• Perpen

Gastric Bypass (GBP)

minafinastebarn skrev 2012-04-22 21:20:20 följande:
    Varför blev Du nekad?

Nån annan som blivit nekad, eller nån bekant? Varför?
    Nån som fått remisbekräftelse, varit på gruppmöte och sedan nekad?    
    Jag känner till en som blivit nekad typ 3-4 gånger. Hon blir nekad för att hon har problem med alkoholen och super en massa, och för att hon har/har haft (vet ej vilket) en ätstörning. Men jag tror hon hittat något privat ställe i stockholm som ska operera ändå. Lite knasigt tycker jag för det är ju bättre om hon får bukt med sina missbruk först, men den kliniken kanske bara bryr sig om pengar. Vet dock inte vilken klinik det är. :S
  • Perpen

Kan tillägga att hon gett upp hoppet om att få den gratis och tänker betala den själv. 

• Perpen

Jösses. I morgon åker jag ner till Kristianstad och opas sedan onsdag fm. Några sista god råd och tips?

• Perpen

Usch vad tråkigt jag har.. Har legat på sjukhuset i i 4,5 timme. jag är den sista som opereras idag o får vänta till 3-4 nån gång. Tråkigt.

• Perpen

Nu har jag alldeles nyss kommit hem. Är lite öm och spänd men det känns bra. Ångrar mig absolut inte. Men jag har haft väldigt tur, var piggast av alla som opererades och har inte mått särskilt illa. Men har haft ganska ont till och från men det är hanterbart. Men åh vad skönt det var att få komma hem. :D

• Perpen
    workmonday skrev 2012-04-28 15:22:25 följande:
    har jag gått ner mkt eller lite? vad är "normalt" liksom.
    känns som alla har rasat efter op och jag står still :/
    Men hur kan du kalla 9kg på bara någon vecka för att stå still? Jag tycker det låter jättebra och hoppas det går lite snabbt för mig. Sen är det väl inte bra om man går ner i vikt alltför snabbt heller.
  • Perpen

Hur snabbt blev du av med gasen ur magen? Det är inte länge sen jag opades men jag tycker gasen är så jobbig. 

• Perpen
    minafinastebarn skrev 2012-05-02 22:15:53 följande:
    Om mitt sjukhus godkänner mitt BMI på 37.
    Om jag via vårdlotsen väljer ett Annat sjukhus som har gräns 40. Blir jag nekad OP då? Enligt lotsen så måste nya sjukhuset gå efter mitt sjukhus godkännande... Medan andra säger att det är vad jag väger hos kirurgen på grupp-8-mötet som gäller.
    Jag har varit på gruppinfo och fyllt i hälsodeklaration, lotsen ringde... Hur stor är risken att jag kan bli nekad?
    Jag har också hört att de måste gå efter kraven i ditt län. Och skulle det bli något tjafs så stå på dig! Jag opererades förra veckan i Kristianstad och där var det en kvinna som bokstavligen lyckats tjata till sig operationen. Hon hade bara bmi 33 och inga som helst följdsjukdomar eller problem, hon bara tjatade. Lite underligt att hon blev godkänd ändå men det blev hon i alla fall tillslut. 
  • Perpen

Jag undrar lite över trötthet efter op. Jag opererades för två veckor sedan. Jag har hittills mått riktigt bra. Det gör jag väl fortfarande. Men är alldeles vansinnigt trött hela tiden. Någon mer som varit med om det? Hur länge kan det hålla i sig?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)