MizzPiggy skrev 2011-04-20 14:46:47 följande:
Silveremma: åh tack för det numera ingjutna hoppet!! Jag har väl på sätt o vis ändå känt mig ganska lugn o trott att ska få opas, men en del av mig är såklart orolig och inställd på att inte få. Alla mina värden/ parametrar är i gott skick så de ska va lugnt så, hört att man även ska ha vart överviktigt i minst fem år, försökt gå ner i vikt på egen hand samt
Med sjukvårdens hjälp tidigare mm och allt de uppfyller jag oxå! Har försökt själv, många ggr, samt med reductil, ( gick ner 17 kg på 2,5 månader) men gick upp igen och mer ändå:(
Drömde inatt att läkaren sa åt
Mig att väntetiden var på ett år o fyra månader , fyyy vilken mardröm!!
Men jag är villig att åka utomläns samt villig o ta återbuds tider, då , med lite tur borde de gå ganska fort hoppas jag ?
Vill så gärna att mitt nya liv ska få börja i år.
Helst denna sommaren.
Skulle känna mig som en ny människa om jag så bara gick ner 20-25 kg...
Skulle nog behöva Loosa 45 kg, men mådde som bäst då jag vägde 35-38 kg mindre än idag,
Längtar till den 10/5 då jag ska på bedömning. Prover har jag ju tagit på vc i samband med remissen, behöver jag ta nya prover igen sen då? Ska man va fastande?
Förlåt för alla frågor, de e om någon orkar/vet som kan svara... Kram!
Jag kan ju givetvis inte garantera något, men det är den uppfattningen jag fått iallafall! Självklart också som du skriver, att man ska ha varit överviktig en längre tid och testat annat.
Jag skulle vara fastande inför min inskrivning iallafall, det bästa är om du ringer och frågar innan bedömningen! Efter den väl är överstökad så brukar det inte vara lång tid till operation, men det är, som det mesta, olika för olika landsting! Var skulle du någonstans?