Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Muneca skrev 2012-02-02 08:56:20 följande:
    Opas nu på måndag.. är så sjukt nervös och rädd.
    Sprutfobi är inget man ska ha om man ska genomgå en operation.. Fick ni oxå Fragmin sprutor att ta efter operation? Jag ska injicera dessa i 6 dagar efter operation. Nästan som att jag har större ångest över det än över själva operationen..
    hej ja jag fick ta spruta direkt efter operation
  • Maddisen80
    Muneca skrev 2012-02-02 08:56:20 följande:
    Opas nu på måndag.. är så sjukt nervös och rädd.
    Sprutfobi är inget man ska ha om man ska genomgå en operation.. Fick ni oxå Fragmin sprutor att ta efter operation? Jag ska injicera dessa i 6 dagar efter operation. Nästan som att jag har större ångest över det än över själva operationen..
    lycka till på operationen ,ska hålla tummarna på måndag
  • Maddisen80

hej jag går fortfarande på pure, ska göra de en vecka till, jag äter soppa.,mos. yoghurt, bärsoppa,kräm

• Maddisen80

Hej jag har kommit hem från sjukhuset idag fick så ont i magen i lördags när jag var och handla, illa mående och magkatarr när jag åt , jag har inte fått i mig sju måltider 2 dl varjegång , sen   i lördags har jag gått ner 2,5 kg pga jag äter för lite, äter typ 1 och en halv deciliter om dagen, jag hade någon infektion för sänkan var hög men de såg ingenting på skiktröntgen ,så nu ska jag leva på nexium istället för omeprazol sen 8 st alvedon om dagen i en vecka, jag gjorde op dan innan nyår och jag har gått ner 10 kg

• Maddisen80
    Lillan Angelique skrev 2012-02-01 19:06:07 följande:
    Remissen har gått till ljungby , fick tid i september för första besöket ,Obestämdmen ska åberoppa vårdgarantin:)
    Hoppas att de går fortare när du  åberopa vårdgarantin
  • Maddisen80
    Anna 725 skrev 2012-02-01 20:28:44 följande:
    Äntligen har jag fått min OP-tid. Den 9 Mars är det min tur! Opereras på Ersta. Någon mer?? :D
    Jag blev opererad på ersta dan innan nyårsafton :)))) Dem är jätteduktiga där . Hoppas att de kommer att gå bra roligt att du har fått en tid
  • Maddisen80
    Lillan Angelique skrev 2012-02-02 22:05:11 följande:
    I dag ringde min kordinator och sa att Ljungby skulle ta , mitt besök inom tre månader Tungan ute, på min lapp stog all info om jag ville ta den förslagna tiden eller ta vårdgaranti klart och tydligt, även numer till , korinatorn som ska hjälpa patienter i denna jungel av sjukhus och regler , jätte trevlig dam, som svarade på alla frågor och hade tålamodet med mej, vad gör jag nu sen frågade jag och hon sa att hon märker av om inte Ljunby skulle ev glömma bort mej och skulle vara på dom, eller så får dom fixa ett annat ställe till mej. I bland blir man förvånad att man får hjälp!!
    De var ju skönt att höra  de låter som de går bra nu :) håller tummarna för dig
  • Maddisen80

jag får äta både mixad mat med kyckling,fisk, kött och grönsaker och även purekost ,jag har en vecka kvar , jag har flytit 4 veckor efter op nyligen gått över till mixad mat och purekost

• Maddisen80
    SilverEmma skrev 2012-02-03 10:27:23 följande:
    Hade jag inte fått hjälp (härinne bland annat) med hur jag kunde gå till väga så hade jag fått vänta två år på mitt första möte. Nu gick jag istället från skickad remiss i januari till operation i april.
    Hej vad roligt att du har fått en operationtid
  • Maddisen80

Hej jag måste fråga en sak när jag får börja äta  vanlig mat, ska man även då äta 2 dl sju gånger om dagen ???? Jag äter purekost och mixa mat , men förra lördagen blev jag inlagd på kirurgakuten sen kirurgmottagning för jag fick infektion i magen och jag fick dropp för får inte mig maten jag ska få i mig de kan jag inte nu heller få i mig 2 dl per dag , jag kom hem i torsdags, läkaren sa att jag få tvinga i mig och äta men inte så jag spy ,jag mår illa,magkatarr,buksmärtor

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)