• grodansmamma

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej!

Har bara läst TS, kan man hänga på här? :)

• grodansmamma
    Ciconiidae skrev 2014-09-30 19:59:08 följande:

Självklart är du välkommen. Har du börjat dina försök och är det din första?

Tack :) jag har precis gjort mitt första försök med privat donator. Är bara en vän som vet om detta, kan kännas skönt att skriva av sig lite med fler som är i samma sits :)

Jag har en son från ett tidigare förhållande men jag bar inte honom så detta blir det första barnet jag.bär. :)

Kan inte tänka på annat än om jag blivit gravid eller inte, dagarna går sakta!
  • grodansmamma
    Ciconiidae skrev 2014-09-30 21:18:24 följande:

Aha, vad spännande! Får jag fråga om du hade ett lesbiskt förhållande då du inte bar barnet? Du behöver inte svara om du inte vill. Jag är gravid i vecka 8 från insemination på Vitanova, så jag hör egentligen inte hemma här längre. Men jag tycker det är spännande att följa alla i ungefär samma sits så jag har stannat kvar trots plus.

Stort lycka till, hoppas du får ett plus om två veckor! :)

Japp det hade jag. Spännande, är det ditt första? Ja men kan ju vara kul att ha lite folk att bolla med :)
  • grodansmamma
    Ciconiidae skrev 2014-09-30 21:46:36 följande:

Ja, detta är min första så det är jättespännande. Men vågar inte riktigt njuta än, utan väntar på att de tolv första veckorna ska ticka förbi så den största risken för missfall är över. Var i landet bor du?

Förstår det, i början är man ju nervös. Hur gammal är du?

Jag bor i en liten håla i Sörmland :)
  • grodansmamma

Googlade lite på gravtest idag, hittade stickor där det stog "KAN ge utslag 7 dagar efter befruktning". Kan man verkligen testa positivt så tidigt? Nu stog det ju inte att de visar det så tidigt utan att de KAN göra det hos vissa kvinnor. Trodde man kunde testa typ 3 dagar innan BIM som tidigast.

• grodansmamma
    Ciconiidae skrev 2014-09-30 22:12:27 följande:

Jag är 29 år, och du?

Det känns skönt att jag iaf närmar mig vecka 9 och har haft turen att slippa illamående och andra jobbiga komplikationer. :)

Jag är 30.

Vad skönt! Hoppas en annan slipper det med den dagen jag blir gravid. :)
  • grodansmamma

Måste bara fråga en sak. När jag har ÄL så brukar jag alltid få massa flytningar, denna gång har jag knappt haft några alls. Kan det vara för att ägget blev befruktat eller att jag inte hade någon riktig ÄL denna månad?

• grodansmamma
    Ciconiidae skrev 2014-10-01 11:59:02 följande:

Jag fick ett svagt plus 10 dagar efter inseminering.

Okej. Är ju bara 4 dagar efter försöket idag, så får vänta ett tag till..

men känner mig tveksam just nu att jag fått riktig ÄL öht just nu eftersom jag inte haft såna flytningar som jag brukar få, så får se om det tagit sig eller ej..
  • grodansmamma
    längtanärstor01 skrev 2014-10-01 23:39:12 följande:

Mia -therese: 6 rundor hos storken var av senaste efter pergotime. Tar paus juli- aug. Bor i Malmö. 32år.Saturnus: 3:e inseminationer på CFC, 3 på Vitanova. Två graviditeter med Pergotime. En slutade i utomkvedshavandeskap och en i missfall. Bor i Svealand, 40år Ensamåvilsen: 4 inseminations försök storken även spolning allt såg bra ut. En ivf behandling med lyckad insättning CFC resulterade dock inte i gravid, ett frys återföring som lyckades nu gravid i v 17. 37år, första barnet, bor Örebro:) längtanärstor01: Bor i Göteborgs norra skärgård. 26 år!

1:a försöket  23/4 - Negativt.2:a försöket 13 & 14/5 - Negativt.3:e försöket 16/7 - Negativt.4:e försöket 11, 13 & 14/9 - Negativt.

5:e försöket inväntas.MD77: Syskonförsök med samma donator (öppen). Uppland, 36år 1:a försöket 2/5-14. BIM 16/5 - Negativt 2:a försöket 24/6 -14. BIM 7/7 - Negativt3:e försöket 11/9 -14. BIM 25/9 - önskan2014: 1 insemination hos Vitanova. Örebro län, 29 år.Erda: 1:a insemination Storken. Dalarna, 30 årCiconiidae: 1:a insemination Vitanova. Göteborg, 29 år BIM 9/8.Lyckades på andra försöket, bf 15 Maj.Annesh: 1:a insemination Sellmers, Malmö, 39 år BIM 3/8 - Negativt2:a  inväntar BIM 27/8

Är det här en lista på alla som hänger här som gör sina försök? Har som sagt inte hängt med.här och kommer ta låååång tid att kolla igenom över 300 sidor ;)
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!