Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Gastric Bypass (GBP)

Munchies skrev 2011-03-07 09:53:04 följande:
    Nu opas jag alldeles snart. Har det jobbigt, blev lovad förut att jag skulle få lugnande på morgonen (lider av panikångest), men de vägrar ge mig. Hatar när de lovar saker men inte skriver in det i journalen!
    Lycka till!

Kram Annicka
  • Annicka
    1975 skrev 2011-03-11 19:22:05 följande:
    Ja Jag ångrar inte min op !! Kan äta allt men i små mängder, mår fruktansvärt bra!! Huden har gått tbx födde barn för 15 dagar sen och folk kan inte tro det, det syns ingenstans att jag har varit gravid nyss. Jag ångrar absolut inte att jag gjorde op. Men min kirurg gjorde det väldigt klart för mig hur det kan bli psykiskt efteråt. Jag tror att är man inte helt psykiskt stabil i huvudet så kommer det att gå åt skogen med op och få en identitets kris.
    Grattis bebisen!

Skönt att höra att huden har gått tillbaka!

Kram Annicka
  • Annicka
    RadarQueen skrev 2011-03-12 22:01:42 följande:
    Hemkommen efter min op. Svårast nu är att få i sig all vätska tycker jag. Blir ju lite turbulent dagen man kommer hem också men har gosat med sonen ochh bytt lite blöjor och sånt =)
    Välkommen till andra sidan och skönt att höra att allt har gått bra!

Kram Annicka
  • Annicka
    Uller skrev 2011-03-21 15:00:44 följande:

Är hemma efter operationen i torsdags. Eller kom hem redan i fredags. Allt har gått superbra. Blir väldans massa drickande med all vätska som man ska få i sig dessa 2 veckor men det går bra.

Dock funderar jag om jag börjar bli lite laktoskänslig, när jag dricker mjölk som de rekomenderade att man gör 30 minuter efter måltiderna så får jag massor av luft som vill komma upp som små rapningar.

Har haft lite ont på ena sidan efter operationen men varit uthärdligt.

Välkommen till andra sidan skönt att höra att allt har gått bra!

Kram Annicka
  • Annicka
    skärgårdsbo skrev 2011-03-21 21:09:35 följande:
    Ni som har opererat er på Sophiahemmet - kallar de till ett-årskontrollen eller ska man kontakta dem själv?
    Du får ringa och boka tid med dom gällande 1årskontrollen och lycka till!

Kram Annicka
  • Annicka
    SilverEmma skrev 2011-03-22 09:48:05 följande:
    Känns som att tråden börjar bli seg nu när fb-gruppen växer...ville bara berätta här också! Jag har fått operationstid den 26:e april!! Det är ju jättesnart!!
    Härligt!
  • Annicka
    SilverEmma skrev 2011-04-04 18:01:38 följande:
    Vem kontaktar jag för det? Har egentligen råd med resorna själv, men det vore ju trevligt om jag slipper då vi har det lite knapert just nu.
    Du kontaktar sjukresor i ditt län och dit ska du skicka in kvittorna sen efter op så som taxiresa, tåg och att ditt län betalar för din op det pappret ska du skicka in också från Calanderska.

Lycka till!

Kram Annicka
  • Annicka
    Maddisen80 skrev 2011-04-07 10:20:59 följande:
    är de någon som vet hur de är med Anne ?? De var ett tag sedan man har hört av henne .
    Det är så där och hon är mer inne på Facebook men hon har inte fått någon tid för njursten.

Kram Annicka
  • Annicka
    Yaimie skrev 2011-04-15 22:20:24 följande:
    Vilket län var detta? vilket sjukhus? Det gick fort
    Jag blev godkänd 3/12-09 och op 20/1-10 och jag skulle ner 5kg och gick ner 8kg innan op och jag gjorde min op i Stockholm på Sophiahemmet och hade en betalningsförbindelse från Västra Götaland till Stockholm och Petra gjorde sin där också på Sophiahemmet.

Lycka till!
  • Annicka
    Maddisen80 skrev 2011-04-16 15:00:48 följande:
    Vad snabbt du fick tiden med som petra :) Men nu är de väl lång väntetid på alla sjukhus eller `?
    Det jag vet är att det är inte så lång väntetid på Sophiahemmet om du väljer en betalningsförbindelse från  ditt landsting och det är inte så lång väntertid heller på Calanderska så här har du två alternativ du kan välja på. Hur går det med din remiss och du skulle eventuellt skicka en egenremiss?

Lycka till!

Det tog inte alls lång tid för mig jag var på vc i oktober 09 men han ville inte ge mig en och sen hade jag en tid till en annan läkare på en annan vc i november 09 och där fick jag en remiss och sen efter helgen så ringde jag upp till Sophiahemmet för bedömmning och fick en tid  den 3/12-09 och jag åkte upp och fick optid med mig hem den 20/1-10 så det gick väldigt snabbt för mig!
    Kram
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)