Börjar bli riktigt orolig inför förlossningen som närmar sig
Är i V 25 nu och hälften av graviditeten har gått.Paniken och oron inför lillens entre börjar bli lite skrämmande nu:/
Är första barnet så vet inte alls vad man har att vänta men sambon och jag har pratat om våra tankar och hur vi vill ha det när den dan kommer.
De flesta av våra vänner har haft lätta förlossningar utan komplikationer så hoppas allt går vägen.
Har valt att inte titta på förlossningsprogrammen som går på tv för det bara skrämmer upp mig ännu mer.
Dessutom visar de alltid förlossningar med komplikationer och helt nakna i gynställning och skriker mm.
Vet inte hur det kommer bli men känner att ingen kommer kunna tvinga mig till någonting när jag ligger där! Och jag vill absolut inte föda i gynställning! Har också tänkt att så länge som möjligt om allt går som det ska bara ha lustgas.Är jätterädd för sprutor och nålen i ryggen och alla nålar gör mig mer rädd än för förlossningen.
Har hört att alla bedövningsmedel kan stoppa upp värkarbetet ,så har bestämt mig för att bara ha lustgas men provar gärna akupunktur som finns nu och bad.
Någon här som fött utan bedövningar? Hur var det för er?
Har hört att det kan bli svår förlossning och mer komplikationer om bebisen är stor,då får man ju inte ut den.Fy vad hemkt! Jag är inte så stor om man jämför många andra i min vecka och har bara gått upp 7 kg än så länge
(än är den ju inte färdig) Och var normalviktig innan så hoppas allt kommer gå bra....
Vore kul att höra andras tankar och hur det var för er.