Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Gastric Bypass (GBP)

Yaimie skrev 2011-04-16 15:14:08 följande:
    Så du var hon VC sen skickade dom remissen direkt till sophiahemmet? Jag trode att remissen först behövde gå till ett sjukhus i ditt län ovch sen fick man be dom skcika en ny till sophiahemmet och först sen fick man bedömmning där? det känns som att det ska ta lång tid.. =/
    Jag fick en remiss skriven till Sahlgrenska och jag kontaktade Sophiahemmet innan Sahlgrenska han att bedömma den och jag ringde och bad om en betalningsförbindelse mellan Göteborg Stockholm Sophiahmmet  och dom behövde inte min remiss Sophiahemmet bara att det fanns en betalningsförbindelse mellan Göteborg och Stockholm.

Ja om du vill att det ska gå snabbare så får du betala själv.

Lycka till!
  • Annicka
    Yaimie skrev 2011-04-16 15:29:54 följande:
    jasså! Så du kontaktade dom innan du ens blivit godkänd att du fick göra en? Hur fungerar en betalningsförbindelse? För vad jag förstått så är det väl inte säkert att man får göra OP bara man får en läkare att skicka remiss..? Så hur kunde du veta att do skulle godkänna den innan du fått svar från sahlgrenska då?
    Jag tog en chansning bara och det är väldigt lång väntertid på Sahlgrenska upp till 5år för op men Göteborg godkände min betalningsförbindelse till Stockholm och Sahlgrenska hade ju min remiss.

Kram Annicka
  • Annicka
    Yaimie skrev 2011-04-16 16:11:45 följande:
    Nice!! Så hur fick du en betalningsförbindelse från gbg om du inte blivit godkänd än?
    Dit jag ringde kollade med Sahlgrenska även Sophiahemmet kollade med Göteborg gällande min remiss och dom sins emellan sa jag till varandra innan jag fick min  op tid på Sophiahemmet. För dom ringde mig och jag fick bre v om att dom hade godkänt min remiss.
  • Annicka
    ullis83 skrev 2011-04-16 16:10:27 följande:
    fast nu ska dom tydligen ha bättrat sig och ha runt 6 månader
    Ja jag har hört och läst det att dom ska ha bättrat sig.
  • Annicka
    SilverEmma skrev 2011-04-26 06:25:24 följande:
    Sankte Per? Jag tycker det verkar roligare på det andra stället! Men det är jag nog för snäll för tror jag... Sövningen ser jag fram emot...vaknade lite tidigare än planerat pga en katt som fick för sig att kolla in pianot, så jag behöver en powernap senare.
    Lycka till idag!

Kram Annicka
  • Annicka
    SilverEmma skrev 2011-04-27 06:58:22 följande:
    Jag är här! Kom inte från uppvaket förrän lite över 20. Mådde skitdåligt igår av medicinen för illamåendet och smärtstillandet. Var helt borta. Men natten var lugn och idag mår jag bra! Synd att jag inte fick träffa dig igår Tulebo, det var snällt av dig att försöka iallfall!

Sanna, vem från inskrivningsgruppen skulle opas idag? Frida var på fredag väl?
    Välkommen till andra sidan ock skönt att höra att allt har gått bra!

Kram Annicka
  • Annicka
    ullis83 skrev 2011-05-19 04:26:11 följande:

Idag är det äntligen min tur!

Ska gå till bussen strax, ska vara på Bariatric center vid 10, sen vet jag inte när jag opas. Jag återkommer i kväll eller imorgon

Lycka till!
  • Annicka
    Naemi skrev 2011-05-19 09:13:07 följande:
    Så snopet det blev.

Jag skulle ju ha opererats i går, men när jag vaknade efter narkosen fick jag veta att det inte gjort operationen trots allt.
    De hade öppnat mig (har alla hål utom ett) och funnit förändringar på mjälten. Den såg tydligen "knottrig" ut, och då ville de inte fortsätta. De tog en biopsi på mjälten, och jag får svar inom två veckor. Kirurgen trodde att det rörde sig om en virusinfektion.
    -Cancer, frågade jag, som har en mamma som dog i bröstcancer för tre år sedan.
    -Det håller jag för högst osannolikt, fick jag till svar.
    Men ändå.

Jag är kvar på sjukhuset, och ska få åka hem efter lunch, när jag har träffat kirurgen. Har knappt ont i såren, däremot en jävla värk i höger axel efter koldioxiden. Sjukt jobbig värk, som jag känner igen sedan jag opererade bort gallan förra året.
    Kram!
  • Annicka
    ullis83 skrev 2011-05-20 06:04:46 följande:
    Jag lever och mår ok, har ont i magmusklerna, men mår ok...Min lillasyster som också operererades här igår mår också bra
    Skönt att hör att allt hra gått bra för er och välkommen till andra sidan!

