Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

*smyger n här efter att ha pratat med mig själv i förra*

Oj.. Fick idag brev från Sahlgrenska.. Först skulle jag ha 3 veckor med LCD men nu är det reducerat till knappt två. 10 mars är det min tur att åka in och karvas i =)  Förutsatt att det går att ordna med så kort varsel på barnets pappas jobb så han kan vara ledig. De hade lovat mig besked god tid :(

Men på lördag börjar jag med flytande.. Känns lite skumt att det gått så fort men det kanske är lika bra =)

• PruttPottan
    HelenaN1973 skrev 2011-02-23 20:37:49 följande:
    Då var första steget gjort; var på gruppinfo-mötet på Sahlgrenska göteborg i måndags.
    Nu väntar jag bara svar på bedömningen om jag blir godkänd eller ej.
    HOPPAS SÅ!!!!!
    Fick du inget besked av kirurgen där? Eller behöver du komplettera med andra papper?

Så fick jag göra så det tog ett tag men jag fick ändå ett ja direkt där.
  • PruttPottan
    Maddisen80 skrev 2011-02-25 18:45:11 följande:
    Grattis till operationstiden ,hoppas att de kommer att gå bra, här får du en lyckokram
    TACK! Verkligen! Känner mig lite osynlig här iom att jag inte har tiden att sitta så mkt. Så jag lämnar tråden och önskar er andra lycka till =)
  • PruttPottan

8 dagar med flyt och fyra kvar. Har bara haft kebab i huvudet men nu övergick det till köttfärssås :S
    Har iaf förlorat 6 kilo på dessa dagarna =)

• PruttPottan
    JohannaL skrev 2011-03-04 20:53:34 följande:
    Vill inte skrämma nån, men vill bara varna er som börjat fundera på att bli gravida innan 1 år, Jag blev gravid i mån 6, dvs aldeles för tidigt, är nu bara i v 19, men denna graviditet är fruktansvärd, har aldrig varit så trött och mått så illa som jag gör nu, är liggandes hela dagen, dumpar på allt jag ätr, har idga träffat dietist och ska pressa i mig näringsdryck också. Så en liten vink till er som börjat tänka samma tankar som jag gjorde, låt det första året få gå så era kroppar fixar det bättre för detta är inget jag önskar nån =(

Förstår att det inte e samma för alla, men troligheten att det blir jobbigare när dte är för tidigt är nog stor.. 
    Det rekomenderas ju starkt att man inte blir gravid första året, man få inte i sig tillräckligt för bebisen och det är enligt mig korkat då man utsätter sin kropp för något onödigt.
  • PruttPottan

Hemkommen efter min op. Svårast nu är att få i sig all vätska tycker jag. Blir ju lite turbulent dagen man kommer hem också men har gosat med sonen ochh bytt lite blöjor och sånt =)

• PruttPottan
    Annicka skrev 2011-03-12 23:10:59 följande:
    Välkommen till andra sidan och skönt att höra att allt har gått bra!

Kram Annicka
    Tack =)
    Var sjukt rädd för komplikationer men än så länge *peppar peppar* mår jag ganska bra faktiskt. Är så enveten att jag får kämpa med att gå undan och vila annars hade jag snart målat om barnrummet, men jag försöker stilla mig *s*

Kram
  • PruttPottan
    littlemisstrouble skrev 2011-03-12 22:24:56 följande:

är det någon av er som jobbar i vården? hur länge var ni sjukskrivna?

jag är så nojjig över mitt jobb och bara vara sjukskriven i 4 veckor. jag har riktigt tunga pensionärer och tunga lyft. har läst att man inte får lyfta tungt förräns efter 8 veckor. stämmer det?

Typ 6 veckor sa de till mig gällande sonen på 16 kilo, en pensionär borde vara tyngre.
    Jag tror du själv får känna efter och abssolut inte förlyfta dig =)
  • PruttPottan
    VäntanPåEttMirakel skrev 2011-03-14 18:41:34 följande:
    Solig ::..:..:..: Gastric bypass (blivande) patienter får jag stjäla er uppmärksamhet lite?: ..::..:.::Solig    
                                   ___________________ _________________________
                                           _____________________________________

För ett par veckor sedan startade jag en "liten" grupp på facebook som snabbt har växt sig stor.
    Har du?::: -  tankar,funderingar,åsikter,erfarenhet,rädslor,nyf ikenhet,som du vill dela med dig av? Du kan också välja att vara helt anonym men ta del av våra disskutioner! välkommen att bli medlem!

Bara vi medlemmar kan ta del av det som delas: foto,anteckningar,repotage & disskutioner.
    Gruppen hittar du genom att skriva "Gastric bypass Sverige" i sökrutan.

Jag hoppas på att få se många utav er där

Hjärta
    Ursäkta.. Men är det den med garfeild som foto?

Där skulle jag ALDRIG gå med, visserligen kan jag inte skriva men jag kan se vad alla skriver och om detta är din grupp så är det en mycket oseriös grupp som utlovar något den inte håller.
  • PruttPottan
    Mary Jo skrev 2011-03-15 08:29:21 följande:
    Varför är den så oseriös? Kikade in i den nu och den liknar svammelhörnan,fast den här gruppen är inte låst.:/
    Är det inte oseriöst att utlova att bara medlemmar kan se när det inte är så?
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)