa Glad körde E4:an hela vägen och det var SÅ tråkigt vet inte hut många ggr jag blev tvungen o stanna till för att det så monotont att jag höll på nicka till...Men väl framme på hotellet nu iaf. Och glad är jag för det, för såg en olycka som precis hade hänt och den bilen var ihop knycklad, hoppas att det gick bra för den/de som färdades i den Obestämd

30 mil är ju inte så farligt, det har jag till min pappa som jag åker till några ggr om året till :P Åker förbi där på väg hem det är bara 45 mil ;) Jag räknade ut att jag skulle köra ca 130 mil totalt Tungan ute 

Imorgon kl 11.30 fick jag tid på kliniken så då hoppas vi att det blir barn utav det besöket...Glad 

• Carrella

Jag kollade med CB digital nu här ikväll, och den visade negativt!! Förvånad kan det vara för att jag druckit mycket kaffe under dagen? Ska kolla igen sen innan jag somnar...och imorgonbitt...men vad gör jag om det visar negativt imorgon med? Tycker att det känns som om jag fortf har molvärk, men inte alls lika mkt som de andra dagarna nu när jag tänker efter men å andra sidan så har jag suttit ner och kört 50 mil med bil idag också....bahh vad göra? Skrikandes

• Carrella

Vivann: å va jag blev glad över att höra det! Sitter här ensam på rummet och började få panik...Men nu släppte en stor tung sten från mina axlar Så nu kan jag fortsätta av att njuta av mitt fina super mysiga rum Glad

• Carrella

Jösses: Då hoppas vi på ett syskon :) Halva tiden innan test dagen har gått...hur känns det? Glad

Baby2013: Hoppas att det går vägen denna gång!! Jag hoppas på några Plus här om några veckor!! Glad

Fröken Smilla: Tack, jag hoppas jag med! Glad 

Månblomma: Ja jag fick ju minst sagt panik här i går kväll...men det la sig när Vivann sa att hon hade haft negativt också...kanske är det ett tecken iom att hon är gravid nu Flört 
    Tror att det är mer troligt att tåget blir försenat...men o andra sidan så vet jag ju inte i vilket skick din bil är... 

Men idag så har det gått bra, jag hittade till kliniken utan problem hade ju räknat med att gå lite vilse så fick massor av tid till övers så jag gick och satte mig vid vattnet en stund, solen var framme så det var riktigt skönt och avslappnade. Vilken skillnad på klinik gentemot Gyn Grönlund´s. Här var det lugnt och avslappnat, inte alls den stressen som jag kunde känna av hos Dr lars. Jag låg kvar en stund efter inseminationen och vilken harmoni att bara få vara en stund. Det kostade mig en hel del mer men det känns som om det var värt det. Eller ja, om det tar sig så var det värt det Flört Jag har haft molvärk även idag, och har även nu. Värken avtog ca 2 timmar efter jag varit på kliniken så trodde att ägget hade släppt då. Men nu här så har jag haft molvärk igen, men så länge som det tar sig så kan jag ha molvärk hur länge som helst! Glad

Jag är helt dödstrött efter denna dag. Så nu säger jag tack och go natt! {#emotions_dlg.flower}

• Carrella

Jag var på Vitanova Glad 

Det kan hända olyckor oavsett vad man har för färdmedel man kan bara hoppas att olyckorna håller sig bort medans man själv är på resande fot. Jag förstår att nervositeten börjar komma och dagarna går så fort fram...hoppas att du slipper biverkningar hela vägen. Ja vad gör man inte för att få bebis!? Glad

Jag har konstant molvärk vet inte om det är bra eller dåligt... Obestämd de andra gångerna tror jag att jag inte att jag någon molvärk men jag har nog inte haft molvärk genom hela ÄL förr heller så vet inte riktigt vad jag ska tro.

Annars njuter jag av att vara hos pappa och hans hus på landet och både igår och idag har och är solen framme. Känns skönt att inte vara hemma där jag vet att tankarna hade kretsat runt det här dygnet runt nu ligger tankarna i bakhuvudet  men tänker inte på det hela tiden Glad 

• Carrella
    sthlmsliv skrev 2012-06-06 21:42:01 följande:
    Hej Månblomma, Carella, Fröken Smilla och alla nya!
    Jag har varit frånvarande ett tag då jag har dejtat lite och satt mitt hopp till dessa trötta killar. Har nu gett upp helt, jag har inte tid med fler tröttmössor som inte vet vad de vill!
    Funderade på att åka på nästa ägglossning när jag lite oväntat, ett par dagar för tidigt fick en smiley på testet igår kväll... Så jag bestämde mig i morse, bokade tid på Storken, bokade flyg och drog vid lunch. Nu är jag hemma på soffan igen efter min första insemination. Känns konstigt, lite overkligt om jag skall vara ärlig. Nu är det som för er andra en lååång väntan tills de 16 dagarna passerat och det är dax för test.

Vad spännande att flera är på g samtidigt:)

Nu håller vi tummarna:) 
    Va roligt!! Glad Jag vet att jag första gången upplevde jag det som extremt overkligt nästan som att jag hade åkt långt för att få gjort ett cellprov. 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!