• kramizar79

3 missfall, vad händer nu?

Hej! jag är nästan 100% säker på att jag går igenom mitt tredje MF på 6 månader.. Alla tidiga ( mellan vecka 5-8 ).. Jag och min man har en son som är tre år ( tog nio månader innan han blev till).. Så jag förstår inte nu? Har det gått nått fel efter han kom? Vi vill så gärna ha ett syskon till honom men det e nått som gör så att de inte vill "stanna" kvar i mig.. Imorgon ska jag till KK å göra ett VUL , var i v8 ( 7+2 ) men jag vet vad de kommer att säga! Så vad händer sen?

• Svar på tråden 3 missfall, vad händer nu?
  • Mammelutten

Först och främst, beklagar det du/ni går igenom om det är som du befarar ... vet hur det är, har gått igenom totalt fyra MF/MA (MA första gången jag var gravid, sen föddes vår dotter, när vi började syskonverkstan hade jag två MA och ett tidigt MF(oxå inom ett halvår) innan jag blev gravid med lillebror.

Efter tre MF/MA har man ju rätt till utredning, så om/när ni har fått det konstaterat så ring gyn omgående - om det nu inte är så att de på KK tar upp saken själva när ni ska dit imorrn.
    För min del så gjordes bara en utredning på mig, eftersom gyn ansåg att mitt problem inte var att bli gravid utan att nåt hände när ägget skulle fästa/stanna. Jag fick börja med TrioBe(B12) och Trombyl ganska omgående, och med Progesteron fr o m när jag fick plus igen, som tack och lov inte dröjde länge... och den graviditeten gick ju bra, så det är inte utan att man tror att medicinerna hade ett finger med i spelet!

Håller ändå tummarna för att ett under sker imorrn!
    Kram och lycka till{#emotions_dlg.flower}

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • kramizar79

Å va skönt att "höra" din story.. Så många tankar som passerar genom mitt huvud just nu.. Tack för tummarna imorgon, tyvärr så e det nog ett MF men bara att nån därute håller tummmarna, värmer faktiskt..Återkommer imorgon om ja orkar.. Tack..

• Orättvist

Jag fick 5 tidiga missfall när barn nr 5 skulle till, oxå tätt.

Sen gick det bara bra helt plötsligt...är det inte så att av 12 ägg på ett år så är väl inte alla bra helt enkelt, kanske bara några få. Gäller att fånga det rätta;) Det löser sig nog för dig, men jag vet..det är en mycket jobbig tid. Kram o lycka till!!

• JAG är BÄST
    Orättvist skrev 2011-02-21 23:41:46 följande:

Jag fick 5 tidiga missfall när barn nr 5 skulle till, oxå tätt.

Sen gick det bara bra helt plötsligt...är det inte så att av 12 ägg på ett år så är väl inte alla bra helt enkelt, kanske bara några få. Gäller att fånga det rätta;) Det löser sig nog för dig, men jag vet..det är en mycket jobbig tid. Kram o lycka till!!

Som kvinna har man ca:10äl/år,,av dessa kan endast 2-5 leda till en graviditet (som kan bli något barn).
  • Orättvist
    JAG är BÄST skrev 2011-02-21 23:49:34 följande:
    Som kvinna har man ca:10äl/år,,av dessa kan endast 2-5 leda till en graviditet (som kan bli något barn).
    Tack för det;)
    Du ser ts..inget konstigt. Men när jag var där du e nu och inte fick nån hjälp i vården så var jag förkrossad. Vansinnig på alla puckade männniskor som inte tog mig på allvar. Hade fått 4 barn utan problem och sen 5 missfall på raken...men som sagt prickade nog in fel. Men sen blev det en söt liten pojk. Det kommer att lösa sig för dig:)
  • kramizar79

Tack alla! va ni e fina.. Men frågan är bara hur man ska orka detta?? Å ska vi våga/orka bli gravida igen?? Nu ska jag iväg till KK å nu VET jag att det va ett MF till för (ursäkta)men det kom ut igårnatt...

• Mammelutten
    kramizar79 skrev 2011-02-22 09:58:09 följande:
    Tack alla! va ni e fina.. Men frågan är bara hur man ska orka detta?? Å ska vi våga/orka bli gravida igen?? Nu ska jag iväg till KK å nu VET jag att det va ett MF till för (ursäkta)men det kom ut igårnatt...
    Hur har det gått idag?
    Förstår dina känslor inför en eventuell ny graviditet, men längtan efter ett barn brukar vara så stor att den trots allt överbrygger rädslan för nytt missfall... så var det iallafall för mig. 
    Men landa först i det här nu och sörj, sen känner du säkert när du känner dig redo att försöka igen. Kram!
    ··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • kramizar79

Jo det var som jag trodde, det var ett nytt MF.. Jag är så ledsen men har oxå bestämmt mig att detta inte ska få hindra mig/oss att skaffa ett  nytt barn.. Nästa gång  SKA det gå.. Nu  ska jag läka å  gråta en tid sen ska det bli bra, det vet jag ( man har ju klarat sig de andra gångerna då går det den här med).. tack alla snälla människor som har skrivigt så fina saker..

• Orättvist

Stackars dig..det e fruktansvärt jobbigt..man vill ju såååå gärna. Oavsett om  man har barn innan eller inte så e det iaf jobbigt som tusan.
    Ta igen dig ett tag och försök på nytt när ni känner för det...finns inget för tidigt tror jag , när du e redo e kroppen redo. Lycka till!!

Svar på tråden 3 missfall, vad händer nu?