Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Grönöga: Har du namnet på dessa kliniker? Jag har funderat lite på Estland...
Grönöga: Har du namnet på dessa kliniker? Jag har funderat lite på Estland...
Jag behövde inte inkomma med några intyg men berättade dock att jag är en aktiv blodgivare så kan ha med det att göra.
Jag hade beslutat mig för att ta paus fram till april/maj för att kunna nå ett mål jag har. Men nu har jag börjat vela...ska jag åka på nästa äl som borde infinna sig i slutet av nästa vecka? Jag vill så gärna få barn innan jag fyller 35 och denna äl är sista chansen för det. Ska jag åka trots att jag inte nått målet som även hämmar mina chanser att bli gravid. Ska jag vänta?
Jag vet, det är upp till mig själv och bestämma, men känner mig så tudelad. Men det skulle ju inte skada i att försöka iaf eller hur, då har jag iaf försökt...
Jag ska mejla till Dr Lars o se vad han tycker.
Men usch min längtan håller på att äta upp mig innifrån =( sorry lite depp just nu...
Tack tjejer för stödet!! :)
Jag sitter o knåpar på ett mejl till Lars nu, så får vi se vad han säger.
Jag har bestämt mig att får jag klar tecken från Lars så åker jag :) Men han har ju tagit emot mig 2 ggr innan och det är ju ingen skillnad mot nu som då. Jag har pengar till att åka nu, kanske bättre råd nu än senare. Då både bilskatt o csn ska betalas :(
Innan allt det här med att försöka bli gravid på egen hand så har jag sagt att jag vill ha barn innan jag fyllt 35 och nu helt plötsligt står 35 års dagen o bankar på dörren, värst va tiden går fort...Känns som att 35 år är den magiska gränsen iaf för det första barnet...men jag är glad om jag så bara får ett =)
Är ny i denna djungel. 27 bor i Örebro barnlängtan till tusen. Vart i Örebro vänder jag mig för att få hjälp är enam, eller ska jag vända mig till Danmark direkt? jag är urdålig på danska...
All hjälp mottages tacksamt!
Hade räknat med att åka nu på nästa äl men vaknade imorse och har blivit super förkyld så får nog avvakta med insemination även fast det kanske inte spelar nån roll så känner jag att jag inte mår bra. Blir ju helt matt av att bara gå ut till köket =(
Får åka i februari istället =) Och då ska jag åka till Köpenhamn och till CFC istället de har gratis journalsamtal och kostar 2300 danska kronor för insemination med anonym donator. Känns lite tryggare att åka till en stor etablerad klinik som kan erbjuda olika behandlingar om det behövs vid ett senare skede. =)
De ringde från MamaMia idag och nu har jag fått en tid =) Super glad!!
Hej alla =)
Jag har inte varit aktiv i tråden på ett tag, fd carrebarre är det som är här i alla fall
Efter att ha spenderat mestadelen av det nya året sjuk och i ekonomisk kris så har jag nu börjat landat på fötter igen. Ekonomin har stabiliserat sig igen och jag har blivit helt NIKOTINFRI och varit det ett bra tag nu!! (3 månader)
=) Inseminationer har fått stått på väntelistan på grund av allt runt omkring men nu är det på gång igen
Jag har varit hos Mama Mia i Stockholm och tagit alla prover samt fått gjort ett VUL där han kollade så att allt stod rätt till och allt såg helt normalt ut =) Nu väntar jag bara på att provsvaren ska komma och sen ska jag boka tid för samtal hos Vitanova i Köpenhamn lite dyrare men de är jätte trevliga där, iaf hon som jag varit i kontakt med. Så nästa insemination är beräknad till i början av juni. Och om det inte tar sig denna gång ska jag försöka ytterligare en gång till men sen kommer jag att gå över till IVF. Ska rådfråga de på Vitanova om det, va de tycker.
Glad att läsa att några av oss är gravida men mera ledsamt att läsa om er som det inte gått så bra för och det enda jag kan säga är: Kämpa på!