Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

CharmingGirl skrev 2011-11-07 20:04:51 följande:
    Jag har äntligen fått min op-tid!! Den 12 december opereras jag i Karlshamn, någon mer som opereras däromkring?

Blev så himla glad när jag upptäckte brevet när jag kom hem, som jag har längtat!

Börjar flyta på måndag! Vad har ni andra flutit med? Vilken sort tycker ni smakar godast?
    Grattis till operationstiden ,de är ju snart ;))) tiden går fort
  • Maddisen80
    Krulltott83 skrev 2011-11-07 22:40:50 följande:

Idag fick jag tid till operation... 29/11!!!
    Nu är jag såååå nervös över att inte hinna gå ner i vikt tills dess... Jag ska gå ner 6 kg... Är något av pulverna mer effektivt än nått annat? Förr har jag mest gått efter vilka jag stod ut med att dricka... Men nu MÅSTE det gå fort...

Grattis till din operationstid ,de är ju snart men de är klart att du klara av att gå ner 6 kg
  • Maddisen80

Hej läkaren från ersta sjukhus ska ringa mig  den 17e nov och då ska jag få reda på när jag ska opereras ;) ersta betalar beonde där man ska vara dagen innan. Jag ska äta riktig frukost och lunch och dricka 2 st fitmeal om dagen men de är bara för att  de är de enda pulver jag kan äta eftersom jag är gluten och mjölkproteinallergisk och man får bara dricka 2 av dem

• Maddisen80
    Moflo skrev 2011-11-08 08:52:57 följande:
    Hur kan det komma sig att Ersta betalar boendet? Är det så för alla?
    Hej jag vet inte ,men jag fick ett telenr jag skulle ringa till ang boende de kostar inget
  • Maddisen80
    anli00 skrev 2011-11-08 09:28:37 följande:
    Är man utomlänspatient som både jag och maddisen80 är, så går ens landsting in och betalar ens boende natten innan opdagen.

Tackså mycket att du svarade ;))))
  • Maddisen80
    anli00 skrev 2011-11-08 18:01:06 följande:
    ;) så lite...allt bra med dig? hur går det för dig, va ju ett tag sen man såg dig härinne....
    själv har jag op nu på fredag, nervöst värre :) 
    förstår  att du är nervös  ,lycka till ,de är ju snart , vart ska du opereras?  jag är inlagd på psyk för min morfar gick bort den 27 oktober  jag hann inte säga farväl eftersom han bor i timrå och jag i landskrona sista  gången jag såg han var i juni men blev inskriven på psyk först 26 oktober sen blev jag redan utskriven den 28e, nu har jag varit här sen i söndags, jag åkte till medicinakuten med ambulansen för jag hade tagit för mycket tabletter för jag hade dåligt samvete att jag  inte hann säga hejdå åt han men mamma sa att jag inte ska ha dåligt samvete sen bråkade jag och min sambo den dagen sen kanske inte jag få varaktig sjukersättning då får jag 2000 mindre då har jag ingenstans att bo.

Men en positiv sak ,den 17e nov ska läkaren från ersta sjukhus och säga datum när jag ska opereras.
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-11-08 23:17:59 följande:
    Maddisen: men lille vän! hoppas du får den vård du behöver just nu! Men lova att du inte gör operationen förren du mår bra!
    Jo men jag lär nog må bättre psykiskt efter magsäckoperation då försvinner nog värken
  • Maddisen80
    Guacamole skrev 2011-11-08 23:33:14 följande:
    Maddisen. Hoppas att du mår bra snart. Ville bara säga att jg också bor i Landskrona och du behöver en promenad.
    Jo jag vet de ,men de är tråkigt att gå promenad själv ;/
  • Maddisen80
    Guacamole skrev 2011-11-09 09:57:37 följande:
    Maddisen. Menade vi kunde gå tillsammans
    Hej ja de kan vi gärna göra för de är så tråkigt att  gå med sambon han går ju som en gasall jag 2 meter bakoom , jag har ju smärtor i benen, du kan gärna inboxa mig
  • Maddisen80
    PruttPottan skrev 2011-11-09 10:28:32 följande:
    Fast det där är ett farligt sätt att tänka. Mår du inte bra innan lär det inte bli lättare efter. Tro mig.

Jag hade ont innan op här och där och jag kan inte säga att jag har mindre ont nu faktiskt. Denna operationen löser inga problem egentligen. Så snälla se till att må bättra innan du gör open.

Man kan må bättre psykiskt efter open men det går inte på en dag. Du får andra problem ist och jag kan säga helt krasst att jag hatar min kropp nu mer än innan, trodde inte det kunde vara så. Man blir inte smal över en natt och man kommer mest troligt inte se ut som en 20-åring igen bara för att fettet försvinner.
    Jag har ´läst på om magsäckoperation och har en kompis som gjorde de för 2 veckor sedan ,hon mår bra, jo jag vet jag måste må bra men ska träffa kurator den 16e,17e psykiatriker  och ha regelbunden kontakt med dem
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)