• Julianna

Börjar bli riktigt orolig inför förlossningen som närmar sig

Hej!

Jag har fött två barn, varav den ena med endast lustgas som smärtlindring. Gick utmärkt.
    Det kommer inte vara någon som tvingar dig till någonting om det nu inte skulle visa sig vara fara för barnet på något sätt, vilket ju är ovanligt.
    Jag kan rekommendera att inte bestämma sig för någonting utan ta det som det kommer i stället. Man sätter upp så mycket mentala hinder och fallgropar annars. Du känner inte för att ta något annat än lustgas, nä men gå in för det och kör på det så länge du tycker att det funkar. Annars får du ta besluten där och då. Mina bebisar har varit normalstora. Men en vän till mig är mycket tunn och smal och hennes bebis vägde nästan 5 kg och det gick utan problem. Det är storleken på bäcken och dess vinkel som är avgörande för hur svårt/ätt det ska bli. Det var i alla fall vad de sa till henne när hon fick lätt panik över att barnet var så stort. Och så gick det hur lätt som helst!
    Tveka inte att tala om för personalen när du kommer in vad du är rädd för osv. Får du bra kontakt med barnmorskan kommer du känna dig så väl omhändertagen. De har full koll. Lita på dem.

Lycka till!

• Julianna
    Lillakarlsson84 skrev 2011-03-03 21:33:22 följande:
    Tack allihopa:) Julianna: Kollar de bäckenet o så i slutet av graviditeten så man kan föda vanligt?
    Om det inte blir fara för barnet och absolut tvunget med snitt vill säga... 
    Hej! Sorry för sent svar. Jag är osäker på om de kollar det, men jag är övertygad om att de signalerar i tid på vilka alternativ du har. Om inte så fråga fråga fråga! Du har rätt att få svar på dina frågor. Kram och lycka till nu!!
Svar på tråden Börjar bli riktigt orolig inför förlossningen som närmar sig