Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90

Gastric Bypass (GBP)

Zizzieleenia skrev 2012-09-12 11:32:17 följande:
    Detta är helt sjukt. Dom ringde precis och jag fick mitt operationsdatum. 25 oktober blir det operation och jag är ett enda kaos nu, helt i upplösningstillstånd! Helt sjukt.. Har 10 kg att gå ner tills dess så funderar på att börja på diet redan nu för att säkerställa att man hinner.. Är så sjukt glad, nervös och pirrig.. Skall till dietist på måndag och sedan blir det träff med kirurgen 2 dagar innan op.
    Men gud vad de gick fort:).
    Härligt endå att de gick fort.
    Jag tror du hinner gå ner 10kg rätt fort du ska väll gå på pulver några veckor innan opn också?
    När skickade du in din remiss?
    Åhh vill att de ska gå så fort för mig med.
    Kram 
  • MiaIa 90
    bambaloni skrev 2012-09-12 17:10:27 följande:
    Hej! Skrev förut, men fick inget svar. Hoppas jag får något svar nu med mina frågor :)

Möte med läkaren på fredag. Hur har ni förberett er inför era läkartid? Jag är sjukt nervös. kan dem neka om man fått barn samt opererats för gallsten tidigare i år? tänker ifall dem tycker att kroppen tagit tillräckligt med "smällar" och måste vila upp sig. Jag uppfyller iaf alla krav dem har för att få genomgå operation. har ett bmi på 42. 
    Jag tror inte att dom kan neka dig en op.
    Du blir ju bättre av att gå ner i vikt och inte säkert att gallstenen du haft på värkar de något alls.
    Kram 
  • MiaIa 90

Hej på er hoppas eran dag har varit bra?!
    Min dag har varit hur bra som helst.
    Jag träffade läkaren i dag och ahn skickar i väg en remiss till Hudiksvalls sjukhus.
    Jag är så jävla glad:).
    Sambon bjöd mig sedan på fika på ett cafe:).
    Kram 

• MiaIa 90
    sanmal skrev 2012-09-14 17:36:11 följande:
    Någon mer med PCOS som gjort open? Eller som kanske vet hur det funkar...

Jag har sedan innan sjukt oregelbunden mens och ingen eller väldigt sällan ägglossning, min gynekolog sa att det skulle "räcka" med att gå ner ca 10 kg får att få en mer regelbunden cykel.
    Nu till min fråga, hur lång tid efter open har det tagit för dig/er att "få tillbaka" mensen? :)
    Hej jag har PCO och skickade remiss in i dag för att få göra en op.
    Jag själv behöver gå ner minst 50-75kg så har inget val en att göra operationen för klarar inte av de själv. 
    Prata med med läkare på vårdcentralen och se om du kan skicka i väg en remiss.
     Kram
  • MiaIa 90
    sanmal skrev 2012-09-14 18:00:50 följande:
    Miala90; jag är redan opererad ;)
    Oki trodde inte du hade gjort den sorrry! :)
  • MiaIa 90
    sanmal skrev 2012-09-14 19:47:41 följande:
    Miala90; ingen fara ;) jag var nog inte så tydlig från början :P
    Hur lång tid gick de för dig från remiss till op?
  • MiaIa 90
    sanmal skrev 2012-09-14 21:11:11 följande:
    Miala90; kanske ett halvår sammanlagt, då strulade det ändå lite. Första ggn jag var hos läkaren för att det skulle skickas remiss så skickades helt fel remiss så den gilldes inte så fick göra om lite där och det tog tid som attan. Men jag åberopade vårdgarantin och jag är ändå ganska nöjd med det tidsmässiga. Det var jag själv som stoppade upp processen lite då när op-datum skulle sättas, jag kunde opererats i juni men eftersom jag skulle gifta mig i juli så ville jag ta det efter. Så jag opererades i augusti, en månad efter vårt bröllop :)
    Men att de strula så måste varit jätte jobbigt.
    Men skönt att du fick tid endå så pass fort.
    Skönt att du fick de gjort när du ville de.
    Jag hoppas min läkare skickade de rätt han var ju kirurg i grunden så vet nog vad han höll på med.
    Men ska ringa nästa vecka och se om remissen kommit rätt endå. 
    Jag kan ju hoppas på att jag får en operation i feburari/mars då har de gått ca 6månader från i dag.
    Kram 
  • MiaIa 90
    Hjaerterdam skrev 2012-09-14 22:46:40 följande:
    Hej allihop! Har läst tråden tillochfrån under ganska lång tid, så nu tänkte jag att det var dags att skriva ett inlägg. Idag kom kallelsen till min op. hem (ringde till operationsplaneringen förra fredagen så fick operationstiden redan då) och den 16 oktober är det dags för mig att opereras på Danderyd. :D
    Åhh vad härligt att de snart är oktober de kommer gå jätte bra:).
    Skönt att få de gjort.
    Hur lång tid gick de för dig att få op tiden sedan du skickade remiss?
    Kram 
  • MiaIa 90
    Hjaerterdam skrev 2012-09-14 23:44:11 följande:
    Ja, längtar verkligen så jag hoppas det går fort. Var på vc och bad om operationen 29 juni så lite drygt 3,5 månad mellan remiss och operation. :)
    Oj då gick de ju riktigt fort ju:). Härligt.
    Då kan de inte varit lång kö där du bor.
    Bor själv i gävleborg kommer nog få göra min op i hudiksvall eller gävle.
    Kram 
  • MiaIa 90
    Dixabilly skrev 2012-09-15 17:28:16 följande:
    Hur lång tid tar det egentligen mellan första läkarbesöket tills själva operationen?
    De undrar jag de samma.
    Men jag läste ut en bok precis och i den stod de att i från man har skickat i väg en remiss så ska man inom 3månader få en läkare tid sedan efter den läkare tiden så ska man ah en op tid inom 3månader.
    Så ungefär ska man få vänta ca 6månader från remiss till op.
    Så har jag uppfattat de.
    Men jag hoppas de kommer gå fortare. 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)