Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

BlivandeTrebarnsMamma skrev 2011-11-14 13:12:52 följande:
    tråkigt att du upplever det så :( har du haft mycket besvär??
    Moflo skrev 2011-11-14 13:13:14 följande:
    Varför tycker du inte att det är värt det? Har du haft mycket komplikationer eller är det något annat som hänt efter vägen?
    Inte jämförelsevis mycket besvär jämfört med vissa andra men nu kan jag inte äta igen mycket igen. Merparten av den vårdpersonal jag mött i helgen på akuten säger att dessa opar ger mycket besvär efteråt,. :/
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • PruttPottan
    Nalle har ett blått hus skrev 2011-11-14 15:54:58 följande:
    Jag är säker på att du redan skrivit det, men, är det längesen du opererades?

Jag har inte haft minsta lilla bekymmer, inget ont, inte ens direkt efter operationen, inte problem att äta nåt, inga dumpingar, ingen aptitlöshet, trötthet eller håravfall - det är nästan så jag funderar på om de verkligen gjort nåt med mig eller bara petat några ytliga hål och satt ihop dem direkt igen. Det är i och för sig "bara" drygt två månader sen min operation, men ändå... tycker jag borde märkt nåt vid det här laget (förutom viktminskningen och minskningen av omfånget då). 
    Snart 9 månader. Hade inga problem på det viset heller i början, det kom sen och eskalerade.
    Å andra sidan dumpar jag knappt längre, kanske inte konstigt med tanke på att jag inte äter så varierad kost.
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • PruttPottan

Julbord?

Hur går det för er opade? Får ni betala fullpris eller går det smidigt för er? Och vad kan ni äta egentligen?

ADHD-Bipolär-Borderline- Mamma till en Solstråle
  • PruttPottan
    Perpen skrev 2011-11-30 15:01:43 följande:
    Spännande att läsa om alla. Är väldigt överviktig och får lätt ont i rygg och leder. Blir så ledsen av det då jag egentligen tycker det är roligt att röra på mig och hålla på med sporter och sånt men kroppen orkar inte. Har själv funderat på att göra op under flera år och har flera bekanta som gjort op och talat gott om det.

Efter allt velande så kontaktade jag slutligen en vårdcentral i halmstad. Efter samtalet ville dock inte läkaren skicka någon remiss utan hon ville göra en utredning först och sen eventuellt skicka remissen. Någon här som varit med om liknande? 

Jag genomgick tester osv innan jag blev remitterad till SUS och överviktsenheten. Bla. fick jag testa xenical.
    Har du inte prövat något annat innan förutom att banta själv så ser jag inget konstigt i att utredas. Denna op är ju verkligen allra sista utvägen och man vill utesluta att inget annat ligger bakom?
  • PruttPottan
    pluppfamiljen skrev 2011-12-02 14:18:11 följande:
    Hej har någon utav er njutit av en "Sista måltid"  Innan fastan och vad åt ni i så fall 
    Kebab, glass, godis, läsk, pommes.. U name it! Önskar jag ätit lite till faktiskt *s*
  • PruttPottan
    MizzPiggy skrev 2011-12-07 14:19:04 följande:
    Någon som vet om
    Man kan få ersättning från försäkrings bolagen för vanprydande ärr efter operation?
    Så som min navel såg ut så...
    Svårt att tro men försök?

Rättar de inte till det sen vid magplastiken?
  • PruttPottan
    evolyn skrev 2011-12-07 15:50:45 följande:
    Min minsta son är magsjuk, känner inte direkt för att bli magsjuk så här 9 dagar efter operationen iofs så skulle det inte göra nåt om jag fick tömma tarmarna då jag är väldigt förstoppad, men håll tummarna för att jag klarar mig!
    Testat laktulos annars?

*håller tummarna*
  • PruttPottan
    MizzPiggy skrev 2011-12-07 16:58:55 följande:
    Pruttpottan: inte säkert att jag kommer behöva / bli beviljad plastik i framtiden, svårt att säga såhär dryga 2,5 veckor efter op,
    Var mest nyfiken...
    Om man har problem såsom återkommande svamp och annat så är det ju lättare, även brösten.
    Jag fick besked om att de aldrig opar armar och lår oavsett om man har problem eller inte :/

Men sen är det ju klart olika, men har man en kraftig övervikt och gör denna op så hänger inte skinnet med.
  • PruttPottan
    vampyria2 skrev 2011-12-08 09:22:35 följande:
    Jag var på Karolinska i går och då sa de att de aldrig gör brösten om de inte är för tunga, jag sa att jag hade problem med svamp och eksem under dem men det spelada ingen roll utan det är landstinget som har beslutat att bröst måste ha en volum på 800 ml annars betalar de inte Obestämd
    Ja, olika riktlinjer där också antar jag.

Jag får iaf mage och bröst om jag uppfyller alla krav då, men vissa var redan klara innan =)

Hur menar du med 800ml volym? Om de är mindre då? Eller hänger långt ner?
  • PruttPottan
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-12-08 21:42:57 följande:
    Hur mäter man det?!
    Tror det är med plastburkar..
    Så gjorde de iaf före min op för att registrera mig för undersökningen.  Faktiskt ganska ball *s*
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)