Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

MizzPiggy skrev 2011-12-13 15:04:27 följande:
    Nu har jag inte kunnat väga mig på
    Min våg sen jag fick mensen då jag besöker släkt i en annan stad. Kanske det beror på att jag vägt mig på andra vågar i kombination med mens?
    Gjorde min op för 3 v sen. Hoppas de bara e vatten som ja pissar ut sen får fan panik annars. Har inte misskött mig, så det kan inte bero på de iaf.
    Jag har upplevt att det tog en stund innan kroppen släppte ifrån sig, man får ju ett annat näringsupptag efter op dessutom.

Att väga sig på samma våg tror jag är jätteviktigt. Jag går hos distriktssköterskan nästan varje vecka, tar ändå blodprover så jag passar på och hon följer det noga =)
    Min hemmavåg visar inte riktigt samma..

3 veckor efter op var jag inte människa alls så ta det lugnt, det kommer och räkna med plus på vågen vid mens så slipper man få panik =)
    ADHD-Bipolär-Borderline- Mamma till en Solstråle
  • PruttPottan
    MizzPiggy skrev 2011-12-13 15:56:24 följande:
    Pruttpottan: ja man får nog försöka ta det lugnt både fysiskt och psykiskt något som är jätte svårt för
    Mig för jag är inte van vid det , får påminna mig själv att jag faktiskt behöver vara sjukskriven, och nu oroar jag mig för att min sjukskrivningen snart är slut och jag är inte redo, mitt jobb är så pass krävande så jag behöver mer sjukskrivning, är nervös att bli ifrågasatt av kirurgen när jag väl får tag på han (försökte ringa idag men han opererade)
    Rädd att dom ska neka mig :(
    Men måste ju försöka...känner att jag behöver de.
    Ja, 3 veckor är ju ingenting att vara hemma, jag fick 6 veckor för open men var redan sjukskriven sen innan dock lite nya direktiv då.

Överdriv är mitt förslag så du får vara hemma en stund till och hinna ikapp!
  • PruttPottan
    Päron1986 skrev 2011-12-13 16:40:09 följande:
    oj, jag får "ledigt" ca 15 dagar, men då ska jag göra två hemtentamen under tiden...
    efter op alltså.
    Jo men kirurgen fuckade upp för mig så det tog 3 månader att komma tillbaka och fortfarande efter  månader är inte allt bra.
    Hade gärna bytt med dig.
  • PruttPottan
    Katj skrev 2011-12-22 18:49:52 följande:
    Hej,

Jag är opad den 7 november och allt går väl enligt plan...förutom att jag är på så oerhört dåligt humör.
    Varje dag känner jag en irritation som är obefogad. Är det nån annan som varit med om det?

Har en annan fundering, om man åt mediciner innan open måste dosen eventuellt höjas efter eller tar kroppen upp det lika bra som tidigare?

Vore tacksam för svar vill inte vara en morrhoppa
    Beror ju på vad du åt.. Jag har fått halvera min dos men ist gå på provtagningar varje vecka.. 9 månaders stick i samma ådra sätter sina spår.

Och ja, humöret pendlade, va fan du går ju på svält å du har gjort en grej som är för resten av livet.

För övrgt har jag inte märkt nån skillnad på tex panodil men p-piller är det väl lurigare med?
  • PruttPottan
    FamiljenHietala skrev 2012-01-27 08:45:41 följande:
    SilverEmma- Det känns verkligen som att alla har försvunnit, kanske får ta o vara mer aktiv på viktop istället

Min undran var, när folk hamnat på sin första lååånga platå?! Jag har nämligen pendlat mellan 75-75,6 i en månad nu och vill inte att det ska ta slut redan.. Och sen hur en dag kan se ut med maten?

Mvh Jonna
    Nu efter 10 månader och 50 kilo ner står det still. För mig är dessa 3 veckorna hur långa som helst, har alltid gått ner minst ett kilo innan i veckan.
    Kämpar med att äta men svält är ju lättare *s*
    Träningen borde ha kommit igång så klart men med förkylning och akut bronkit ligger det på is.

Jag är glad att det iaf står still å inte går uppåt *s*  =)
  • PruttPottan
    FamiljenHietala skrev 2012-01-27 11:14:29 följande:
    Jag gjorde min operation september -11 så jag har tappat ca 24 kg fram till slutet av december sen så har det tagit stopp! Jag är 165 cm lång så jag är fortfarande överviktig enligt BMI så jag hoppas inte att det tagit slut!

Fick rådet att kickstarta med att flyta en vecka igen men det är något jag inte vill utan jag vill gå ner med motion o maten men det verkar inte funka
    Fast att gå ner sakta är ingen nackdel. Större chans att skinnet hänger med =)
    Men förstår ju att det känns segt.. Du får ju dock betänka att kroppen är med om något stort och det tar tid att komma ifatt =)

Har känt sådär många gånger, att jag kommer vara den ende som har gjort denna op men bara gick ner så lite..

Äter du fel kanske? Behöver din kropp mer protein? Det har hjälpt mig tidigare, då får den bränsle att jobba undan mer med =)
  • PruttPottan
    Förändras2012 skrev 2012-01-27 14:01:31 följande:
    Kände ni er utslagen av smärt medicinen? Är bara van vid Alvedon;)
    Beror väl på vilken du fått?
  • PruttPottan
    workmonday skrev 2012-01-30 11:43:42 följande:
    Jag har blivit jätte rädd att dom ska neka mig. Vad ska de "behövas" för att dom ska neka? mitt BMI ligger långt över 35 men jag har inte diabetes eller nått?, aaah. jag är jätte nojjig.....
    De kan neka om du inte är tillräckligt fet å har följdsjukdomar.

Förstår din rädsla, jag var likadan men jag fick de intyg som behövdes som de krävde och sen fick jag ett Ja =)

Om de är tveksamma, fråga vad som krävs. Då får du svart på vitt och kan ev lösa det?
  • PruttPottan
    anli00 skrev 2012-01-30 20:29:07 följande:
    En liten nyfiken fråga till er som opat er, hur ofta tränar ni och vad isånafall?
    Inte ett skit *s*
    Men ska börja nu med skonsam träning så fort jag blir frisk.

Fick tips av en tjej på 1177 om att köra sånna gruppass på gym. Simma gav inte så mycket  och vikter kunde ge skador.
  • PruttPottan
    workmonday skrev 2012-01-30 23:59:53 följande:
    mitt BMI ligger högt över!
    Ja, men de tittar på mer än bara BMI.
    Men det är ju en fördel att ha det på rätt plats för att få open =)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)