• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

finskorpan skrev 2012-09-20 13:26:08 följande:
    den ena är jordemoder vilket ju är barnmorska, den andra står det så här om:  er uddannet bioanalytiker med en overbygning i human assisteret reproduktionsteknologi / IVF.

Där fick jag också göra VUL när jag började min resa i samband med journalsamtalet för att se hur det såg ut - det var då dag 10 i cykeln. Kostade ju 1000 spänn men kändes bra att ha varit där och så innan första inseminationen. VUL ingår i priset när man gör inseminationen. 
    Var det på Sellmer klinik du har varit? För jag vet att jag var i kontakt med dem när jag valde mellan de olika klinikerna. Men beslutade mig för Vitanova. Jag vet att de erbjuder VUL innan insemination och det känns ju lite mer seriöst om de inte har tinat sperman innan. Jag hoppas att det funkar för dig denna gång!! Glad
  • Carrella
    finskorpan skrev 2012-09-20 20:42:39 följande:
    ja, det är Sellmer. Vad fick dig att välja Vitanova istället?
    Jag vet inte, tror att de var för att de var så jätte trevliga när jag hade mejl kontakt med dem. Jag gick på magkänsla Glad

Och idag lämna jag den svenska marken för att byta ut den mot grekisk, ha en bra vecka allihopa! Ses om en vecka! Lycka till!

Kram  
  • Carrella

Tillbaka till verkligheten igen... Glad

Finskorpan: Grattis! {#emotions_dlg.flower} 

Och vad i allsina dar, hur kan de låta en donator bli "far" till 43 barn?? Och hur i allsina dar kan spermabanken tillåta/tillåtit att den dontaron fått donera sperma och sedan använda den trots att den bar på en sjukdom!! Helt galet, man blir verkligen chockad!! 

• Carrella

Hej hur går det för er alla? 

Mina bebis planer får nog dessvärre vänta tills i december... det finns inga 15 000 kr att undvara just nu  
    Köper triss lotter i hopp om att vinna stort men än så länge är 120 kr det högsta jag vunnit  

• Carrella

Hm vann faktiskt 30 kr X 10 på triss häromdagen :P inte för att hjälper så mkt till resan men ändå  

Jag ska göra en ögon operation med lasik nu i november och iom att jag gör den och man får absolut inte vara gravid när man utför operationen så nu får DK vänta tills december och ärligt så gör det faktiskt ingenting för jag känner mig sliten efter förkylningar, resor, jobb och besök behöver ha lite tid att "stressa ner"  och bara ta det lite lugnt. Så december blir jätte bra, känner mig mer än redo för nästa resa, hoppas bara att min kropp är redo för att bli gravid denna gång :) Nu jäklar ska det ta sig denna gång!! (ursäkta språket) 

Bebissugennu: Mina nära o kära som jag berättat för har i stort sett alla varit positiva  och tycker att jag gör helt rätt. Min mamma tycker att det kostar alldeles för mycket pengar, några jag har pratat med tycker att jag ska ragga upp nån på krogen för det blir ju mkt billigare då men de finns ändå här och stöttar mig i mitt beslut. Jag är stark och säker på mig själv att jag har fattat rätt beslut. Fortsätter de att vara negativa så berätta för dem att det sårar dig och om de inte kan eller vill stötta dig så ta avstånd ifrån dem. Gör dig av med energi tjuvar och våga tro på dig själv och din lycka. För i slutändan så är det ingen som känner dig så bra som du själv och det är du som ska leva ditt liv, man väljer själv sin framtid (iaf i sådana här beslut). Kram och lycka till! 

• Carrella

Vivann: Jag kommer ihåg att det var nån som nämde böckerna kommer inte ihåg vad det var för böcker :-/ 

Nu laddar jag inför nästa tripp till Danmark på måndag bär det iväg Det blev dock ingen spolning denna gång förhoppningsvis ska det inte behövas göras, men laddar nu inför en dubbel insemination. Hoppas Hoppas Hoppas!! Men det som händer, det händer. Är mer inställd på att det inte kommer att fungera denna gång heller men jag hoppas ju så klart att ett mirakel ska ske  

• Carrella

Tack alla Och självklart kommer jag fortsätta blogga... men oj vilken resa det har varit men nu väntas det 12 oroliga veckor innan jag kan börja slappna av, att bli gravid är bara det första steget. 

Det finns verkligen julmirakel!!

Kasperina: Grattis till dottern!!

Önskar Er ALLA en riktigt GOD JUL!! Tomte

• Carrella
    baby2013 skrev 2013-03-13 23:39:35 följande:
    nu har min son hugo kommit den 6 mars föddes han 

Grattis!!  

Jag har en fråga till Er som fått barn eller är gravida... Hur gick ni tillväga angående faderskapet eller rättare sagt för att fastställa att det inte finns en fader? 

Kan meddela att jag nu är i vecka 17 Helt underbart och längtar till RUL som är 10 april känns evigheter bort...  
  • Carrella
    Vivann skrev 2013-03-24 01:13:15 följande:
    Spännande Carrella
    Med båda mina små liv tog jag kontakt med familjerätten när jag hade varit på ultraljud och fått datum osv. Då förberedde vi alla papper så att de bara behövde skicka in dem när barnet väl är fött. Tyckte det var skönast att göra så för då slipper man tänka på det när man väl fått sitt lilla knyte. Då går all tid åt att bara mysa. Det enda som behövs när du går dit sen är ett kvitto på att du varit i Danmark. Lycka till
    Tack  
    Ringde du dit och va sa du? Skulle också vilja fixa allt eller det mesta innan den lilla är född  Och hoppas jag hittar kvittot från kliniken för det känns som om alla papper har hamnat lite här o där efter flytten :-P 
  • Carrella

Tack Vivann!! Känner mig eller känt mig lite orolig över hur jag skulle gå tillväga. Men min BM har haft flera ensamstående som inte vet vem fadern är och som varit i Danmark berättade hon så jag tänkte att hon kanske visste lite Känner mig också lite orolig över bemötandet av familjerätten men det är jag i ett nötskal att alltid oroa mig och tro det värsta :P Men jag väntar nog med att ringa tills jag har kommit till vecka 24 då jag kommer gå på tätare besök hos BM och det känns lite mer på "riktigt". Just nu tycker jag bara att man går o väntar o väntar på att nåt ska hända... 

