Selma1966 skrev 2012-09-04 18:36:33 följande:
Miala90: med den BMI:n och diagnosen skulle det vara konstigt om du inte fick operationen. Själv fick jag betala min, så vill man går det ju ändå att lösa.
Ont har man bara första veckan oftast. Jag såg det mer som obekvämt och besvärligt än som riktig värk. Hittade liksom ingen skön ställning att sova i första dagarna. Men jag hade inte ONT.
Vatten kan man, och måste givetvis, dricka. Däremot dricker man inte till maten, eller direkt efteråt, utan snarare innan man äter. Detta för att inte skölja maten genom magsäcken för snabbt. Då kan man dels dumpa och må dåligt men man blir även hungrig igen snabbt då vilket liksom förstör hela effekten. Kolsyrat kan bli svårt att dricka - särskilt att klunka mycket. Men många kan ändå dricka det efter ett tag. Jag kan svepa ett halvt glas nu, pausa och dricka resten. Kolsyrat tar jag bara några klunkar av åt gången.
Då ska jag inte oroa mig för mycket.För har inte alls mycket pengar för att kunna stå för en själv.
Vad kostar de igentligen och betala själv?
Hoppas de inte gör för ont på mig bara och att jag inte får svårt att sova fast jag kanske får sova på rygg först brukar sova på mage.
Sedan är de väll 1vecka med slätsoppa och så sedan efter första med lita barn mats burkar eller?
Jag hoppas jag kommer våga göra op men får se vad läkaren säger måste skicka in papper först eller hur gör man för att få bollen att rulla?
Då vet jag då får man försöka hålla sig i från att dricka vatten till maten eller direkt innan och efter.
Vatten kan man ju dricka i mellan. Man ska ju få i sig mellan 2,5-3liter dagligen och om jag dricker lite redan nu så mår jag dåligt och känner av de:/:
Tack för att du svarade:).
Kram