BarbaMamma84 skrev 2012-10-10 23:26:48 följande:
Man får inte i sig den näringen man behöver, då hade man inte rasat i vikt. Det är just pga att man får i sig näring precis så man överlever som gör att man går ner i vikt. Energi in - energi ut det är det hela operationen går ut på. Eftersom du går ner som mkt som man gör första året beror just på att allt du rör dig tar kroppen av dels energin du tar in men också MYCKET på det du redan har. Annars hade operationen aldrig funkat. Jag har läst så mycket om folk som skiter i att vänta och får undernärda, små små barn som knappt klarar sig och många har brister. Är DU verkligen villig att utsätta ditt barn för den risken bara för att bli gravid ett år snabbare än vad dom rekommenderar!??! Tänk igenom ditt beslut för ditt kommande BARNs skull!
Jag brukar inte hetsa upp mig men fortfarande så ser jag det till BARNETS bästa, inte ditt. Visst, det finns folk som blivit gravida efter ett par månader pga misstag och en del barn blir normalstora. Men många blir inte det och får komplikationer. Vill du utsätta ditt barn för det? Verkligen??
"man blir ju inte yngre precis" .. snälla, din sambo blir inte mer än ett år äldre och vid 40 år spelar det faktiskt ingen roll om det diffar 1 eller 2 år ... Och du, 22 år? Du har inga problem med att bli 23-24 innan du skaffar barn.
Jag har också PCO och kämpat. Inte är jag villig att utsätta mitt barn för en risk bara för att jag vill ha ett. Inte en chans. Jag vill ge mitt barn det bästa förutsättningarna jag kan. Kommer inte spela ett spel bara för att JAG vill.
Och de finns inte saker som gör att man kan få i sig mer näring då,jo de finns de.
Men gud de kan ju hända efter också så jag fattar inte vad skillnaden eller problemet är,om man mår bra och vill ha barn så är de ju bara att kämpa i mot de.
Och ja jag är 22 och min sambo 39år.
Jag gör de också för mitt barns bästa att kunna få föräldrar som längtar efter de och att barnet ska kunna växa upp med båda sina föräldrar.
Jo och om du har PCO så vät du ju att de kan ta ett tag innan man blir gravid ovadsätt om man har gått ner eller ej.