• Carrella
    Novali skrev 2013-04-01 16:00:25 följande:
    Har ni tips på bra och billiga boende i köpenhamn? Snart åker jag :D wiii
    Novali skrev 2013-04-01 16:00:25 följande:
    Har ni tips på bra och billiga boende i köpenhamn? Snart åker jag :D wiii
    Ena gången så tog jag in på Finn hotell i Lund det var helt OK, och tog tåget till Köpenhamn tog ca 1 timme, det skulle jag kunna rekommendera om du är villig att bo lite billigare men då kosta på en tågresa istället det går även buss som är ett billigare alternativ men har längre restid. Nu sist så valde jag att bo på ett lägenhetshotell som låg alldeles för långt bort från stadskärnan men som var lite dyrare och inte riktigt min smak av inredning trots att det var väldigt fint så vill jag inte rekommendera det. Jag sökte på www.booking.com och www.hotels.se 

Lycka till!! 
  • Carrella

Jag slutade röka, drog ner eller i stort sett slutade dricka alkohol helt, drack enbart koffeinfritt kaffe och på 4:e försöket fungerade det Har provat bisolovon (felstavning?) och rosenrot men inget hjälpte och fjärde gången så åt jag multivitamin för kvinnor som jag köpte på apoteket om det hade nån betydelse eller inte törs jag inte säga. Och sen hade jag läst nånstans att oljan i avocado innehöll ämnen som hjälpte ägget att fästa i livmodern så åt avocado också och jag tycker verkligen inte om avocado och fick verkligen pressa ner varenda tugga :-P 

Känns som om det är evigheter sen jag fick mitt + på stickan imorron fredag går jag in i vecka 19 och på onsdag nästa vecka ska jag göra RUL. Tycker fortf att det känns overkligt... och kan inte riktigt slappna av oron över att det kan gå galet finns fortf där. 

Stort lycka till, till alla er!!  

• Carrella
    miamaria76 skrev 2013-04-04 16:26:37 följande:
    Hej alla tjejer. Är en singeltjej som varit i danmark två ggr utan att lyckats. Ni som har gjort spolning av äggledare, vart har ni vänt er? Är det inget de ifrågasätter, när man är singel menar jag?
    På vitanova så erbjöd de mig att göra en genomspolning och skulle ha gjort det där om det inte hade tagit sig denna gång. Men det kostar en slant (en ganska stor slant) att göra det på kliniken. Här i Sverige, så skulle jag nog rekommendera MamaMia som finns på olika orter runt om landet, men jag blev sur på de då de strulade så när jag skulle ta mina blodprover så därför vände jag mig inte dit nå mer. Men de är vana att hjälpa ensamstående att bli gravida utomlands. 
  • Carrella

Ja det här med utredningar och sånt vet jag inget om så överlåter det till dem som vet...

Men jag kan berätta att jag igår var på RUL och fick se den lille ligga o sova med fötterna typ på hakan, och japp den lille för det är en liten kille härinne Solig och fick BF flyttat till 2:a sept istället för 5:e så nu helt plötsligt är jag i V.20. Det känns så fantastiskt att jag hoppas att ni alla kommer att få uppleva det snart! 

• Carrella
    Mia therese skrev 2013-04-16 10:20:21 följande:
    dag 38 i cykeln och fortfarande ingen mens så jag kan ta hormonproverna!! vad händer?! den har aldrig varit så sen innan. (Obs! Nej, jag är inte gravid :) ) har börjat käka folsyratabletter men det kan väl inte påverka?
    Nej det ska inte påverka, men det kan ju hända att du är spänd, nervös eller något som gör att kroppen beter sig annorlunda...
    Novali skrev 2013-04-15 21:53:25 följande:
    På mån den 22:a åker jag ner... Första försöker, håller tummarna hååååårt :P
    Pöss
    Lycka Till!! 

• Carrella
    miamaria76 skrev 2013-04-30 19:18:37 följande:
    Hej på er tjejer. Behöver råd, hur hade ni gjort.

Jag har planerat att åka för tredje gången, vid nästa äl om ca 10 dagar. Saken är den att jag ska flytta om ca 2 månader och har inte så många som kan hjälpa mig vilket innebär att det blir mycket packande, flyttande och städande själv. Ska jag vänta med Danmark tills jag flyttat eller tror ni risken är stor för missfall om det nu skulle ta denna gången?

Är ju så otålig och barnsugen så det är svårt att vänta ju=)!    

Jag flyttade också ca 2 månader efter inseminationen och var gravid då (är jag nu med iofs) jag gjorde det mesta själv men klart att det fanns en oro i bakhuvudet. När jag kollade på fakta sidor ang missfall så beror missfall i de flesta fall pga att barnet inte är friskt och det blir nåt fel i utvecklingen. jag skulle råda dig till att känna av hur kroppen känns och tänka på hur du lyfter. men jag skulle inte skjuta upp inseminatonen till efter flytten utan blir du gravid så får du agera efter det
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!