• Naemi

Gastric Bypass (GBP)

Hej på er!
    Ni som opererats: Hur fort efter operationen kunde ni återgå till ert arbete?

Jag arbetar som läkarsekreterare och hoppas att det ska räcka med två veckor för mig, som ju inte har något fysiskt ansträngande arbete.

• Naemi

I morgon ska jag opereras. Känner att ångesten lurar runt hörnet, men jag har bestämt mig för att försöka ta det lugnt.

Tidigare i dag var lokaltidningen här och gjorde en intervju med mig angående operationen. Artikeln ska vara med i lördags tidning, spännande. Och så vill reportern träffa mig på sjukhuset också om det är möjligt.

Jaha. Om ett litet tag ska jag inta min sista Modifast, efter tre veckors kämpande. Skönt.

• Naemi
    Gruffalo skrev 2011-05-17 17:53:16 följande:
    Stort och varmt lycka till!
    Jag har precis börjat min 3-veckors kur med modifast...
    Var ska du opereras?
    Hej! :)
    Jag ska opereras i Hudiksvall.
  • Naemi

Så snopet det blev.

Jag skulle ju ha opererats i går, men när jag vaknade efter narkosen fick jag veta att det inte gjort operationen trots allt.
    De hade öppnat mig (har alla hål utom ett) och funnit förändringar på mjälten. Den såg tydligen "knottrig" ut, och då ville de inte fortsätta. De tog en biopsi på mjälten, och jag får svar inom två veckor. Kirurgen trodde att det rörde sig om en virusinfektion.
    -Cancer, frågade jag, som har en mamma som dog i bröstcancer för tre år sedan.
    -Det håller jag för högst osannolikt, fick jag till svar.
    Men ändå.

Jag är kvar på sjukhuset, och ska få åka hem efter lunch, när jag har träffat kirurgen. Har knappt ont i såren, däremot en jävla värk i höger axel efter koldioxiden. Sjukt jobbig värk, som jag känner igen sedan jag opererade bort gallan förra året.

• Naemi

Hej!
    Jag skulle ju göra en GBP den 18:e maj. Jag åkte in, sövdes och vaknade upp i tron att jag var opererad, men fick veta att det inte blev någon GBP. De hann göra fyra ev fem titthål innan de såg att det fanns förändringar på min mjälte. De tog en biopsi, coh i går fick jag äntligen svar på denna: Det var ofarliga förändringar, sp allt var egentligen bra. Nu är det bestämt att jag ska opereras i slutet av augusti.

Skönt att allt var bra. Lite av en besvikelse att det blev som det blev, men det löser sig ju till slut.

En liten fråga till er som opererats:
    Tror ni att ni hade kunnat åka på en endagskurs (med övernattning på hotell natten innan) 30 mil bort ca 2-3 veckor efter operationen?
    Har man inte problem med typ diarré och så, förutom det ständiga ätandet?

• Naemi

En vecka efter operationen - hur mådde ni då?
    Hur gick ätandet/drickandet?

• Naemi

Hej!

Efter lite om och men är det nu bestämt att jag ska opereras i Hudik den 7:e september.

Jag hade ju en tid den 18:e maj, och jag åkte in och blev sövd och vaknade upp i tron att allt var klart. Men tji fick jag; jag fick veta att de hunnit göra fyra av fem titthål då de såg att jag hade förändringar på mjälten (den var knottrig). Fem kirurger var där inne och tittade på min mjälte, men ingen hade sett något liknande. Så de stängde igen mig, och tre veckor senare fick jag provsvaret: Det var ofarliga små kärlnystan. Men då var det sommaruppehåll med operationerna, men nu har jag fått deras absolut första tid. Men detta innebör att jag i morgon ska börja på min ANDRA 3-veckorsperiod med Modifast...

Det ska bli skönt att få det gjort. Men nu vågar jag inte ta ut något i förskott.

• Naemi

Maddisen80

Jo, mjälten har jag kvar. Knottrorna på mjälten var tydligen bara helt ofarliga lymkärlsnystan. Men jag hann vara orolig, eftersom min mamma dog i bröstcancedr för tre år sedan.
    Nu bara längtar jag tills det är över.

Du då, är du opererad?

• Naemi

Är det någon här som opererats i Hudiksvall?

Och hur är i så fall er upplevelse av det?

• Naemi

Är det någon av er viktminskare här inne som innan / strax efter operationen köpt ett "målplagg"?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)