Inlägg från: Felidae |Visa alla inlägg
  • Felidae

Gastric Bypass (GBP)

BarbaMamma84 skrev 2012-05-11 17:08:03 följande:
    Får göra så! 
    Nu fortsätter jag fråga saker Eftersom jag får dricka te med mjölk i, katte, buljong, mineralvatten och vatten med citron. Då borde jag kunna använda citron som substitut för något gott va? Alltså inte äta den men slicka på den? Haha jag förstår att det må låta sjukt men ... jag har cravings. 

Alltså jag är ju ingen dietist, men... det verkar rätt ofarligt att slicka på en citron. Rubbat möjligtvis, men det har ju inte med saken att göra.  Flört
  • Felidae
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-11 19:47:58 följande:
    Oooh det ska jag fråga på måndag när jag ringer om alla mina andra knäppa frågor. 

serriöst, är det någon fler än jag som har haft sådan ångest av att inte få tugga när man äter!??! Eller känslan att inte kunna äta MAT på väääldigt länge?  

Den sista av mina fyra modifastveckor bytte jag ibland ut modifasten mot naturdiet-bars. Jag vet att många dietister säger blankt nej till dem, men de innehåller liksom lika många kalorier och har samma fördelning kolhydrater/proteiner. Gott var det i alla fall, och så skönt att få tugga lite!
  • Felidae
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-12 10:59:35 följande:
    Fick du flyta i 4v !? Shit hur klara man av det? Nu vet jag att jag låter gnällig men ja ni vet ju hur det är.. 1h sen jag åt min "frukost" och är redan hungrig.. bara 1-5h kvar till lunch där jag ska lyxa till det med en mugg buljong också för att få lite smak i munnen.. wooopido.. ^^ 
    Är det inte så att man ska låta bli att ha fast föda genom alltihopa? Jag menar annars kan man väl lika gärna låta bli en shake och trycka 400g morötter istället? Samma kalori intag typ och man blir väääldigt mätt av de  

Efter de första tre dagarna tyckte jag inte att det var så farligt, det värsta var väl att jag blev så trögtänkt av bristen på kolhydrater.

Dieten innan operation måste inte vara flytande. Tanken med den är inte att skölja ur tarmarna eller något liknande - målet är snabb viktnedgång för att få bort så mycket fett från levern som möjligt. Morötter är ju en ganska dålig ersättning för modifast, eftersom de inte direkt innehåller de näringsämnen du behöver för att hålla kroppen igång...

När min man skulle opereras fick han fria händer att sköta viktnedgången bäst han ville. Kirurgen ringde upp och sa: "Jag har en operationstid till dig om 6 veckor. Det vore bra om du kunde gå ner 25 kg innan dess." Förvånad

Han körde en kombination av modifast och vanlig mat, var noga med att aldrig komma över 1000 kcal, och gick ner 21 kg, vilket räknades som klart godkänt.
  • Felidae
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-16 12:20:59 följande:
    Inne på dag 6 med flytet och stortrivs. Av någon anledning är jag mycket piggare nu än när jag själv fick välja vad jag skulle äta Drömmer  Dessutom har jag mycket mer energi och är gladare. Snacka om livsförändring! 
    Dag 3 var värst, då ville jag kliva ner i graven men sen dag 4 va det precis som om dag 3 inte existerat och jag mådde hur bra som helst igen, va inte spec hungrig osv. Nice!

Om exakt en vecka är nog färdig OPad. Så sjukt nice!  

Åh, härligt! Solig
  • Felidae
    workmonday skrev 2012-05-16 18:31:44 följande:
    så ledsen jag går inte ner mer.... förstår inte vad de är som är grejen... måste man träna sönder eller? hur har alla andra gått ner? och jag måste gå ner 70 kg typ, sure bacon att jag kmr klara de....

Hur mycket har du gått ner, och hur länge sedan var operationen?
  • Felidae
    MrC skrev 2012-05-20 14:39:34 följande:
    Min story, den korta versionen:
    För 10 månader sedan vägde jag 132 kg, idag visar vågen 88 kg = -44 kg.
    Jag kom just hem från en joggingrunda: 5,6 km i skogen på exakt 31 minuter.
    Joggar jag på löpbandet gör jag 5 km på 25 min.
    För 10 månader sedan var jag nära att dö om jag gick 1 km.

Rätt bra resultat va?

Nej, inte ett "rätt bra" resultat. Jag tycker det är ett helt fantastiskt resultat! Solig
  • Felidae
    lindaothomas skrev 2012-05-20 16:02:32 följande:
    2 veckor med modifast ;) -10kg
    Riktigt glad!!

På tisdag operation på Ersta ;)
    Lääängtar!

Vad härligt när kroppen svarar som den ska! Själv gick jag ner 8 kg med f y r a veckors modifast, men det var ju okej det också. Lycka till på tisdag!
  • Felidae
    MinSkrutt skrev 2012-05-30 20:47:13 följande:
    Hej!
    Har läst ett bra tag i tråden så jag tänkte passa på och ställa en fråga.

Jag ska på gruppinfo på Ersta i juni ang GBP och är 99.9% säker på att jag vill göra en operation (om det nu blir beviljat).
    Den där sista milliprocenten av mig är orolig för att jag ska ångra mig.
    Hur känner alla ni som gjort den? Är det värt allt?

/Alex

=)

Ja, det är värt allt. :)
  • Felidae
    BarbaMamma84 skrev 2012-06-02 15:47:37 följande:
    Första puré målet skall intas till middagen. Stor förtjusning. Några tips som jag bör tänka på??!

Ät sakta, tugga väl och njut! Skrattande
  • Felidae
    kymaro skrev 2012-06-13 17:09:41 följande:
    Hur har ni gjort ni som druckit dricka tidigare?

Själv har jag varit helt beroende av Coca Cola Zero och suget börjar nu komma.

Kan ni dricka dricka efter eran operation och isf hur länge väntade ni med innan ni börja dricka det igen efter operationen? 

Pepsi Max var min drog innan operationen, men efteråt har jag inte kunnat dricka det alls. Det smakar nämligen vedervärdigt! Ibland blir jag jättesugen när min man häller upp ett glas till sig. Då tar jag en liten klunk och får nästan gå och skölja munnen för att det är så äckligt.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)