• grodansmamma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Trisse76 skrev 2014-12-04 11:32:22 följande:

Så kan jag ha ibland också. Det brukar försvinna efter ett tag. Det har aldrig bekymrat mig men har heller inte funderat så mycket på det. Har mensen kommit igång?

Min mens har förändrats efter inseminationerna och när jag frågade om det på kliniken så sa de att det inte var ovanligt och inget att oroa sig för. De kunde inte förklara varför men de menade att kroppen reagerade på inseminationen.

Kan det hänga ihop med ditt onda?

Okej. Ja den var segstartad igår men verkar ha kommit igång nu.. jaha okej kanske är därför då..

jag tänkte typ-jag kanske är gravid ändå fast jag har mens, haha...
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2014-12-04 13:26:23 följande:

Ja, så har jag också tänkt nu när min mens varit annorlunda! Tänk vad mycket man hoppas.

Ja helt sjukt!
  • grodansmamma

Kan mensen bli annorlunda när man försöker bli gravid? Min mens var ju väkdigt segstartad och blodet är mer rosa än rött..

• grodansmamma
    pollinator skrev 2014-12-04 21:17:50 följande:

Ja, kan vara en sk. genombrottsblödning inte att förväxlas med nidblödning och kommer vid tid för BIM

Vad är det?? Den håller ju på fortfarande som en mens, har mensvärk oxå men det är som sagt mest rosa..
  • grodansmamma
    pollinator skrev 2014-12-04 21:47:09 följande:

Det är som att kroppen minns när mensen brukade komma. Blödningarna är normalt sätt inte lika kraftiga som en vanlig menstruation utan väldigt lätta och det är väldigt individuellt.

Okej. Jag blöder ungefär som jag brukar, brukar dock inte ha så kkraftiga blödningar annars heller så.. men får byta tampong som vanligt. Dock lite annorlunda färg på blodet... men då är det inte genombrottsblödning eller?
  • grodansmamma
    pollinator skrev 2014-12-05 13:17:17 följande:

Kan vara, genombrottsblödning. Men är som sagt väldigt individuellt. Inte på nåt sätt kört. Hur många dar har du mensen normalt? 

Brukar ha den 4 dagar, är på 3:e dagen idag.
  • grodansmamma
    pollinator skrev 2014-12-05 13:46:27 följande:

Ok, men genom att den är rosa tror ja betyder att något hänt, vilket är positivt även om det inte blir graviditet denna gång, vara extra observant några dar efter, då nästa ägglossning kan komma mycket tidigare än vanligt efter, vet det efter tidigare erfarenheter..så be din donator vara tillgänglig kanske nu redan till veckan som kommer.

Jaha kan den?! Bäst att fixa hem test då! Ägglossningen brukar alltid komma på dag 14-15 annars, när ska jag börja testa då?
  • grodansmamma
    pollinator skrev 2014-12-05 13:51:51 följande:

Bruka du känna av ägglossningarna annars?

Nja, kan känna lite ibland men inte markant..
  • grodansmamma
    pollinator skrev 2014-12-05 14:12:55 följande:

ok, va lite extra lyhörd mot din kropp och testa även om det inte ligger rätt i tid. Inte helt omöjligt att få ägglossning bara några dar efter att mensen slutat, däremot är luteralfasen, dvs. tid mellan ägglossning näst kommande mens stort sätt alltid konstant 14-16 dar även vid oregelbunden mens. Skulle nästa mens komma tidigt så det lätt att tro ägglossningen uteblivet, men kan då vart bara några dar efter mensen slutat..säkert flera som känner igen sej i det.  

Vilken dag i cykeln ska jag börja testa då?
  • grodansmamma

Min äl brukar komma dag 14-16 i cykeln och mensen kommer på dag 28..

Får fixa hem äl-test och börja testa lite tidigare denma månad då.

Fick tipset att ta ett gravtest om npgra dagar, är det lönt att göra det? Ifall det nu är en geombrottsblödning...

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!