Hej, vad intressant att läsa era berättelser.
Jag fick utomkvedshavandeskap 2004 & fick akutopereras & då tog dom bort min vänstra äggledare, & nu i våras försökte vi få barn & då fick jag utomkvedshavandeskap igen, fast denna gången på höger äggledare tror man, det kan ju sätta sig på andra ställen, ingen vet säkert men högst troligt att det var vänstra äggledaren, fast man aldrig såg nåt ultraljudet var det satt. Efter 10-12 veckors fruktansvärd jobbig tid då hcg:t steg men dom hittade inte var det växte fick jag till slut cellgifter för att ta bort det medicinskt, det var heller ingen rolig upplevelse utan fick vätska i buken & kraftiga blödningar & fick då ligga inne med dropp den natten.
Nu idag 5 månader efter utomkvedshavandeskap nr2 har jag fått spolat min högra äggledare, först kollade man med att pumpa in luft & då märkte dom ingen passage, men när dom satta in kontrastvätskan, sipprade det ut, så det fanns passage :)
Vi har fått en remiss till IVF men det är 3 månaders väntetid & överläkaren säger att han tycker att vi kan försöka ett par ggr hemma, & sätter det sig på äggledaren igen så opereras den också bort. Jag tror vi försöker igen faktiskt, & går det åt pepparn så får dom väl operera bort den, vi har ju kvar vår remiss till ivf ändå, alla prover & förberedelser är gjorda.
Men mat vet aldrig.. hoppet är det sista som överger än..
Lycka till alla som kämpar & tack för ni delar med er!