Kram Annicka
  • Annicka
    Maddisen80 skrev 2011-05-26 17:38:21 följande:
    Hej jag är superduperglad , landskrona kirurgmottagning sa att ersta har godkänt betalningsförbindelsen :==) så ska ringa dit om 2 veckor och prata lite allmänt , hur jag ska betala resan + boende mm jag fick ett telefonnumer
    Härligt och lycka till!

Kram Annicka
  • Annicka
    MrC skrev 2011-06-03 22:42:28 följande:
    Jag fick brev från Ersta idag.
    Inför-OP-träff 8/7 och OP 11/7.
    5 veckor och 2 dagar kvar alltså. Bra, nu har jag en tidpunkt att ta sikte på.

Den senaste tiden har jag haft mycket ont i fötterna, knä och höfter. Lite rygg också, men fötterna har varit värst. Riktigt jävla ont alltså. Tror jag har hälsporre.

Iaf. så drar jag igång med hårdträning inför OP på måndag, á la "Biggest loser".
    Jag kommer redan nu att börja byta någon måltid varje dag mot Modifast och de två sista blir det bara Modifast på matsedeln.

Vilken smak är bäst? Vilken är er favorit?
    Jag har bara smakat vanilj ännu och den var väl okay.
    Jag rekomenderar Vanilj och Choklad som var mina favoriter!

Grattis till tiden och lycka till!
    Kram
  • Annicka
    Maddisen80 skrev 2011-06-13 17:10:04 följande:
    Hej nu är jag tillbaka ,har legat på sjukhuset sen i måndags pågrund av hjärtklappningar och jättesvår migrän med minnesluckor och illamående,de trodde att jag hade hjärnblödning men så gjorde de en skalltröntgen sen ryggmärsprov, först fick jag en tablett mot migrän som inte hjälpte 2 tabletter kostade 69 kr sen  hade läkaren glömt att skriva ut recept på zomig ,sen skrev han ut en provförpacknin
    zomig men de hade inte de på apoteket de hade 18 tabletter de ville inte den läkaren skriva ut så jag fick vänta till på lördag till jourläkaren kom och han skrev ut 18 st tabletter som min kompis hämtade, den hjälpte så jag kom hem från sjukhuset igår har varit där sen i onsdags ,nu på onsdag ska jag flyga till s-vall. De roliga med att vara på sjjukhuset när jag orkade prata, jag hamnade i samma
    rum som herrarna 3 herrar de var väldigt skämtsamma de blev förvånad att jag skulle va där med dem sen hade jag en skön säng  så dem blev avundsjuka sen när jag orkade gå in  i lunchrummet träffade jag damer med . Första två dagarna fick jag ligga i behandlingsrummet där de sprang fram och tillbaka. Herrarna drack 2 snapstar whisky de visste inte jag att man fick :=)
    Skönt att höra att du känner dig bättre nu!
    Kram Annicka
  • Annicka
    Muneca skrev 2011-06-27 10:37:46 följande:
    Åhh vad spännande! Nervös?
    Vet du namnet på någon kanske lite utmärkande kirurg?

Har fått tipset Sofiahemmet och kirurgerna Göran Lundegårdh eller Peter Loogna, men googlar man på Göran kommer det upp en blogg som inte skriver så bra saker om honom. Sedan så finns det en artikel som ett svar på denna blogg men känns ju som att man inte riktigt vet vad man ska tro.
    Anna Book genomförde sin operation genom dessa två kirurger och verkar höja dom mot skyarna.
    Känns som en djungel...
    Jag vill också rekomendera Peter Loogna han var lugn och jag tyckte han var kunnig och man fick ett förtroende för honom och sköterskorna var helt underbara på Sophiahemmet.

Lycka till!
    Kram Annicka
  • Annicka
    Muneca skrev 2011-06-27 13:01:20 följande:
    Tack!! Känns som att det lutar åt hans håll. Har du opererats där?
    Jag gjorde min den 20/1-10 och jag är jätte nöjd!
  • Annicka
    Badfantasten skrev 2011-07-07 16:06:09 följande:
    Jag också... men sen läste jag någonstans att järntabl räcker vid menstration. Vad har ni andra fått för besked?
    Samma här!
  • Annicka
    MrC skrev 2011-07-11 20:34:09 följande:
    Jag är skitkass på namn... var ju dessutom så drogad då jag hälsa på han... tror det var Jesper Magnusson??? Men ta det med 2 kilo salt....

Har lite ont på vänster sida. Känns ungefär som man har håll i sidan. Så inte värre än så.
    Men jag har inte pissat sen kl 12:30 tror jag. Snart akut läge och då blir det kateter... PISSNÖÖÖÖÖDIG!!!
    Välkommen till andra sidan!

Kram Annicka
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)