Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

Munchies skrev 2011-03-14 23:52:08 följande:
    RadarQueen: Varför ska man akta sig för gruppen du syftar på? :-/
    Precis som jag skrev, är det den med katten gustav som bild så "men jag kan se vad alla skriver och om detta är din grupp så är det en mycket oseriös grupp som utlovar något den inte håller."

Jag vet inte med er men att skriva om vilken ångest osv man har helt öppet på facebook är att gå lite väl privat.

Nu visade det sig att det INTE är denna grupp, och det glädjer mig.
  • PruttPottan
    Mary Jo skrev 2011-03-15 09:17:06 följande:
    Jaha,jag såg inte att dom hade lovat det. Alltså visst kan man tycka att det är konstigt att skriva om ångest öppet men många gör ju det.. men men.. Jag tycker det är bra att svammelhörnan är låst och hemlig så att inte alla ser:)
    Jo det stod men det visar sig att det finns flertalet liknande grupper. Det är ju inte helt säkert att medlemmarna vet att gruppen är öppen. Men som sagt, detta var en helt annan
    Ja svammel är väldigt bra =)
  • PruttPottan

Jag kanske ska förtydliga för det verkar ha blivit fel..

Jag sökte på namnet -  Gastric Bypass Sverige som jag fick av en medlem där det utlovades att gruppen var sluten.

Jag ställde då frågan om det var gruppen med Garfield som logga då det kom upp en hel del sådana grupper och om det var det så var den mycket oseriös då den inte alls var sluten.

Jag hade fel, som jag skrev, och thats it.

Svammelhörnan är en annan grupp för oss GBP-opade/soon to be som är sluten men med ett namn som inte skyltar med att den handlar om just GBP fär oss som inte vill skylta meed det.

Kände att jag var tvungen att förklara.

• PruttPottan
    VäntanPåEttMirakel skrev 2011-03-15 20:20:54 följande:
    TACK för en bra förklaring och en stor ursäkt till att jag brusade upp som jag gjorde.

Ett tramsigt missförstånd med andra ord! Skäms
    Asch, bra att vi kunde reda upp det innan det gick för långt =)

Min följdfråga blir: Går det att ställa in så att ingen kan se att man är med i gruppen? Jag är ännu för ny för att våga gå ut med detta =)
  • PruttPottan
    Mary Jo skrev 2011-03-15 22:08:24 följande:

Men ursäkta mig????? Lägg ner! Vilken otrevlig människa du är.
    vaddå ta mig i kragen och usch för folk som mig?

Det var nog det elakaste någon sagt till mig på länge,fan vad ledsen jag blir!

Mary Jo skrev 2011-03-15 22:10:33 följande:
    Ja,och om du insåg att det var ett misstag hade du fasiken kunnat be mig om ursäkt!
    Men jösses, bara lämna det, det blev ett missförstånd och personen ifråga insåg vad som skett och bad om ursäkt även om just ditt namn inte nämndes specifikt i ursäkten så var det ändå en ursäkt till oss inblandade i ämnet.
    Det är ju mig du ska vara arg på som var otydlig.
    Livet består av känslor och ibland är vi inte synkade, som tur är. Så upp med hakan ochh gå vidare nu, ingen mår bättre av att älta småsaker =)

Vi är ju här för att stötta och ge råd i resan till ett nytt liv och vi behöver varandra Hjärta

Fresten gomorron till er från en som tycker sig smaka trämask i munnen *s*
  • PruttPottan

Eftersom mitt liv just nu består i att längta efter mat (och mitt fly innan varade bara i i knappt två veckor) blir min fråga:

Vad var det första ni åt som var tuggbart efter op?

Jag känner att mannen med stort H snart är här, han kommer till och med kunna få följa mig till sängs, ja ni gissade rätt - Husman, att knäcke kan vara såå lockannde :P

• PruttPottan
    Munchies skrev 2011-03-16 11:54:31 följande:
    Åt en hårdbrödmacka första gången. När får du börja äta puré?
    En vecka efter så det blir fredag, eller egentligen imorn men jag får se om jag kan hålla mig *s*

Pratade med dietisten innan om en annan sak och hon sa att första knäckemackan brukar vara som julafton *s* Så jag tänkte be ungen och mannen klä sig rött så förstärks det kanske ?  *ler*
  • PruttPottan
    Munchies skrev 2011-03-16 12:30:35 följande:
    För mig var det totalt underbart!

Hur mår du nu efter open? Jag opades 7:e mars så vi ligger ju ungefär lika. Har du gått ner nåt?
    Jag har besvär med ett sår som inte läker bra.
    Jag mår toppenbra, försöker att inte lyfta vår son och nu senaste två dagarna inte böja mig för det gör ont men min energi är densamma som innan op  =) Under flytet fick jag massor av energi och den håller som sagt  sig.

Jag gick ner 8 kilo på 11 dagar under mitt korta flyt så jag anade redan då att jag skulle stå still. Imorn är det mätning igen, vikten struntar jag liite i just nu eftersom den ju står still *s*

Mina sår läker bra hittils *peppar peppar* men jag var hos ssk idag för att kolla varför det var så hårt bakom ena såret men det var ingen fara =)
  • PruttPottan
    solstraalen skrev 2011-03-16 14:24:01 följande:
    Tjejer, hur lång tod hela er process sån remissen som skickades tills ni låg på operationsbordet?
    Från november 07 till 10 mars 2011  =)
  • PruttPottan
    Lattjo skrev 2011-03-16 14:30:30 följande:
    För mig var det en bakad potatis med tonfisk och keso (såklart inte en hel bakad potatis då ;))
    Åhh, det lät ju supergott!!!

Jag vet helt ärligt inte om jag klarar attt vänta till fredag, det är ju en vecka imornn så..
    Munchies skrev 2011-03-16 14:16:53 följande:
    Vad bra att du mår bra! Jag har två barn och det går liksom inte att inte lyfta dem... Tyvärr, tror det är anledningen till att såret inte läker bra. Böjer mig ner ofta och då känner jag att såret "rivs upp".

Jag gick ner fem kg under flytet, och har gått ner fyra kg till sen open. 9 kg alltså, skönt!
    Jag har bara ett på 1,5 men turen attt ha mycket hjälp hemma av exet och en gubbe som är hemma <3
    Jag försöker använda benenen men det är ju såå lätt att glömma av sig :/
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)